Vyhľadávanie

Galéria

najnovší obrázok od

MR2
rozlíšenie 
veľkosť 
zobrazení 
pridané 
1600x900
340,76 kB
15439
11.8.2021
17:47:11

Kúpiť na PC

Kúpiť na PC
69,99€

Anketa

Ako hodnotíš NFS Heat? (známkovania ako v škole)
1
Zobraziť sekciu 1475

2
Zobraziť sekciu 1242

3
Zobraziť sekciu 1181

4
Zobraziť sekciu 1161

5
Zobraziť sekciu 1192

Spolu hlasov: 6251

Odkazy

Naša ikonka:
Naša ikonka

Spolupracujeme:
ABCgames.sk - hry, cheaty, trainery, návody, preklady, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download
NFS-Planet
NFSCars.net
The-Witcher.cz
GTACity.cz

Štatistiky

Hands-on preview - NFS: Shift



Need for Speed: Shift Hands-on preview
V dobe, keď od vydania NFS: Undercover ubehli sotva 3 mesiace, preletela svetovými hernými médiami správa o vývoji ďalšieho pokračovania série s názvom NFS: Shift. Už vtedy bolo avizované, že vývoj nového dielu prevezme od kanadského Black Boxu anglické štúdio Slightly Mad, ktoré takisto spadá pod EA. Bolo teda jasné, že do NFS po rokoch príde svieža zmena. Obrázky z hry boli krásne, tlačové správy napísané ešte krajšie, no po neúspechu Undercoveru už málokto vkladal do legendárnej série Need for Speed nejaké nádeje. Našťastie som mal tú možnosť vycestovať do Veľkej Británie na ďalší Community event a urobiť si na hru vlastný názor.

Komunitné stretnutie sa uskutočnilo v mestečku Guildford neďaleko Londýna, a napriek tomu, že vydanie NFS: Shift je naplánované až na jeseň 2009, ľudia z EA nám boli schopní predviesť plne hrateľnú a funkčnú PC verziu hry. Podľa ich slov sa však nejednalo ešte ani o alfa verziu.


Pre-alfa, ale fakt dobrá!
V prípade alfa verzie by som čakal, že hra bude ešte zabugovaná a s kolísajúcim FPS, no také niečo sa v Guildforde nekonalo: Shift bol dokonale plynulý a High-Def rozlíšenie dalo vyniknúť špičkovej grafike, ktorá je, dovolím si tvrdiť, v súčasnej dobe jedna z najlepších spomedzi všetkých racingoviek. Nie len neuveriteľne detailné modely vozidiel, ale aj okolité prostredie vrátane kývajúcich fanúšikov popri trati vyzerali fantasticky. To ma priviedlo k určitým obavám ohľadom hardwarovej náročnosti, no bohužiaľ konfiguráciu prítomných PC sa mi zistiť nepodarilo.




Po 9 rokoch opäť z kokpitu
Ďalšie vizuálne orgie zažijete po prepnutí pohľadu do kabíny vodiča. Áno, do Need for Speed sa vracia takzvaný cockpit view, ktorý sa naposledy objavil pred 9 rokmi v NFS: Porsche! NFS: Shift však tento pohľad doviedol opäť bližšie k dokonalosti. Kamera v kabíne je plne otočná, takže sa môžete pozrieť nie len do strán, ale aj dolu, kde uvidíte ako postava závodníka stláča pedále a ovláda riadiacu páku. K dispozícii sú samozrejme aj spätné zrkadlá, ktoré reálne odrážajú situáciu za vami. Hardcore hráči preto určite ocenia možnosť vypnúť si mapu a sledovať pozície protivníkov iba na základe rozhľadu z kabíny.


Čo sa stalo? Nič nevidím
Okrem toho kamera v kokpite priamo reaguje na to, čo sa deje na ceste. Vo vysokých rýchlostiach sa rozmazáva okolie pomocou motion blur efektu, čím sa vám zužuje zorný uhol, naopak ak ste na hrboľatej ceste, trasie sa presne ako hlava vodiča. To však nie je všetko: po silnejšom náraze zostáva závodník nachvíľu dezorientovaný, čo sa prejaví úplným rozmazaním obrazovky. Myslím, že o interaktívnych budíkoch a realistických kópiách skutočných interiérov v každom z vozidiel ani nemá cenu hovoriť – sú samozrejmosťou.




Bez ABS ani na krok
NFS: Shift sa na rozdiel od svojich arkádových predchodcov zaraďuje skôr do skupiny simulácií. Tomu zodpovedá aj fyzikálny engine, ktorý verne kopíruje jazdné vlastnosti vozidla a hráčovi pomáha len do takej miery, ako mu to dovoľujú zapnuté asistenty riadenia. Napriek tomu sa v tomto Shift určite nemôže približovať simulátorom ako Live for Speed. Hra je pekne hrateľná aj na gamepade, a aj keď vyžaduje si vypracovať určité zručnosti v technike jazdy, nebude podľa mňa robiť problém ani bežným hráčom.


Pomaly ďalej zájdeš
Plná verzia NFS: Shift by mala priniesť približne 80 licencovaných vozidiel, v preview verzii sme mali k dispozícii šesť z nich: Audi RS4, Lotus Elise, Chevrolet Corvette Z06, Porsche 997 GT2, Pagani Zonda a Shelby Terlingua Mustang. Nechýba im ani model poškodenia, každé auto sa dá slušne zdemolovať a čo je najlepšie: poškodenie naozaj vplýva na na výkon! Dohnať vozidlo k nefunkčnosti však je omnoho ťažšie ako napr. v Burnoute. Na otázku, prečo tomu tak je, vývojári odpovedali v tom zmysle, že by sa to jednoducho nepáčilo majiteľom licencií – automobilkám. Na autá budete môcť inštalovať aj rôzne racing bodykity a iné vizuálne vylepšenia, tie však na výkon už vplývať nebudú. To je veľká škoda.




Pomstychtiví rivali
Na trati bude proti vám súperiť až 15 protivníkov, nie všetci budú pritom využívať tú istú umelú inteligenciu. Autori pripravili viacero typov súperov, niektorí sú agresívnejší, iní zasa radšej taktizujú. Každý z nich si ale bude pamätať vaše správanie a budú sa mu prispôsobovať nie len v prvom spoločnom závode, ale aj v tých nasledujúcich. Ak teda do niekoho budete sústavne narážať, pravdepodobne sa vám stane, že vám to oplatí. Možno v ďalšom kole, možno v niektorom z ďalších závodov.


Príbeh už radšej nie
Minuloročné NFS: Undercover si zakladalo na silnom príbehu poprepletanom závodnými eventami. Slightly Mad Studios so svojím NFS: Shift si však zvolili presne opačnú cestu: v hre nebude žiadny zdĺhavý príbeh a hráča nechajú zamerať sa najmä na závodenie. V móde kariéry pôjde jednoducho o vyšplhanie sa v rebríčku závodov do najvyššej a najprestížnejšej skupiny jazdením na reálnych ale i fiktívnych závodných okruhoch. V preview verzii sme mali možnosť vyskúšať si svetoznámy okruh Brands Hatch a trať vedúcu centrom Londýna. Podľa slov tvorcov by však okruhov malo byť v plnej verzii oveľa viac a k Londýnu pribudnú aj niektoré ďalšie svetové mestá.




Konečne replay
Myslím, že Need for Speed: Shift nám bude mať naozaj čo ponúknuť. Od bezkonkurenčnej grafiky, cez výborne zvládnutú implementáciu kokpitu, realistickú fyziku, takmer stovku licencovaných vozidiel, vizuálny a výkonový tuning, až po realistické trate a dlhú kariéru. Nesmiem opomenúť ani replay mód, ktorý poskytne možnosť pozrieť si zo záznamu kompletne celý závod. Na druhej strane, Shift by si zaslúžil určite aj jazdu v noci (v hre bude len striedanie dennej doby od rána po západ slnka) a zmeny počasia. Takisto vizuálny tuning by mal vplývať na výkon vozidla. Tieto vlastnosti však v plnej verzii pravdepodobne nebudú. Naopak otázka LAN módu je stále otvorená, v Guildforde sme zaň takpovediac lobovali, preto uvidíme, či sa v hre nakoniec objaví.


Čas ukáže...
Ak ste sa dočítali až sem, určite mi dáte za pravdu, že Shift je v Need for Speed viac revolúciou ako evolúciou. S predchodcami má okrem mena spoločné len málo. Keď si však prvýkrát sadnete za virtuálny volant Shiftu, zistíte, že zachováva to najdôležitejšie: výborný dojem z rýchlosti. Netreba zabudnúť ani bohatý vozový park s najdrahšími autami sveta, čo je nedeliteľnou súčasťou každého NFS. Bude zaujímavé sledovať, ako na hru zareagujú fanúšikovia simulátorov a ako prívrženci arkádového závodenia. Uvidíme, ako sa vývojárom zo Slightly Mad podarí hru dokončiť, zatiaľ však vyzerá, že je na najlepšej ceste.




» Diskusia k článku


Rýchly súhrn
» realistický fyzikálny model, simulácia
» plne otočný pohľad z kokpitu
» kamera reaguje na otrasy, nárazy, rýchlosť
» 80 licencovaných vozidiel
» vizuálny a výkonový tuning
» model poškodenia vplýva na výkon
» až 16 závodníkov v jednom závode
» reálne okruhy aj fiktívne trate v svetových mestách
» replay mód
» chýba závodenie v noci a výkyvy počasia