WoS: Mazda MX-5 (NC)
Dnes mala premiéru nová generácia Mazdy MX-5, včera ľudia z World of Speed ohlásili prítomnosť tej predchádzajúcej v hre. Tento malý roadster s už kultovým statusom je pre mnohých vstupnou bránou k športovým autám.
História radu MX-5, za oceánom známeho ako Miata, sa začala písať ešte v roku 1989. Prvá generácia predstavovala ľahké (menej ako 1000 kg) a jednoduché športové auto stvorené podľa klasického receptu - motor s prevodovkou vpredu a zadný náhon. Všetky MX-5 mali pod kapotou atmosférické štvorvalce s neveľkým výkonom, hlavne pri prvej generácií (NA) je preto bežná výmena motoru za svalnatý americký small block V8.
Vo World of Speed si zajazdíte v tretej generácií s hardtopom (pevnou strechou). Ako som už spomínal, Mazda 25 rokov po predstavení prvej generácie uvedie na trh tú najnovšiu, ktorá má znovu našliapnuté na dráhu bestselleru. Mazda MX-5 má totiž záznam v Guinnessovej knihe svetových rekordov ako najpredávanejšie športové auto na svete.
História radu MX-5, za oceánom známeho ako Miata, sa začala písať ešte v roku 1989. Prvá generácia predstavovala ľahké (menej ako 1000 kg) a jednoduché športové auto stvorené podľa klasického receptu - motor s prevodovkou vpredu a zadný náhon. Všetky MX-5 mali pod kapotou atmosférické štvorvalce s neveľkým výkonom, hlavne pri prvej generácií (NA) je preto bežná výmena motoru za svalnatý americký small block V8.
Vo World of Speed si zajazdíte v tretej generácií s hardtopom (pevnou strechou). Ako som už spomínal, Mazda 25 rokov po predstavení prvej generácie uvedie na trh tú najnovšiu, ktorá má znovu našliapnuté na dráhu bestselleru. Mazda MX-5 má totiž záznam v Guinnessovej knihe svetových rekordov ako najpredávanejšie športové auto na svete.
Rivals v ponuke EA Access
Minuloročné Need for Speed Rivals pribudne do ponuky služby Access od vydavateľa Electronic Arts. Hra sa má v ponuke objaviť v najbližších týždňoch spolu s titulmi ako Battlefield 4, FIFA 14, Peggle 2 a Madden NFL 25.
Čo je vlastne to EA Access? Ide o čerstvú novinku, služba bola predstavená verejnosti iba koncom júla. Je to určitý systém predplatného určeného pre hráčov na konzole Xbox One. Za ročný poplatok 30 dolárov budú mať hráči nielen stály prístup do knižnice vybraných hier (kam teraz pribudlo aj Rivals), ale aj exkluzívny prístup na pár hodín k hrám 5 dní pred tým ako reálne vyjdú. EA Access je dostupné aj na Slovensku.
Vo výsledku sa jedná o vcelku zaujímavú ponuku kde hráč môže za 30 dolárov ročne alebo 5 mesačne hrať hry s hodnotou oveľa väčšou.
Čo je vlastne to EA Access? Ide o čerstvú novinku, služba bola predstavená verejnosti iba koncom júla. Je to určitý systém predplatného určeného pre hráčov na konzole Xbox One. Za ročný poplatok 30 dolárov budú mať hráči nielen stály prístup do knižnice vybraných hier (kam teraz pribudlo aj Rivals), ale aj exkluzívny prístup na pár hodín k hrám 5 dní pred tým ako reálne vyjdú. EA Access je dostupné aj na Slovensku.
Vo výsledku sa jedná o vcelku zaujímavú ponuku kde hráč môže za 30 dolárov ročne alebo 5 mesačne hrať hry s hodnotou oveľa väčšou.
WoS - princíp tímovej jazdy
Už sme si hovorili, že na výstave Gamescom v Nemecku má tím okolo World of Speed predstaviť nové autá, bližšie opísať tímovú spoluprácu v hre a tiež zverejniť dátum spustenia bety. Nové autá sme si už predstavili, poďme sa pozrieť na tú tímovú jazdu.
Tímovej hre sme sa venovali už v článku s videom. Na oficiálnej stránke WoS však túto tému rozoberajú hlbšie. Hra samotná sa radí do kategórie "racing MMO", a pevnou súčasťou každej online multiplayerovej hry je tímová spolupráca. Pred každým závodom si jazdci musia medzi sebou určiť svoje ciele, prispôsobiť tomu svoje auto atď. Pri tímovom pretekaní totiž nevyhrá ten kto prvý pretne cieľovú čiaru, vyhrá tím s najväčším počtom bodov.
V každom preteku budú určené štyri ciele (objectives), za ktoré môžu jazdci zbierať body. Môže to byť napr. slipstream, tiež známy ako drafting - držanie sa vo vzduchovom vaku vytvorenom autom pred vami. Medzi ďalšie možné ciele patrí Pathfinder (hľadanie skratiek), Overtake (body za predbehnutie určeného počtu áut), Master Corners (ideálny prejazd zákrutou, ten asi poteší priaznivcov simulátorov), Sliding (akési šmýkanie v zákrute, rozdielne od driftovania) a Master Racing Line (udržať sa v ideálnej stope čo najdlhšie).
Za splnenie viacerých cieľov naraz sa pripočítavajú extra body. Tímová jazda je v preteku podporená výberom takých cieľov, ktoré sa vzájomne vylučujú (nemôžete napríklad udržiavať ideálnu závodnú stopu a driftovať či ísť pritom skratkou). Preto je na hráčoch dohodnúť sa a určiť si špecifické úlohy.
Tímová jazda je štúdiom Slightly Mad hodnotená ako kľúčová časť hry, ktorá ju odlišuje od ostatných multiplayerových hier oceňujúcich iba najrýchlejších jazdcov. Pre všetkých ostatných hráčov potom jazda stráca zmysel. Vo WoS by sa však vďaka plneniu tímových cieľov mal zabaviť každý hráč.
A nakoniec odhalenie dátumu spustenia bety: bude to štvrtý kvartál roku 2014.
Tímovej hre sme sa venovali už v článku s videom. Na oficiálnej stránke WoS však túto tému rozoberajú hlbšie. Hra samotná sa radí do kategórie "racing MMO", a pevnou súčasťou každej online multiplayerovej hry je tímová spolupráca. Pred každým závodom si jazdci musia medzi sebou určiť svoje ciele, prispôsobiť tomu svoje auto atď. Pri tímovom pretekaní totiž nevyhrá ten kto prvý pretne cieľovú čiaru, vyhrá tím s najväčším počtom bodov.
V každom preteku budú určené štyri ciele (objectives), za ktoré môžu jazdci zbierať body. Môže to byť napr. slipstream, tiež známy ako drafting - držanie sa vo vzduchovom vaku vytvorenom autom pred vami. Medzi ďalšie možné ciele patrí Pathfinder (hľadanie skratiek), Overtake (body za predbehnutie určeného počtu áut), Master Corners (ideálny prejazd zákrutou, ten asi poteší priaznivcov simulátorov), Sliding (akési šmýkanie v zákrute, rozdielne od driftovania) a Master Racing Line (udržať sa v ideálnej stope čo najdlhšie).
Za splnenie viacerých cieľov naraz sa pripočítavajú extra body. Tímová jazda je v preteku podporená výberom takých cieľov, ktoré sa vzájomne vylučujú (nemôžete napríklad udržiavať ideálnu závodnú stopu a driftovať či ísť pritom skratkou). Preto je na hráčoch dohodnúť sa a určiť si špecifické úlohy.
Tímová jazda je štúdiom Slightly Mad hodnotená ako kľúčová časť hry, ktorá ju odlišuje od ostatných multiplayerových hier oceňujúcich iba najrýchlejších jazdcov. Pre všetkých ostatných hráčov potom jazda stráca zmysel. Vo WoS by sa však vďaka plneniu tímových cieľov mal zabaviť každý hráč.
A nakoniec odhalenie dátumu spustenia bety: bude to štvrtý kvartál roku 2014.
Ako to vyzerá #InsideGhost?
Určite sa mnohí pýtate, čo sa momentálne deje na scéne Need for Speed. Normálne by bolo NFS Center v tejto ročnej dobe zavalené informáciami o pripravovanom novom diele série NFS, ktorý by vyšiel niekedy na jeseň/zimu. Zvykli sme si na každoročné vydávanie nových hier, tento rok je ale všetko inak. V máji vyšla na oficiálnej stránke správa, v ktorej štúdio Ghost Games odkladá hru až na rok 2015.
V nasledujúcej neoficiálnej "tlačovej konferencii", odohrávajúcej sa na Twitteri, sme sa od vývojárov dozvedeli pár informácií, ako napr. potvrdenie enginu FrostBite 3 z Rivals, vývoj hry v ranej fáze a asi 100 členný vývojársky tým.
Odvtedy sa Ghost Games odmlčali. Na oficiálnej stránke hry nie je pridaná žiadna novinka už od mája, na Twitter konte informovali o vydaní filmu na Blu-ray a momentálne tam prebieha súťaž o pár suvenírov s tematikou NFS. A okrem toho nám priniesli pár fotiek priamo z herného štúdia.
Stena plná podpisov
Šiltovky a ovládače
Hračky na pracovisku
V nasledujúcej neoficiálnej "tlačovej konferencii", odohrávajúcej sa na Twitteri, sme sa od vývojárov dozvedeli pár informácií, ako napr. potvrdenie enginu FrostBite 3 z Rivals, vývoj hry v ranej fáze a asi 100 členný vývojársky tým.
Odvtedy sa Ghost Games odmlčali. Na oficiálnej stránke hry nie je pridaná žiadna novinka už od mája, na Twitter konte informovali o vydaní filmu na Blu-ray a momentálne tam prebieha súťaž o pár suvenírov s tematikou NFS. A okrem toho nám priniesli pár fotiek priamo z herného štúdia.
Šiltovky a ovládače
Hračky na pracovisku
WoS - Dream Drive: Evo X vs. WRX STi
V zajatí skratiek. Aj tak by sa dalo nazvať dnešné video zo sveta pripravovaného free2play racingu World of Speed. Minulý mesiac sme si oznámili príchod druhého Dream Drive videa (prvé obsahovalo súboj RX-7 a M-B 190E Evolution). Dnes bolo zverejnené na YouTube pokračovanie či druhý diel, ktorý obsahuje súboj Mitsubishi Lancer Evolution X FQ400 so Subaru Impreza WRX STi v uličkách mesta Los Angeles. Skratky sú niekedy na nezaplatenie.
Aj o Eve aj STi sme už dávnejšie vydali krátke články. Video v podstate zobrazuje len to, čo sa už 20 rokov odohráva na rally erzetách po celom svete - boj o nadvládu medzi značkami, ktoré majú inak mnoho spoločného.
Vás však možno viac ako očividné veci zaujíma všetko čo sa skrýva pod povrchom videa. Za odhalenia a obrázky môžeme ďakovať užívateľom WoS fóra. Na videu sa mihol Dodge Viper zrejme najnovšej generácie. Auto má na kapote typický nasávací otvor. Okrem Viperu je vo videu schovaný aj nový Mustang a niečo čo vyzerá ako koniec Subaru BRZ.
Aj o Eve aj STi sme už dávnejšie vydali krátke články. Video v podstate zobrazuje len to, čo sa už 20 rokov odohráva na rally erzetách po celom svete - boj o nadvládu medzi značkami, ktoré majú inak mnoho spoločného.
Vás však možno viac ako očividné veci zaujíma všetko čo sa skrýva pod povrchom videa. Za odhalenia a obrázky môžeme ďakovať užívateľom WoS fóra. Na videu sa mihol Dodge Viper zrejme najnovšej generácie. Auto má na kapote typický nasávací otvor. Okrem Viperu je vo videu schovaný aj nový Mustang a niečo čo vyzerá ako koniec Subaru BRZ.
Aaron Paul získal cenu Emmy za Breaking Bad
Herec Aaron Paul, ktorý hral vo filme Need for Speed hlavného hrdinu Tobeyho Marshalla, bol ocenený za svoj výkon v seriáli Breaking Bad (Perníkový tatko) soškou Emmy. Nie je to síce Oscar za Need for Speed, ale aj tak sa to dá brať ako ohodnotenie kvalít herca hrajúceho vo filme hlavnú postavu.
Ceny Emmy sa každoročne udeľujú za televíznu tvorbu v Amerike. Paul bol ocenený v kategórii Najlepší herec vo vedľajšej úlohe v dramatickom seriáli za postavu Jesseho Pinkmana. Seriál Breaking Bad celkovo bodoval na všetkých frontoch, ako absolútny víťaz, za hlavnú mužskú postavu, za vedľajšiu ženskú a vedľajšiu mužskú postavu.
Ceny Emmy sa každoročne udeľujú za televíznu tvorbu v Amerike. Paul bol ocenený v kategórii Najlepší herec vo vedľajšej úlohe v dramatickom seriáli za postavu Jesseho Pinkmana. Seriál Breaking Bad celkovo bodoval na všetkých frontoch, ako absolútny víťaz, za hlavnú mužskú postavu, za vedľajšiu ženskú a vedľajšiu mužskú postavu.
WoS: Alfa Romeo 8C Competizione
Pokračujeme v nastolenom tempe, ideme sa pozrieť na Alfa Romeo 8C Competizione. Motor z Ferrari, sekvenčná prevodovka, dve miesta, samosvorný diferenciál, stovka za 4,2 s, desivá cena. Toto vôbec nie je ľudová Alfa.
Prvý prototyp 8C Competizione bol na trh uvedený už v roku 2003. Alfa Romeo na auto zakrátko dostala viac ako 1400 objednávok. Začalo sa však predávať, k veľkej radosti šoférov po celom svete, až v roku 2007 za nemalú sumu 165 000 €.
Dizajn auta je inšpirovaný slávnymi modelmi z tridsiatych a štyridsiatych rokov minulého storočia. Názov Competizione pritom odkazuje na 6C 2500 Competizione z roku 1948.
Pod kapotou je motor, na ktorom sa podieľalo Maserati aj Ferrari. Ide o 4,7 litrový V8 s výkonom 450 koní. Pri hmotnosti okolo 1500 kg trvá zrýchlenie na stovku asi 4 sekundy, maximálnu rýchlosť uvádza Alfa Romeo okolo 180 mph. V realite je to ešte viac, asi 190 mph (305 km/h).
Ja konkrétne sa teším viac na jej menšiu sestru v oveľa lepšej kondícií - 4C s karbónovým monokokom, váhou pod jednu tonu a prepĺňaným štvorvalcom. Snáď sa v hre tiež objaví.
Prvý prototyp 8C Competizione bol na trh uvedený už v roku 2003. Alfa Romeo na auto zakrátko dostala viac ako 1400 objednávok. Začalo sa však predávať, k veľkej radosti šoférov po celom svete, až v roku 2007 za nemalú sumu 165 000 €.
Dizajn auta je inšpirovaný slávnymi modelmi z tridsiatych a štyridsiatych rokov minulého storočia. Názov Competizione pritom odkazuje na 6C 2500 Competizione z roku 1948.
Pod kapotou je motor, na ktorom sa podieľalo Maserati aj Ferrari. Ide o 4,7 litrový V8 s výkonom 450 koní. Pri hmotnosti okolo 1500 kg trvá zrýchlenie na stovku asi 4 sekundy, maximálnu rýchlosť uvádza Alfa Romeo okolo 180 mph. V realite je to ešte viac, asi 190 mph (305 km/h).
Ja konkrétne sa teším viac na jej menšiu sestru v oveľa lepšej kondícií - 4C s karbónovým monokokom, váhou pod jednu tonu a prepĺňaným štvorvalcom. Snáď sa v hre tiež objaví.
WoS: Ford Focus RS
Vo videu o tímovej jazde sme okrem Imprezy videli aj Ford Focus RS druhej generácie. Poďme si ho predstaviť, tak ako máme vo zvyku.
RS v názve auta značí športovú verziu, vrchol ponuky. Obyčajná jedna-šestka konieckoncov v závodnej hre nebude. Svoju športovú verziu mala však aj prvá generácia Focusu. Auto zaujalo hlavne agresívnym bodykitom, dvojliter s turbom tlačil 211 koní na predok.
Druhá generácia sa dočkala najskôr predskokana v podobe sýtožltého Focusu ST. Auto skvelo jazdilo, no hlavne úžasne znelo - vďaka päťvalcovému motoru z Volva. Vďaka piatim valcom a turbu však spotreba vždy bola dvojciferná. Už ST položilo laťku výkonu vysoko - posielalo 225 koní na predné kolesá. Zaužívané pritom je, že viac ako 200 koní iba predná náprava auta nezvládne. S čím potom príde ostré RS?
Ford hodil starosti za hlavu a z päťvalca vytlačil 300 koní. Proti ťahaniu za volant použili samosvorný diferenciál a systém nazvaný RevoKnuckle, čo je variácia na zavesenie MacPherson. V hre samozrejme takéto problémy odpadajú, hlavné je, že pôjde asi o ten najrýchlejší hothatch vo World of Speed.
Teda, najrýchlejší iba v prípade, že vo WoS nebude aj šialený brat Focusu RS, RS500. Je to limitovaná, 500 kusová verzia RS posíleného na 350 koní. Pretože prečo nie?
RS v názve auta značí športovú verziu, vrchol ponuky. Obyčajná jedna-šestka konieckoncov v závodnej hre nebude. Svoju športovú verziu mala však aj prvá generácia Focusu. Auto zaujalo hlavne agresívnym bodykitom, dvojliter s turbom tlačil 211 koní na predok.
Druhá generácia sa dočkala najskôr predskokana v podobe sýtožltého Focusu ST. Auto skvelo jazdilo, no hlavne úžasne znelo - vďaka päťvalcovému motoru z Volva. Vďaka piatim valcom a turbu však spotreba vždy bola dvojciferná. Už ST položilo laťku výkonu vysoko - posielalo 225 koní na predné kolesá. Zaužívané pritom je, že viac ako 200 koní iba predná náprava auta nezvládne. S čím potom príde ostré RS?
Ford hodil starosti za hlavu a z päťvalca vytlačil 300 koní. Proti ťahaniu za volant použili samosvorný diferenciál a systém nazvaný RevoKnuckle, čo je variácia na zavesenie MacPherson. V hre samozrejme takéto problémy odpadajú, hlavné je, že pôjde asi o ten najrýchlejší hothatch vo World of Speed.
Teda, najrýchlejší iba v prípade, že vo WoS nebude aj šialený brat Focusu RS, RS500. Je to limitovaná, 500 kusová verzia RS posíleného na 350 koní. Pretože prečo nie?
Prvý trainer pre Rivals
Dnes sme slávnostne otvorili download sekciu Trainery pre Need for Speed: Rivals. Prvý trainer zvládne asi všetko, čo by ste kedy mohli chcieť. Pokiaľ si chcete urýchliť alebo zjednodušiť prejdenie hry, ráčte vstúpiť:
Sekcia TRAINERY
Trainer má funkcie na získanie SP, nezničiteľnosť auta a tiež rôzne kriplenie áut protihráčov. Funguje jednoducho a bez inštalácie, stačí ho iba zapnúť.
Trainer má funkcie na získanie SP, nezničiteľnosť auta a tiež rôzne kriplenie áut protihráčov. Funguje jednoducho a bez inštalácie, stačí ho iba zapnúť.
WoS: Subaru Impreza WRX STi
Už pri poslednom videu o tímovej jazde sme spomínali nové autá, ktoré sa vo videu ukázali. Ako prvé z nich sa nám dnes predstavuje svetoznáma Impreza WRX STi.
Subaru Impreza je jeden z hrdinov novodobej rally scény, spoločne s Mitsubishi Lancer Evolution. Zvyčajne sa spája s menom Collina McRae, Richarda Burnsa a Pettera Solberga. Impreza je stálicou v sérii Need for Speed, objavila sa tiež v skvelom simulátore Richard Burns Rally.
Po technickej stránke ide o stokrát prevarenú a časom zdokonalenú koncepciu motor vpredu a pohon 4WD. Motorom je na rozdiel od typickejšieho radového štvorvalca v prípade Evolution trochu exotickejší štvorvalcový boxer. V prípade WRX STi, čo je vrchol ponuky, je navyše prepĺňaný turbom. Motor má objem dva litre, výkon pod tristo koní. Imprezy jazdiace v najvyššej sérii WRC boli známe svojou legendárnou farebnou kombináciou modrej karosérie a zlatých diskov kolies.
Subaru Impreza je jeden z hrdinov novodobej rally scény, spoločne s Mitsubishi Lancer Evolution. Zvyčajne sa spája s menom Collina McRae, Richarda Burnsa a Pettera Solberga. Impreza je stálicou v sérii Need for Speed, objavila sa tiež v skvelom simulátore Richard Burns Rally.
Po technickej stránke ide o stokrát prevarenú a časom zdokonalenú koncepciu motor vpredu a pohon 4WD. Motorom je na rozdiel od typickejšieho radového štvorvalca v prípade Evolution trochu exotickejší štvorvalcový boxer. V prípade WRX STi, čo je vrchol ponuky, je navyše prepĺňaný turbom. Motor má objem dva litre, výkon pod tristo koní. Imprezy jazdiace v najvyššej sérii WRC boli známe svojou legendárnou farebnou kombináciou modrej karosérie a zlatých diskov kolies.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22