Ghost Games s tretím štúdiom expanduje do Rumunska
Herné štúdio, o ktorom vám často píšeme, rastie na veľkosti. Štúdio Ghost Games, patriace pod vydavateľa Electronic Arts, po svojej centrále v švédskom Göteborgu a menšej pobočke v anglickom Guildforde založilo novú kanceláriu/tím/štúdio aj v hlavnom meste Rumunska, Bukurešti. Pridá sa nový tím k prácam na pripravovanom NFS?
Rumunské štúdio sa zatiaľ stihlo pochváliť iba fotkou novej veľkoplošnej obrazovky, ktorú im práve inštalovali. O tom, na akom projekte budú pracovať, zatiaľ nevieme absolútne nič. Ghost Games od svojho vzniku v roku 2011 vytvorili iba jedinú hru, bolo ňou NFS Rivals. Mimochodom, štúdio ako celok momentálne ponúka až 18 voľných pozícií, celý zoznam nájdete na ich stránke.
Rumunské štúdio sa zatiaľ stihlo pochváliť iba fotkou novej veľkoplošnej obrazovky, ktorú im práve inštalovali. O tom, na akom projekte budú pracovať, zatiaľ nevieme absolútne nič. Ghost Games od svojho vzniku v roku 2011 vytvorili iba jedinú hru, bolo ňou NFS Rivals. Mimochodom, štúdio ako celok momentálne ponúka až 18 voľných pozícií, celý zoznam nájdete na ich stránke.
WoS: Toyota Corolla GT-S (AE86)
Do carlistu World of Speed pribudlo ďalšie veľmi známe auto. Je to Toyota Corolla AE86, lepšie známa ako "hači-roku". Toto auto sa stalo slávnym hlavne vďaka japonskej driftovacej scéne a rovnako japonskému seriálu Initial D. Chcete vedieť viac?
AE86 sa vyrábala od roku 1983 po rok 1987. Išlo o športový model v rámci piatej generácie Corolly. Auto malo motor vpredu a zadný náhon, išlo tak o cenovo dostupný športiak. Pod kapotou bol 1,6 litrový radový štvorvalec, benzínový, bez prepĺňania. Produkoval okolo 130 koní, ktoré boli na kolesá prenášané päťstupňovou prevodovkou, za príplatok Toyota v aute ponúkala aj samosvorný diferenciál.
Toyota AE86 v základe nebola práve rýchlym autom, zrýchlenie na 100 km/h zvládla za viac ako osem sekúnd a maximálka bola jemne cez 200 km/h. Auto skôr fungovalo ako pretekársky polotovar, ktorý si priam pýtal ďalšie ladenie a upravovanie motoru aj podvozku. Nájsť preto v dnešnej dobe AE86 bez tuningových zákrokov je viac-menej nemožné. Môžeme predpokladať, že v hre bude toto auto vcelku obľúbené, jednak pre svoj ikonický status, no aj pre nízku hmotnosť, malé rozmery a tým pádom vrodenú obratnosť. A to sa ešte nebavíme o možných úpravách!
AE86 sa vyrábala od roku 1983 po rok 1987. Išlo o športový model v rámci piatej generácie Corolly. Auto malo motor vpredu a zadný náhon, išlo tak o cenovo dostupný športiak. Pod kapotou bol 1,6 litrový radový štvorvalec, benzínový, bez prepĺňania. Produkoval okolo 130 koní, ktoré boli na kolesá prenášané päťstupňovou prevodovkou, za príplatok Toyota v aute ponúkala aj samosvorný diferenciál.
Toyota AE86 v základe nebola práve rýchlym autom, zrýchlenie na 100 km/h zvládla za viac ako osem sekúnd a maximálka bola jemne cez 200 km/h. Auto skôr fungovalo ako pretekársky polotovar, ktorý si priam pýtal ďalšie ladenie a upravovanie motoru aj podvozku. Nájsť preto v dnešnej dobe AE86 bez tuningových zákrokov je viac-menej nemožné. Môžeme predpokladať, že v hre bude toto auto vcelku obľúbené, jednak pre svoj ikonický status, no aj pre nízku hmotnosť, malé rozmery a tým pádom vrodenú obratnosť. A to sa ešte nebavíme o možných úpravách!
No Limits v. 1.0.19
Mobilné Need for Speed si prešlo ďalšou z radu aktualizácií. Kompletný výpis v angličtine je zverejnený na taiwanskom webe iTunes. Naposledy sme písali o update na verziu 1.0.11, teraz si hra polepšila o niekoľko nových funkcii.
• Extra fuel refills – Play for longer with fuel refills every time you level up.
• Nitro improvements – Who doesn’t love a nitro hit?! Now you can use it more often by building it as you drive and when you perform well.
• Smarter stats – Stay ahead of your rivals with better control over your car’s performance parts.
• Get to know your competition – Understand your competition to get the edge on them! See more of the crew members before taking them on.
• Better start – New racers will be competing faster with improved tutorials.
• Improved stability – Game save issues have been resolved.
Celkovo sa teda jedná o upravenie systému platenia za preteky palivom, pridanie dopĺňania nitra počas pretekov, vylepšenie štatistických údajov v hre, úprava tutoriálov v hre a zvýšenie stability hry. A to sa počíta!
• Extra fuel refills – Play for longer with fuel refills every time you level up.
• Nitro improvements – Who doesn’t love a nitro hit?! Now you can use it more often by building it as you drive and when you perform well.
• Smarter stats – Stay ahead of your rivals with better control over your car’s performance parts.
• Get to know your competition – Understand your competition to get the edge on them! See more of the crew members before taking them on.
• Better start – New racers will be competing faster with improved tutorials.
• Improved stability – Game save issues have been resolved.
Celkovo sa teda jedná o upravenie systému platenia za preteky palivom, pridanie dopĺňania nitra počas pretekov, vylepšenie štatistických údajov v hre, úprava tutoriálov v hre a zvýšenie stability hry. A to sa počíta!
WoS: otázky a odpovede od vývojárov (2.časť)
Na oficiálnom webe masívne odkladanej multiplayerovky World of Speed bola publikovaná druhá časť článku, v ktorom
vývojári zo Slightly Mad Studios odpovedali na otázky fanúšikov hry. Poďme sa spolu pozrieť na všetky nové informácie.
Prvá otázka smerovala na možnosť importu vlastných klubových log. Vlastné logo si uploadovať nebudete, no v hre by mal byť na jeho tvorbu pripravený nástroj. Vývojársky tím je momentálne plne vyťažený prípravou alfa a beta testov, neskôr po vydaní do hry pribudnú herné módy Drag a Drift. Tiež bude možné upravovať postavu hráča v hre. Už vieme, že vizuálny tuning nebude ovplyvňovať jazdné vlastnosti a výkon auta, vývojári totiž chceli zabrániť situácií kde by všetky autá používali tie isté (najlepšie) diely. Tieto diely na úpravu výkonu alebo vzhľadu auta by hráči mali dostávať za prejdenie pretekov a iných úloh v hre (to však veľmi nedáva zmysel, neznamenalo by to absenciu hernej meny?).
V hre bude možnosť vytvoriť súkromné preteky iba pre priateľov. V klasických pretekoch ale budú vaši súperi vyberaní matchmakingovým systémom, kde bude zohľadnený výkon vášho pretekárskeho stroja. Protihráči tak budú mať približne rovnako rýchle autá. Plánuje sa tvorba API, ktoré by hráčom umožnilo pristupovať k údajom z herných profilov napr. na fórach (aby ste sa v podpise na fóre mohli chvastať vašimi výsledkami). V hre bude množstvo špeciálnych podujatí, v ktorých budete môcť vyhrať rôzne unikátne ceny/odmeny.
Vývojári by s hrou tiež radi prerazili na poli ESports, kde by sme sa mohli dočkať aj serióznych podujatí. Momentálne sú však všetci zamestnaní prácou na iných častiach hry, preto by sme sa tejto funkcionality mohli dočkať až neskôr. Ďalšou funkciou pridanou až po oficiálnom vydaní hry by bola možnosť vyskúšať si auto pred jeho kúpou. Posledná otázka sa týkala výskytu spätných zrkadiel aj v pohľade z tretej osoby, tu znovu vývojári odpovedali štýlom - ak to komunita chce, spravíme to. Veľké meškanie hry si teda vývojári chcú ospravedlniť aspoň prívetivým prístupom k hráčom.
Prvá otázka smerovala na možnosť importu vlastných klubových log. Vlastné logo si uploadovať nebudete, no v hre by mal byť na jeho tvorbu pripravený nástroj. Vývojársky tím je momentálne plne vyťažený prípravou alfa a beta testov, neskôr po vydaní do hry pribudnú herné módy Drag a Drift. Tiež bude možné upravovať postavu hráča v hre. Už vieme, že vizuálny tuning nebude ovplyvňovať jazdné vlastnosti a výkon auta, vývojári totiž chceli zabrániť situácií kde by všetky autá používali tie isté (najlepšie) diely. Tieto diely na úpravu výkonu alebo vzhľadu auta by hráči mali dostávať za prejdenie pretekov a iných úloh v hre (to však veľmi nedáva zmysel, neznamenalo by to absenciu hernej meny?).
V hre bude možnosť vytvoriť súkromné preteky iba pre priateľov. V klasických pretekoch ale budú vaši súperi vyberaní matchmakingovým systémom, kde bude zohľadnený výkon vášho pretekárskeho stroja. Protihráči tak budú mať približne rovnako rýchle autá. Plánuje sa tvorba API, ktoré by hráčom umožnilo pristupovať k údajom z herných profilov napr. na fórach (aby ste sa v podpise na fóre mohli chvastať vašimi výsledkami). V hre bude množstvo špeciálnych podujatí, v ktorých budete môcť vyhrať rôzne unikátne ceny/odmeny.
Vývojári by s hrou tiež radi prerazili na poli ESports, kde by sme sa mohli dočkať aj serióznych podujatí. Momentálne sú však všetci zamestnaní prácou na iných častiach hry, preto by sme sa tejto funkcionality mohli dočkať až neskôr. Ďalšou funkciou pridanou až po oficiálnom vydaní hry by bola možnosť vyskúšať si auto pred jeho kúpou. Posledná otázka sa týkala výskytu spätných zrkadiel aj v pohľade z tretej osoby, tu znovu vývojári odpovedali štýlom - ak to komunita chce, spravíme to. Veľké meškanie hry si teda vývojári chcú ospravedlniť aspoň prívetivým prístupom k hráčom.
Video recenzia na No Limits
Chcete vidieť recenziu na No Limits? Máme. Youtube kanál AppSpy vytvoril šesťminútové video, ktoré je skôr takým prvým pohľadom na hru, ako jej plnou recenziou. Dáva to zmysel, skutočné recenzie sa objavia až s vydaním plnej verzie hry.
Vo videu nakrúcanom na iPade 4 je ukázaný systém pretekov, odomykanie nových dielov, dĺžka načítania jednotlivých pretekov a niekoľko ďalších detailov. Veľkosť hry pre iOS je momentálne 670 MB.
Vo videu nakrúcanom na iPade 4 je ukázaný systém pretekov, odomykanie nových dielov, dĺžka načítania jednotlivých pretekov a niekoľko ďalších detailov. Veľkosť hry pre iOS je momentálne 670 MB.
Easter egg v novom Battlefielde odkazuje na NFS Carbon
O pripravovanom novom diele Need for Speed (píšeme o ňom ako o NFS 2015) máme tak málo informácií, že začíname uvažovať či vôbec tento rok vyjde. Júnová výstava E3, na ktorej my v NFS Center očakávame predstavenie, sa totiž blíži míľovými krokmi. Oficiálne správy na túto tému nemáme žiadne, môžeme vám tak naservírovať iba ďalšie dohady. V najnovšom Battlefielde sa totiž vyskytuje pár odkazov na v poradí desiate NFS (Carbon). O čo presne ide?
V priloženom videu vám jeho autor popíše, ako pri hraní betaverzie Battlefield Hardline objavil na autách v hre logo TFK - čo je názov jedného z tímov v NFS Carbon. Je to nejaký skrytý odkaz na pripravovanú hru? Dočkáme sa snáď Carbon rebootu, tak ako pri novom spracovaní Hot Pursuit a Most Wanted?
Možné to je. Ako sme už písali v staršom článku, vývojári hry v hernom štúdiu Ghost Games si veľmi dobre uvedomujú význam série Underground. No na druhej strane, spomeňte si na článok z februáru, kde sme písali o prepúšťaní v Ghost Games. Časť tímu vtedy mala prejsť k tvorbe neznámeho policajného dielu Battlefield. Teraz vidíme, že sa zrejme jednalo o nový diel Hardline, a vývojári sa týmto malým detailom možno chceli iba pripomenúť.
V priloženom videu vám jeho autor popíše, ako pri hraní betaverzie Battlefield Hardline objavil na autách v hre logo TFK - čo je názov jedného z tímov v NFS Carbon. Je to nejaký skrytý odkaz na pripravovanú hru? Dočkáme sa snáď Carbon rebootu, tak ako pri novom spracovaní Hot Pursuit a Most Wanted?
Možné to je. Ako sme už písali v staršom článku, vývojári hry v hernom štúdiu Ghost Games si veľmi dobre uvedomujú význam série Underground. No na druhej strane, spomeňte si na článok z februáru, kde sme písali o prepúšťaní v Ghost Games. Časť tímu vtedy mala prejsť k tvorbe neznámeho policajného dielu Battlefield. Teraz vidíme, že sa zrejme jednalo o nový diel Hardline, a vývojári sa týmto malým detailom možno chceli iba pripomenúť.
Deti chodia do školy na policajnom Avengeri z Most Wanted
Štyri deti z anglického mesta Hemel Hempstead (vyhralo titul najškaredšie mesto vo Veľkej Británii) majú mimoriadne štýlový odvoz do školy. Ich matka, Rachel Sims, totiž vlastní Dodge Avenger, ktorý sa predtým používal na promovanie Need for Speed: Most Wanted (2012) od Criterionu. Auto vyzerá rovnako ako policajné autá vo Fairhavene v hre.
Auto evidentne u ľudí vyvoláva zmiešané reakcie. Jeden pán sa pri pohľade na auto potkol o odpadkové koše, iní sa zastavujú a sledujú auto, nevediac že ide iba o repliku áut z hry. Napriek tomu že nemá sirénu, stále má funkčné blikajúce žlté svetlá, nápisy polícia na dverách a mimoriadne výhražný vzhľad.
Nová majiteľka auta už bola kvôli jeho vzhľadu zastavená aj skutočnou políciou. Keďže však policajné autá v Anglicku vyzerajú inak, nenastal žiadny problém. Auto (aj policajné autá v hre) sú štylizované podľa policajných áut v USA, preto by zrejme auto nemohlo jazdiť po amerických cestách.
Snažili sme sa nájsť aspoň nejaký záznam tohto auta pri jeho pôvodnej práci, no v živom traileri (ktorý je mimochodom vynikajúci) ani v žiadnom inom videu ani fotke sa nenachádza. Je preto vcelku možné, že naň boli všetky polepy pridané až neskôr, a Criterion ani EA s tým nemá nič spoločné. Každopádne, dobrá práca.
Auto evidentne u ľudí vyvoláva zmiešané reakcie. Jeden pán sa pri pohľade na auto potkol o odpadkové koše, iní sa zastavujú a sledujú auto, nevediac že ide iba o repliku áut z hry. Napriek tomu že nemá sirénu, stále má funkčné blikajúce žlté svetlá, nápisy polícia na dverách a mimoriadne výhražný vzhľad.
Nová majiteľka auta už bola kvôli jeho vzhľadu zastavená aj skutočnou políciou. Keďže však policajné autá v Anglicku vyzerajú inak, nenastal žiadny problém. Auto (aj policajné autá v hre) sú štylizované podľa policajných áut v USA, preto by zrejme auto nemohlo jazdiť po amerických cestách.
Snažili sme sa nájsť aspoň nejaký záznam tohto auta pri jeho pôvodnej práci, no v živom traileri (ktorý je mimochodom vynikajúci) ani v žiadnom inom videu ani fotke sa nenachádza. Je preto vcelku možné, že naň boli všetky polepy pridané až neskôr, a Criterion ani EA s tým nemá nič spoločné. Každopádne, dobrá práca.
Marcové zľavy na Origine
Už dlho sme neinformovali o žiadnych zľavách na hry zo série NFS, preto to teraz ideme napraviť. NFS Hot Pursuit má zľavu 75% - a o tom sa už oplatí písať. Zľavy sa však týkajú aj ostatných dielov.
Zľava sa dotkla štyroch NFS titulov:
» Need for Speed™ Hot Pursuit je za 3,74 Eur (75% dole)
» Need for Speed™ Most Wanted je za 4,99 Eur (50% zľava)
» Need for Speed™ Rivals (štandardná verzia bez DLC áut) stojí 9,99 Eur (50% zľava)
» Need for Speed™ Rivals: Complete Edition Bundle Pack (balík pridávajúci ku základnej verzii hry všetky DLC balíky, neobsahuje samotnú hru) nakoniec stojí 9,99 Eur (tiež 50% zľava)
Okrem NFS sú zľavnené aj mnohé ďalšie tituly, napr. Battlefield 3 a 4, séria Crysis, Spore, Dead Space, Mass Effect a mnohé ďalšie. Poznáte to, peňaženka sa človeku otvára sama od seba.
Zľava sa dotkla štyroch NFS titulov:
» Need for Speed™ Hot Pursuit je za 3,74 Eur (75% dole)
» Need for Speed™ Most Wanted je za 4,99 Eur (50% zľava)
» Need for Speed™ Rivals (štandardná verzia bez DLC áut) stojí 9,99 Eur (50% zľava)
» Need for Speed™ Rivals: Complete Edition Bundle Pack (balík pridávajúci ku základnej verzii hry všetky DLC balíky, neobsahuje samotnú hru) nakoniec stojí 9,99 Eur (tiež 50% zľava)
Okrem NFS sú zľavnené aj mnohé ďalšie tituly, napr. Battlefield 3 a 4, séria Crysis, Spore, Dead Space, Mass Effect a mnohé ďalšie. Poznáte to, peňaženka sa človeku otvára sama od seba.
Anketa k No Limits
Po dlhšej dobe je na čase znovu zmeniť anketu. V tej poslednej ste mali šancu ohodnotiť známkou posledný veľký diel NFS z roku 2013 - Need for Speed Rivals. Názory na hru boli rôzne už od jej vydania, a anketa to len potvrdzuje. Najviac hlasov má totiž najlepšie hodnotenie, na druhom mieste je však to najhoršie. Môžeme teda tvrdiť, že hra je vcelku kontroverzná a názory na ňu sa stále líšia.
V ďalšej ankete sa pýtame, ako/a či vôbec budete hrať najnovšie NFS No Limits. Budete hrať na telefóne/tablete s Androidom? Alebo na zariadení so systémom iOS? Niektorí možno hru budú ignorovať, a radšej si počkajú na koniec tohto roku a pripravované plnohodnotné NFS na PC a konzoly. Ako to máte vy? Hlasujte!
V ďalšej ankete sa pýtame, ako/a či vôbec budete hrať najnovšie NFS No Limits. Budete hrať na telefóne/tablete s Androidom? Alebo na zariadení so systémom iOS? Niektorí možno hru budú ignorovať, a radšej si počkajú na koniec tohto roku a pripravované plnohodnotné NFS na PC a konzoly. Ako to máte vy? Hlasujte!
WoS betatest príde neskoro
S pripravovanou hrou World of Speed je toľko problémov, že nám to vydalo na samostatný článok. Momentálne sme očakávali spustenie (niekoľkokrát odkladaného) uzavretého betatestu niekedy počas prvého kvartálu tohto roku, no nakoniec to tak skoro nebude. Vydavateľ hry spolu s vývojármi sa vraj zhodli na tom, že hru treba prerobiť.
Tento názor vznikol po zhodnotení výsledkov a spätnej väzby testerov z alfa verzie hry. Hra podľa článku potrebuje doslovne "výrazné modifikácie". Z toho môžeme usudzovať, že v Slightly Mad Studios práve panuje veľmi dusná atmosféra (odložené bolo totiž aj vydanie Project CARS, ich ďalšej hry).
Hlavným problémom by mala byť ovládateľnosť a fyzika áut, vývojári majú problém s tvorbou jedinečného modelu riadenia pre každé auto tak, aby ho presne napodobňoval. Vzhľadom na množstvo práce tak nemáme uzavretú betu čakať skôr ako v druhej polovici tohto roku. Sklamaní? My tiež. Na WoS sa tešíme už od začiatku roku 2014, a finálny produkt zrejme neuvidíme skôr ako v roku 2016. To vôbec nevyzerá dobre.
Tento názor vznikol po zhodnotení výsledkov a spätnej väzby testerov z alfa verzie hry. Hra podľa článku potrebuje doslovne "výrazné modifikácie". Z toho môžeme usudzovať, že v Slightly Mad Studios práve panuje veľmi dusná atmosféra (odložené bolo totiž aj vydanie Project CARS, ich ďalšej hry).
Hlavným problémom by mala byť ovládateľnosť a fyzika áut, vývojári majú problém s tvorbou jedinečného modelu riadenia pre každé auto tak, aby ho presne napodobňoval. Vzhľadom na množstvo práce tak nemáme uzavretú betu čakať skôr ako v druhej polovici tohto roku. Sklamaní? My tiež. Na WoS sa tešíme už od začiatku roku 2014, a finálny produkt zrejme neuvidíme skôr ako v roku 2016. To vôbec nevyzerá dobre.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22