Vyhľadávanie

Galéria

najnovší obrázok od

Widebody 350Z - UG2
rozlíšenie 
veľkosť 
zobrazení 
pridané 
1280x720
1,50 MB
20
24.9.2017
22:28:37

Kúpiť na PC

17,99€

Anketa

Štatistiky

Odkazy

Naša ikonka:
Naša ikonka

Spolupracujeme:
Need for Speed: The Run PC gamerate
ABCgames.sk - hry, cheaty, trainery, návody, preklady, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download
NFS-Planet
NFSCars.net
Electronic Arts
GTACity.cz

Final (p)review - NFS: Shift



Need for Speed: Shift Final (p)review
Keď som sa vo februári tohto roka vrátil z Londýna, kde bolo mne a zopár ďalším účastníkom prvýkrát predvedené NFS: Shift (viď hands-on preview), bol som veľmi zvedavý, ako vývojári zo Slightly Mad Studios hru dokončia, a aký bude finálny produkt. Preto, keď mi došla pozvánka na tohtoročný Community Event konajúci sa vo Vancouveri v Kanade, neváhal som ani sekundu. Minulý rok sa akcia viac než vydarila (viď report), bohužiaľ to isté sa nedalo povedať o NFS: Undercover. Tento rok na nás čakal už úplne dokončený Shift, tzv. zlatý kód, poďme sa teda spoločne pozrieť, ako to celé dopadlo.




Do Kanady som priletel v nedeľu večer spolu s pätnástimi ďalšími redaktormi/adminmi z celého sveta. Tento rok boli na Community Evente zastúpené nasledovné krajiny: USA, Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Belgicko, Fínsko, Maďarsko, Slovinsko, a samozrejme, Slovensko. V pondelok sme mali aj vďaka kanadskému štátnemu sviatku voľný deň, takže sme sa vybrali pozrieť si mesto a priľahlú prírodnú rezerváciu. V utorok na nás už čakali dva minibusy, ktoré nás zaviedli do neďalekého satelitného mestečka Burnaby, rovno až pred hlavný vchod do obrovského komplexu EA Canada. Treba spomenúť, že sa sem presťahovalo vývojárske štúdio Black Box zo samého centra Vancouveru, kde sme hrali minulý rok NFS:UC.

Tu nás už privítali komunitní manažéri Andrew Collins a Drew Hahn, ktorí pre nás celú akciu zorganizovali. Po registrácii a asi 5-minútovom presune po komplexe (s trochou fantázie sa to podobalo na úvodnú jazdu vlakom po komplexe Black Mesa v hre Half-Life) sme skončili v malej miestnosti dvoma PC, dvoma X360 a ôsmimi PS3. Na každom stroji už bolo pripravené funkčné NFS: Shift, takže nám nič nebránilo pustiť sa do hrania.




Prvý kontakt s hrou získate ihneď po spustení hry, tá vás totiž posadí do BMW a nechá vás uskutočniť testovaciu jazdu, aby zistila vyhovujúce nastavenie jazdných asistentov. Toto sa dá samozrejme neskôr v nastaveniach ľubovoľne zmeniť. Potom vás odmení $40 000, za ktoré si môžete kúpiť jedno z osemnástich áut, s ktorým začnete kariéru. Na začiatku, v Tier 1, si zajazdíte na piatich tratiach, kde budete závodiť proti podobne zdatným protivníkom a získavať tak peniaze a body – tzv. driver points. Pomocou nich sa bude zvyšovať váš driver level a to neznamená nič iné, než odmeny pre vás – nové tuningové dielce, autá, trate, vinyly a podobne.

Novinkou oproti predchádzajúcim dielom je, že peniaze a body môžete získavať nielen v kariére, ale aj v Quick Race móde. Tie môžete potom využiť v obľúbenej garáži My Cars, kde si môžete vytuningovať ľubovoľné auto. Nanešťastie sa to týka aj Online módu, takže ak chcete závodiť po internete s najlepšími autami, musíte si na ne najskôr zarobiť.




Nedeliteľnou súčasťou série NFS je už niekoľko rokov tuning. Inak tomu nie je ani v NFS: Shift, tu sa tuning rozdeľuje na vizuálny a výkonový. Vizuálne úpravy pozostávajú z možnosti meniť disky, náter a vinyly, a sú všetky zdarma. Menu s diskami sa dočkalo pozitívnej zmeny v tom zmysle, že konečne môžete vidieť, aké disky na auto dávate, bez nutnosti svoj výber najprv potvrdiť. V náteroch si môžete vybrať akúkoľvek farbu z RGB spektra vo verziách chróm, metalíza, candy, perleť, mat a lesk. Navyše, ak si zvolíte perleť, môžete si k primárnej farbe namiešať aj sekundárnu, ktorá ju bude dopĺňať v závislosti na uhle pohľadu na auto. Na sklá si môžete takisto nainštalovať fólie akejkoľvek farby.

Systém vinylov je tento rok prijateľný, no k dokonalosti mu ešte malý kúsok chýba. V hre totiž nie je možnosť zrkadlenia vinylov na druhú stranu auta, takže ak ich chcete mať symetrické, musíte ich dávať na každú stranu manuálne. Na každú časť auta môžete nalepiť do sto vinylov, čo v súčte dáva až tisíc vinylov na jedno auto. Bohatý výber v 26 kategóriách tento rok dopĺňa aj kategória s komunitnými vinylmi, kde nájdete logá niektorých svetových fanstránok. Nechýba tam ani tá naša, takže ak chcete závodiť so značkou NeedForSpeed.sk na aute, nie je problém:-)




Novinkou v NFS: Shift je možnosť upraviť si aj interiér vozidla, túto vymoženosť však považujem za pomerne nedotiahnutú, keďže ku každému autu máte k dispozícii tri prednastavené upgrady, a predtým, než vstúpite do závodu, nemáte nijakú možnosť vidieť, čo za upgrade ste to vlastne kúpili.

Čo sa týka výkonového tuningu, nájdete tu klasické možnosti upgradovania auta po leveloch, možnosť znižovania hmotnosti a taktiež môžete nainštalovať jeden z troch body kitov. Tento rok nie sú body kity nijako modifikovateľné (žiadny autosculpt), čo bolo zámerom tvorcov pre zvýšenie realistickosti. Pre náročnejších hráčov a priaznivcov Dyno módu z NFSU2 je tu ešte jedna špeciálna možnosť tuningu, kde máte možnosť si presne nastaviť tlmiče, diferenciál, prevodovku, zatáčanie a aerodynamiku. Skúsenejší si tu určite dokážu prispôsobiť auto tak, ako presne požadujú, bežní hráči sa však bez problémov zaobídu aj s pôvodnými hodnotami.




Online mód je v NFS: Shift príjemným prekvapením, je rýchly, stabilný a veľmi jednoduchý na zorientovanie. Máte možnosť si zajazdiť privátne proti priateľom alebo verejne proti náhodným hráčom. K dispozícii je samozrejme ranked aj unranked mód, maximálny počet hráčov je osem (na rozdiel od offline módu kde je maximum až šestnásť áut na trati). To samozrejme prinesie množstvo kolízií, ktoré sa však nedajú vypnúť. Bohužiaľ, v online móde chýba aj možnosť hlasovania za kicknutie hráča z miestnosti, čo by bolo dobré pre vyhodenie neprispôsobivých lám.

Na začiatku článku som spomínal nastavovanie traťových asistentov, poďme si teda vysvetliť, čo to v NFS: Shift znamená. Tento rok hra zahodila zaužívaný arkádový fyzikálny model, a vymenila ho za pomerne realistickú napodobeninu simulátoru. Treba povedať, že bez určitých pomocníkov si v hre naozaj vôbec neškrtnete, pretože hlavne výkonnejšie autá sa budú pretáčať už pri sebamenšej akcelerácii, o rezaní zákrut v štýle driftu ani nehovoriac. (Poslednú vetu odignorujú harcore hráči, LFSáci a podobné indivíduá.) Všetko sa dá dohnať do extrému, a tak zasa zapnutie všetkých asistentov spôsobí, že v podstate stačí držať tlačidlo plynu, a hra vás sama dostane do cieľa, vrátane zatáčania a brzdenia. Preto si myslím, že NFS: Shift môže osloviť úplne každú skupinu hráčov, či už hovoríme o päťročnom dieťati, alebo nerdovi zaspávajúcom každý večer s manuálom od rFactoru pod vankúšom (aj keď posledný spomínaný by so mnou určite nesúhlasil).




Odbočme teraz od fyzikálneho modelu a pozrime sa na ostatné veci, ktoré na vás čakajú na trati. V prvom rade je to krásne okolité prostredie, ktoré, aj napriek tomu, že už nie sme v meste, ale na uzavretej trati, je nad očakávania živé. Či už hovoríme o dynamických odrazoch a tieňoch, vejúcich vlajkách, stromoch trepotajúcich sa od vetra a nadšených divákoch fotiacich si závodníkov s foťákmi s bleskom, všetko výborne dotvára atmosféru závodného okruhu. Takisto kopce vykúkajúce v pozadí dodávajú prostrediu potrebnú hĺbku. Okruhov je tento rok v hre 16, všetky sú ale v rôznych variáciách, takže máme možnosť si dohromady zajazdiť na viac ako 50 tratiach.

O dlho propagovanej novinke, realistickom pohľade zvnútra kokpitu, som sa detailne rozhovoril už v minulom preview, takže dnes iba stručne: jedná sa o naozaj výbornú funkciu, interiéry sú spracované veľmi detailne a máte tiež možnosť ohliadnuť sa do strán a vidieť nielen cez predné, ale aj bočné okná. Na druhej strane treba povedať, že zvolením tohto pohľadu si hru sťažíte minimálne o jednu úroveň, keďže výhľad z kabíny je značne obmedzený.




Jeden z účastníkov komunitného zrazu raz poznamenal, že tí, ktorým zostala horká pachuť v ústach po Undercoveri, a z tohto dôvodu Shift zámerne odignorujú, možno prídu o najlepšiu racingovku roka. Myslím si, že nebol ďaleko od pravdy. Shift vám ponúka pocit z rýchlosti ako je to u arkádových závodov, zároveň však poskytuje realistickú fyziku, ktorú nastavovali skutoční svetoví závodníci. Preto sa v súčasnosti ťažko hľadá hra, ktorá by bola so Shiftom priamo porovnateľná, či už by sme hľadali medzi arkádami (Burnout), alebo medzi simuláciami (Forza 3, Gran Turismo). Či už patríte do vyššie spomínanej skupiny ľudí alebo nie, rozhodne vám doporučujem Shift minimálne vyskúšať, a predpokladám, že svoje rozhodnutie neoľutujete.

» Diskusia k článku
» Fotky z Vancouveru a z EA