Tento rok skutočne príde nové NFS
Ešte pred pár dňami ste o novom NFS hovorili iba neoficiálne, no dnes už môžeme s istotou tvrdiť že skutočne príde ešte tento rok. Vieme to z oficiálnych finančných výsledkov vydavateľstva EA, ktoré ako vieme zastrešuje celú sériu Need for Speed.
Z tejto správy vyplýva, že sa v minulom štvrťroku celému EA po finančnej stránke darilo. Na trh sa dostal Titanfall, nový Dragon Age aj služba EA Access. Viac si môžete prečítať napr. v článku na Eurogameri.
V správe sa o NFS konkrétne píše toto:
Our Need for Speed franchise will return in FY16 with a game that is already looking spectacular.
Znamená to teda, že Ghost Games skutočne na hre pracujú, a my čakáme predbežne na výstavu E3 2015 v júni tohto roku.
Z tejto správy vyplýva, že sa v minulom štvrťroku celému EA po finančnej stránke darilo. Na trh sa dostal Titanfall, nový Dragon Age aj služba EA Access. Viac si môžete prečítať napr. v článku na Eurogameri.
V správe sa o NFS konkrétne píše toto:
Our Need for Speed franchise will return in FY16 with a game that is already looking spectacular.
Znamená to teda, že Ghost Games skutočne na hre pracujú, a my čakáme predbežne na výstavu E3 2015 v júni tohto roku.
Ghost Games hľadá vedúceho výroby
Zo stránky herného štúdia Ghost Games (NFS Rivals) sme vydolovali niekoľko informácií, ktoré naznačujú že štúdio ešte stále pracuje na najnovšom "veľkom" dieli Need for Speed. Posledná oficiálna správa o prácach na novom dieli série je totiž stará už osem mesiacov. Ghost Games však na svojej stránke vydali nový inzerát, v ktorom hľadajú osobu na obsadenie pozície Associate Producer. Požadovanou je pritom predchádzajúca skúsenosť s vývojom pretekárskych hier.
Podobný inzerát sme videli naposledy v júne, keď štúdio hľadalo nového riaditeľa výpravy, zodpovedného za príbeh hry. Najnovší inzerát bol zverejnený na Twitter konte Ghost Games 13. decembra minulého roku. V inzeráte sa hovorí o pozícií "Associate Producer", ktorú môžeme preložiť ako vedúci výroby. Ten by sa mal starať o niektoré z vývojárskych tímov, spolupracovať s hlavným producentom a dohliadať na celkovú kvalitu hry. Požadované sú výborné komunikačné schopnosti, vodcovské zručnosti, znalosť patričného softvéru, aspoň bakalársky titul a zapálenie pre hry. Výhodou sú tiež predchádzajúce skúsenosti s vývojom pretekárskych hier.
Je vcelku pravdepodobné, že sa jedná o pozíciu potrebnú pri vývoji ďalšieho plnotučného (PC+konzoly) NFS. Mobilné No Limits je totiž projektom austrálskeho štúdia Firemonkeys, a o žiadnom inom hernom tituli od Ghost Games sme doteraz nepočuli. Stále teda čakáme na oficiálne ohlásenie hry, alebo aspoň na nejaké neoficiálne informácie. My v NFS Centre nateraz očakávame klasický model - predstavenie na výstave E3, vydanie hry koncom roku. Tohtoročná výstava E3 začína 16. júna, dovtedy neostáva nič iné než čakať.
Podobný inzerát sme videli naposledy v júne, keď štúdio hľadalo nového riaditeľa výpravy, zodpovedného za príbeh hry. Najnovší inzerát bol zverejnený na Twitter konte Ghost Games 13. decembra minulého roku. V inzeráte sa hovorí o pozícií "Associate Producer", ktorú môžeme preložiť ako vedúci výroby. Ten by sa mal starať o niektoré z vývojárskych tímov, spolupracovať s hlavným producentom a dohliadať na celkovú kvalitu hry. Požadované sú výborné komunikačné schopnosti, vodcovské zručnosti, znalosť patričného softvéru, aspoň bakalársky titul a zapálenie pre hry. Výhodou sú tiež predchádzajúce skúsenosti s vývojom pretekárskych hier.
Je vcelku pravdepodobné, že sa jedná o pozíciu potrebnú pri vývoji ďalšieho plnotučného (PC+konzoly) NFS. Mobilné No Limits je totiž projektom austrálskeho štúdia Firemonkeys, a o žiadnom inom hernom tituli od Ghost Games sme doteraz nepočuli. Stále teda čakáme na oficiálne ohlásenie hry, alebo aspoň na nejaké neoficiálne informácie. My v NFS Centre nateraz očakávame klasický model - predstavenie na výstave E3, vydanie hry koncom roku. Tohtoročná výstava E3 začína 16. júna, dovtedy neostáva nič iné než čakať.
Spa a Nordschleife vo World of Speed!
V najnovšom videu z World of Speed nám tvorcovia hry - Slightly Mad Studios, ukazujú rôzne trate dostupné v hre. Také video sme čakali už dlhú dobu, a rozhodne nesklamalo. Vo WoS totiž uvidíte skutočne krásne miesta.
Nad World of Speed sme už takmer lámali palicu. Vydanie hry sa totiž podľa plánom oneskorilo, aj poznávacie značky na autách hovoria o tom že hra mala vyjsť už minulý rok. Podľa najnovších správ by sme sa začiatkom tohto roku mali konečne dočkať CBT (closed beta test). Preto každé nové video o tejto multiplayer free2play pretekárskej arkáde poteší fanúšikov tohto projektu.
Najnovšie video (vydané včera) má za cieľ ukázať rôzne lokácie, v ktorých budeme v hre jazdiť. Zaujímavé trate sa totiž veľkou mierou podieľajú na výslednom zážitku z hry, a ľudia zo Slightly Mad to zrejme veľmi dobre vedia. Budeme totiž jazdiť v slnkom zaliatych metropolách ako Los Angeles, Londýn, Moskva a Monako. Francúzske azúrové pobrežie je zastúpené traťou Azure Coast (Cote d Azur z Need for Speed: Porsche Unleashed). Pozrieme sa však aj do hôr!
Trať Mountain Spiral Road bola očividne inšpirovaná Alpami. Kopec snehu a zakrútených horských asfaltiek plných vláseniek - to všetko znie veľmi dobre. Ďalšia trať, California Highway, bude veľmi rýchla - dlhé rovné úseky budú vyhovovať superšportom. Dostaneme sa však aj na skutočné pretekárske okruhy, v hre nás čaká austrálsky Bathurst, anglický Silverstone a Brands Hatch.
Už v nadpise sme prezradili, že vo videu uvidíme aj skutočne legendárne okruhy. Ani jeden z nich pritom vo videu nebol konkrétne pomenovaný, oficiálne preto ešte ostávajú tajomstvom. Prvým z nich je belgická trať Spa-Francorchamps, ktorá je každoročnou súčasťou kalendára Formule 1. Na videu sa nám poodhalila hlavne známou zákrutou Eau Rouge. Krásny a rýchly okruh v lese bude určite medzi hráčmi obľúbený.
Druhá "skrytá" trať má dokonca ešte väčší status - iba málokto nikdy nepočul o Zelenom pekle. Na obrázku je totiž zákruta Karussell, ktorá je pevnou súčasťou pekelnej Severnej slučky Nurburgringu. 21 kilometrov, desiatky zákrut a neprehľadných horizontov, neustále zmeny počasia a neustále zápasenie automobiliek o najrýchlejší čas na tejto extrémnej trati - to všetko je Nordschleife. Jednoznačne ide o povinnosť pre každého fanúšika závodných áut a pretekania.
V skratke - môžeme sa tešiť na skutočne kvalitné okruhy aj skvelé autá. Ostáva iba počkať na vydanie hry, ktoré je však ešte stále v nedohľadne. Na ŠPZ áut ešte stále svieti rok 2014, snáď to znamená že vývojári naplno pracujú na iných veciach a na drobnosti im čas nezvýšil.
Nad World of Speed sme už takmer lámali palicu. Vydanie hry sa totiž podľa plánom oneskorilo, aj poznávacie značky na autách hovoria o tom že hra mala vyjsť už minulý rok. Podľa najnovších správ by sme sa začiatkom tohto roku mali konečne dočkať CBT (closed beta test). Preto každé nové video o tejto multiplayer free2play pretekárskej arkáde poteší fanúšikov tohto projektu.
Najnovšie video (vydané včera) má za cieľ ukázať rôzne lokácie, v ktorých budeme v hre jazdiť. Zaujímavé trate sa totiž veľkou mierou podieľajú na výslednom zážitku z hry, a ľudia zo Slightly Mad to zrejme veľmi dobre vedia. Budeme totiž jazdiť v slnkom zaliatych metropolách ako Los Angeles, Londýn, Moskva a Monako. Francúzske azúrové pobrežie je zastúpené traťou Azure Coast (Cote d Azur z Need for Speed: Porsche Unleashed). Pozrieme sa však aj do hôr!
Trať Mountain Spiral Road bola očividne inšpirovaná Alpami. Kopec snehu a zakrútených horských asfaltiek plných vláseniek - to všetko znie veľmi dobre. Ďalšia trať, California Highway, bude veľmi rýchla - dlhé rovné úseky budú vyhovovať superšportom. Dostaneme sa však aj na skutočné pretekárske okruhy, v hre nás čaká austrálsky Bathurst, anglický Silverstone a Brands Hatch.
Už v nadpise sme prezradili, že vo videu uvidíme aj skutočne legendárne okruhy. Ani jeden z nich pritom vo videu nebol konkrétne pomenovaný, oficiálne preto ešte ostávajú tajomstvom. Prvým z nich je belgická trať Spa-Francorchamps, ktorá je každoročnou súčasťou kalendára Formule 1. Na videu sa nám poodhalila hlavne známou zákrutou Eau Rouge. Krásny a rýchly okruh v lese bude určite medzi hráčmi obľúbený.
Druhá "skrytá" trať má dokonca ešte väčší status - iba málokto nikdy nepočul o Zelenom pekle. Na obrázku je totiž zákruta Karussell, ktorá je pevnou súčasťou pekelnej Severnej slučky Nurburgringu. 21 kilometrov, desiatky zákrut a neprehľadných horizontov, neustále zmeny počasia a neustále zápasenie automobiliek o najrýchlejší čas na tejto extrémnej trati - to všetko je Nordschleife. Jednoznačne ide o povinnosť pre každého fanúšika závodných áut a pretekania.
V skratke - môžeme sa tešiť na skutočne kvalitné okruhy aj skvelé autá. Ostáva iba počkať na vydanie hry, ktoré je však ešte stále v nedohľadne. Na ŠPZ áut ešte stále svieti rok 2014, snáď to znamená že vývojári naplno pracujú na iných veciach a na drobnosti im čas nezvýšil.
FAQ pre No Limits
Po vydaní hry na vybraných trhoch po svete bolo herné štúdio Firemonkeys údajne zavalené otázkami ohľadom tohto mobilného dielu NFS. Na Facebook stránke NFSNL preto zverejnili sekciu Frequently Asked Questions (často kladené otázky), ktorá obsahuje mnoho zaujímavých informácií.
Z tohto článku sme pre vás vybrali tie najdôležitejšie veci. Dozvedáme sa napríklad, že:
» hra je skutočne zdarma na stiahnutie a hranie - ide tu teda o model free2play rozšírený v posledných rokoch. Samotná hra teda bude zdarma, platiť sa bude za vylepšený herný obsah (nie je to však nutné). Tento platený obsah umožní vylepšiť hráčom ich autá rýchlejšie, alebo rýchlejšie dosiahnuť určitý level v hre. Hra by sa však mala dať prejsť aj bez akéhokoľvek platenia.
» na hranie hry musíte byť neustále pripojení. Online multiplayer však napriek tomu momentálne v hre nenájdete. Mal by však pribudnúť neskôr.
» hra bude určite vydaná v obchodoch App Store (iOS) a Google Play (Android). Austrálske štúdio Firemonkeys však údajne preskúmava aj ostatné možnosti (Windows Phone?).
» hra má vyjsť niekedy v roku 2015 (dosť široký časový interval). Už sme však písali o tzv. soft launchi, kde bola hra pokusne vydaná na niektorých trhoch.
» hra zatiaľ neobsahuje anglický jazyk. To sa však má zmeniť pri celosvetovom vydaní hry, do ktorého ešte vývojári hru patrične vylepšia.
» všetky dáta o progrese hry (savy) sa momentálne ukladajú iba na pamäť vášho zariadenia (a nie na vzdialený server tak ako je obvyklé v prípade Steamu/Originu). Pri zmazaní hry teda prídete nielen o profil, ale aj zakúpené vylepšenia. Preto odporúčame nekupovať žiadne vylepšenia až pokiaľ hra nebude patrične vylepšená a nevyjde celosvetovo.
» hra v momentálnej verzii neobsahuje otvorený svet ani podporu herných ovládačov. Vývojári však tieto prvky môžu do hry pridať neskôr.
» hra má obsahovať milióny kombinácií vylepšenia auta - či už po stránke výkonu alebo vzhľadu. V správe sa spomínali vylepšenia motoru, prevodovky, podvozku, tiež sa dočkáme výmeny spoilerov, nasávania na streche, kapoty, zatmavenia okien a ďalšieho.
Tuning v štýle Underground? Určite áno, táto hra sa ním určite inšpirovala.
» hardwarové nároky sme už spísali v samostatnej sekcii nášho webu. Potrebujete teda minimálne iPhone 4S alebo rovnako výkonný iPad, v prípade Androidu potom systém vo verzií aspoň 4.0, dvojjadrový procesor na frekvencii1,2 GHz, GPU Tegra 3 alebo podobne výkonnú konkurenciu a rozlíšenie displeju aspoň 800x600 px.
Z tohto článku sme pre vás vybrali tie najdôležitejšie veci. Dozvedáme sa napríklad, že:
» hra je skutočne zdarma na stiahnutie a hranie - ide tu teda o model free2play rozšírený v posledných rokoch. Samotná hra teda bude zdarma, platiť sa bude za vylepšený herný obsah (nie je to však nutné). Tento platený obsah umožní vylepšiť hráčom ich autá rýchlejšie, alebo rýchlejšie dosiahnuť určitý level v hre. Hra by sa však mala dať prejsť aj bez akéhokoľvek platenia.
» na hranie hry musíte byť neustále pripojení. Online multiplayer však napriek tomu momentálne v hre nenájdete. Mal by však pribudnúť neskôr.
» hra bude určite vydaná v obchodoch App Store (iOS) a Google Play (Android). Austrálske štúdio Firemonkeys však údajne preskúmava aj ostatné možnosti (Windows Phone?).
» hra má vyjsť niekedy v roku 2015 (dosť široký časový interval). Už sme však písali o tzv. soft launchi, kde bola hra pokusne vydaná na niektorých trhoch.
» hra zatiaľ neobsahuje anglický jazyk. To sa však má zmeniť pri celosvetovom vydaní hry, do ktorého ešte vývojári hru patrične vylepšia.
» všetky dáta o progrese hry (savy) sa momentálne ukladajú iba na pamäť vášho zariadenia (a nie na vzdialený server tak ako je obvyklé v prípade Steamu/Originu). Pri zmazaní hry teda prídete nielen o profil, ale aj zakúpené vylepšenia. Preto odporúčame nekupovať žiadne vylepšenia až pokiaľ hra nebude patrične vylepšená a nevyjde celosvetovo.
» hra v momentálnej verzii neobsahuje otvorený svet ani podporu herných ovládačov. Vývojári však tieto prvky môžu do hry pridať neskôr.
» hra má obsahovať milióny kombinácií vylepšenia auta - či už po stránke výkonu alebo vzhľadu. V správe sa spomínali vylepšenia motoru, prevodovky, podvozku, tiež sa dočkáme výmeny spoilerov, nasávania na streche, kapoty, zatmavenia okien a ďalšieho.
Tuning v štýle Underground? Určite áno, táto hra sa ním určite inšpirovala.
» hardwarové nároky sme už spísali v samostatnej sekcii nášho webu. Potrebujete teda minimálne iPhone 4S alebo rovnako výkonný iPad, v prípade Androidu potom systém vo verzií aspoň 4.0, dvojjadrový procesor na frekvencii
Ako dostať No Limits do svojho iOS zariadenia?
Na YouTube sa nedávno objavilo video od používateľa AP3X™, na ktorom ukazuje ako si svojho iPadu stiahol najnovšie mobilné Need for Speed. Hra je totiž dostupná iba na niektorých vybraných trhoch (Taiwan, Holandsko), ak žijete inde musíte si nájsť alternatívne - neoficiálne - spôsoby.
NFS Center nepreberá žiadnu zodpovednosť za prípadné zničenie vášho zariadenia. Sám autor videa odporúča neinštalovať podľa jeho návodu na váš pracovný telefón/tablet, zrejme na ňom potom nespustíte iné aplikácie.
Autor videa vo svojom iPade zmenil nastavenia regiónu obchodu s aplikáciami na Holandsko. Musel pritom zadať svoje údaje aj s falošnou adresou. Potom si však už bez problémov stiahol hru do tabletu. Hra momentálne neobsahuje anglický jazyk, to však nebráni k porozumeniu ovládania. Celkovo tiež hra pôsobí nedokončeným dojmom, nemôžme však vynášať žiadne súdy - hra ešte oficiálne nevyšla. Aj preto je akákoľvek inštalácia v krajinách, kde hra ešte nebola vydaná, riziková a potenciálne nebezpečná.
NFS Center nepreberá žiadnu zodpovednosť za prípadné zničenie vášho zariadenia. Sám autor videa odporúča neinštalovať podľa jeho návodu na váš pracovný telefón/tablet, zrejme na ňom potom nespustíte iné aplikácie.
Autor videa vo svojom iPade zmenil nastavenia regiónu obchodu s aplikáciami na Holandsko. Musel pritom zadať svoje údaje aj s falošnou adresou. Potom si však už bez problémov stiahol hru do tabletu. Hra momentálne neobsahuje anglický jazyk, to však nebráni k porozumeniu ovládania. Celkovo tiež hra pôsobí nedokončeným dojmom, nemôžme však vynášať žiadne súdy - hra ešte oficiálne nevyšla. Aj preto je akákoľvek inštalácia v krajinách, kde hra ešte nebola vydaná, riziková a potenciálne nebezpečná.
No Limits je už vonku
Najnovšie NFS na mobilné zariadenia, o ktorom sme pred pár dňami písali iba v súvislosti s upútavkami, je momentálne už normálne dostupné na stiahnutie v niektorých krajinách na platformu iOS. Herné štúdio Firemonkeys sa teda rozhodlo pre tzv. soft launch. YouTube sa medzičasom plní prvými videami priamo z hry.
O novom NFS sa za posledných pár dní vyrojilo niekoľko zaujímavých informácií, momentálne ich spracúvame - zatiaľ si môžete pozrieť systémové nároky, ktoré nájdete na ľavom paneli. Ostaňte naladení na NFS Center, novinky budú pribúdať.
O novom NFS sa za posledných pár dní vyrojilo niekoľko zaujímavých informácií, momentálne ich spracúvame - zatiaľ si môžete pozrieť systémové nároky, ktoré nájdete na ľavom paneli. Ostaňte naladení na NFS Center, novinky budú pribúdať.
Prvé (a skvelé) gameplay video z No Limits
Tak ako sme avizovali už na našej Facebook fanstránke, krátko pred polnocou vyšiel k NFS No Limits nový trailer, konečne ukazujúci zábery z hry. Pol minúty dlhé video bolo našlapané hudbou od Junkie XL, zábermi na nové autá a samozrejme - rýchlou jazdou.
Podľa prvých záberov sa zdá, že hra prinesie potešenie hlavne fanúšikom Undergroundu. Lacné a dostupné autá (v porovnaní so superšportmi), rôznorodé úpravy vzhľadu polepmi aj celými bodykitmi, jazda po meste - to všetko smeruje ďaleko od posledného počinu štúdia Ghost Games - NFS Rivals. Značka NFS s príchodom novej mobilnej hry možno vycítila príležitosť dať mnohým fanúšikom to čo si želajú - Underground 3 - v zmysle duchovného nástupcu série Underground, Most Wanted a Carbon.
Vo videu sa ukázalo niekoľko nových, zaujímavých áut. BMW M4, VW Golf 7 GTI, Nissan Skyline GT-R (R32) a Porsche 911 Turbo (prípadne GT2) 993 už pribudli do carlistu. Vo videu tiež hrala skladba Junkie XL - Castellated Nut, ktorá sa objavila už v ProStreet a NFS World. Videli sme úpravy vzhľadu kompletnými widebody bodykitmi.
Celá hra sa opäť bude niesť vo veľmi vysokej rýchlosti, vo videu Ford Mustang driftoval pri rýchlosti 300 km/h. Mobilnej hre však tieto šialene arkádové prvky určite neublížia. Naháňačky s políciou, mohutné skoky, drifty, krátke 40 sekundové preteky pre jedného hráča alebo závody štyroch áut - vyzerá to že sa naozaj máme na čo tešiť. Bude snáď mobilná hra lepšia než plnotučné NFS Rivals na PC a konzoly? Ostáva nám len čakať na dátum vydania.
Podľa prvých záberov sa zdá, že hra prinesie potešenie hlavne fanúšikom Undergroundu. Lacné a dostupné autá (v porovnaní so superšportmi), rôznorodé úpravy vzhľadu polepmi aj celými bodykitmi, jazda po meste - to všetko smeruje ďaleko od posledného počinu štúdia Ghost Games - NFS Rivals. Značka NFS s príchodom novej mobilnej hry možno vycítila príležitosť dať mnohým fanúšikom to čo si želajú - Underground 3 - v zmysle duchovného nástupcu série Underground, Most Wanted a Carbon.
Vo videu sa ukázalo niekoľko nových, zaujímavých áut. BMW M4, VW Golf 7 GTI, Nissan Skyline GT-R (R32) a Porsche 911 Turbo (prípadne GT2) 993 už pribudli do carlistu. Vo videu tiež hrala skladba Junkie XL - Castellated Nut, ktorá sa objavila už v ProStreet a NFS World. Videli sme úpravy vzhľadu kompletnými widebody bodykitmi.
Celá hra sa opäť bude niesť vo veľmi vysokej rýchlosti, vo videu Ford Mustang driftoval pri rýchlosti 300 km/h. Mobilnej hre však tieto šialene arkádové prvky určite neublížia. Naháňačky s políciou, mohutné skoky, drifty, krátke 40 sekundové preteky pre jedného hráča alebo závody štyroch áut - vyzerá to že sa naozaj máme na čo tešiť. Bude snáď mobilná hra lepšia než plnotučné NFS Rivals na PC a konzoly? Ostáva nám len čakať na dátum vydania.
Prvým autom v No Limits bude Mustang
Na oficiálnom Twitter konte pripravovaného mobilného dielu NFS No Limits sa po týždni objavil nový obrázok z hry. Tento raz je na ňom znovu najnovší Ford Mustang, ktorého dizajn vznikol v spolupráci s Kenom Blockom a jeho partičkou/tímom/značkou Hoonigan .
Tento Ford Mustang GT bude podľa tweetu v hre vašim prvým autom. Na prvé auto je tento rýchly muscle car s motorom V8 vcelku slušný náklad. Jazdiť rýchlo sa teda bude už od začiatku hry.
Na aute si môžeme všimnúť množstvo polepov - či už Kenove číslo 43 alebo jeho sponzorov Monster, Ford a ďalšie. Môže sa jednať o jeden veľký špeciálny vinyl tak ako tomu bolo v NFS Rivals, alebo sa konečne dočkáme širšej customizácie z dôb Undergroundov. Uvidíme ktorá možnosť je správna, každopádne úpravy vzhľadu auta k sérii NFS patria a ani s No Limits nás tento trend neopustí.
Tento Ford Mustang GT bude podľa tweetu v hre vašim prvým autom. Na prvé auto je tento rýchly muscle car s motorom V8 vcelku slušný náklad. Jazdiť rýchlo sa teda bude už od začiatku hry.
Na aute si môžeme všimnúť množstvo polepov - či už Kenove číslo 43 alebo jeho sponzorov Monster, Ford a ďalšie. Môže sa jednať o jeden veľký špeciálny vinyl tak ako tomu bolo v NFS Rivals, alebo sa konečne dočkáme širšej customizácie z dôb Undergroundov. Uvidíme ktorá možnosť je správna, každopádne úpravy vzhľadu auta k sérii NFS patria a ani s No Limits nás tento trend neopustí.
10 najlepších motoristických videí vo videosekcii
Do konca roku 2014 sa vo videosekcii, ktorú sa NFS Center rozhodlo podporovať, nazhromaždila slušná porcia zaujímavých videí. Naposledy sme sa nimi prehrabávali v októbri, odvtedy ešte pribudlo mnoho zaujímavého materiálu.
Poďme sa teda spolu pozrieť na tých 10 najzaujímavejších.
1. EVO test: Auto roku 2014 je každoročne udeľovaná cena britského magazínu EVO tomu najlepšiemu športovému autu. Ako každý rok, aj teraz sa v tomto teste stretla silná konkurencia (Ferrari 458 Speciale, McLaren 650S, BMW M3, Porsche Cayman GTS a veľa ďalších), takže vybrať to najlepšie bolo nepochybne komplikované. Na celý proces výberu, pozostávajúci z niekoľkých dní jazdenia po prázdnych škótskych okreskách, sa teraz môžete pozrieť v tomto úžasne spracovanom 17 minút dlhom videu.
2. Evolúcia BMW M3 ukazuje, ako sa legendárne písmenko M postupne vyvíjalo. Športová trojka sa časom nafúkla a pribudli jej v motore aj nejaké tie valce, no čo sa nezmenilo je jej schopnosť vyčarovať vodičovi úsmev na tvári.
3. Súboj BMW M5 proti Nissanu GT-R obsahuje (pochopiteľne) porovnanie schopností mocnej Godzilly a zúfalo premotorovaného univerzála M5. Pre BMW hovorí celková kultivovanosť a spracovanie luxusného auta, Nissan naproti tomu ponúkne absolútnu rýchlosť - a to hocikde.
4. BMW M2 - bavorský zázrak ukazuje príbeh skutočne výnimočného stroja. V jednej garáži v USA boli totiž do karosérie BMW 2002 osadené vnútornosti BMW M3 E30. Výsledkom je mimoriadne ľahké a rýchle auto.
5. Experiment s Mercedesom C63 AMG ukazuje, ako sa bude správať auto so silným vidlicovým osemvalcom v prípade, keď mu obujete príliš tenké pneumatiky.
6. Dodge Challenger Hellcat na mokrom okruhu ani nemá veľa možností predviesť svojich majestátnych 717 koní pod kapotou. Napriek tomu však vzniklo skvelé video.
7. Každodenné nažívanie s McLarenom MP4-12C predvádza ostrieľaný Chris Harris. Ukazuje, že napriek svojmu superšportovému charakteru dokáže nový Mac veľmi uspokojivo fungovať aj mimo okruhu - a v reálnom svete.
8. Prvá jazda v Toyote GT86 je plná jazdy bokom - veď na to bolo toto Toyobaru vytvorené. Prvé zoznámenie s týmto autom bolo extrémne dôležité, veď si od neho všetci sľubovali spásonosné auto plné pravej zábavy za volantom za dostupnú cenu.
9. Vysvetlenie princípu Wankelu v jednom krátkom a výstižnom videu podáva odpoveď na otázku, čo je vlastne na tých Mazdách RX-7 a RX-8 také špeciálne. Princíp fungovania rotačného motoru nie je od klasického piestového motoru až tak vzdialený, no vďaka konštrukčným problémom sa ho zrejme už v žiadnom aute nedočkáme.
10. Rozdiel medzi pracovným cyklom benzínu a dieslu ukazuje základné rozdiely medzi týmito dvoma typmi motorov. Nie sú odlišné len tým aké palivo spaľujú, no tiež tým ako ho spaľujú.
1. EVO test: Auto roku 2014 je každoročne udeľovaná cena britského magazínu EVO tomu najlepšiemu športovému autu. Ako každý rok, aj teraz sa v tomto teste stretla silná konkurencia (Ferrari 458 Speciale, McLaren 650S, BMW M3, Porsche Cayman GTS a veľa ďalších), takže vybrať to najlepšie bolo nepochybne komplikované. Na celý proces výberu, pozostávajúci z niekoľkých dní jazdenia po prázdnych škótskych okreskách, sa teraz môžete pozrieť v tomto úžasne spracovanom 17 minút dlhom videu.
2. Evolúcia BMW M3 ukazuje, ako sa legendárne písmenko M postupne vyvíjalo. Športová trojka sa časom nafúkla a pribudli jej v motore aj nejaké tie valce, no čo sa nezmenilo je jej schopnosť vyčarovať vodičovi úsmev na tvári.
3. Súboj BMW M5 proti Nissanu GT-R obsahuje (pochopiteľne) porovnanie schopností mocnej Godzilly a zúfalo premotorovaného univerzála M5. Pre BMW hovorí celková kultivovanosť a spracovanie luxusného auta, Nissan naproti tomu ponúkne absolútnu rýchlosť - a to hocikde.
4. BMW M2 - bavorský zázrak ukazuje príbeh skutočne výnimočného stroja. V jednej garáži v USA boli totiž do karosérie BMW 2002 osadené vnútornosti BMW M3 E30. Výsledkom je mimoriadne ľahké a rýchle auto.
5. Experiment s Mercedesom C63 AMG ukazuje, ako sa bude správať auto so silným vidlicovým osemvalcom v prípade, keď mu obujete príliš tenké pneumatiky.
6. Dodge Challenger Hellcat na mokrom okruhu ani nemá veľa možností predviesť svojich majestátnych 717 koní pod kapotou. Napriek tomu však vzniklo skvelé video.
7. Každodenné nažívanie s McLarenom MP4-12C predvádza ostrieľaný Chris Harris. Ukazuje, že napriek svojmu superšportovému charakteru dokáže nový Mac veľmi uspokojivo fungovať aj mimo okruhu - a v reálnom svete.
8. Prvá jazda v Toyote GT86 je plná jazdy bokom - veď na to bolo toto Toyobaru vytvorené. Prvé zoznámenie s týmto autom bolo extrémne dôležité, veď si od neho všetci sľubovali spásonosné auto plné pravej zábavy za volantom za dostupnú cenu.
9. Vysvetlenie princípu Wankelu v jednom krátkom a výstižnom videu podáva odpoveď na otázku, čo je vlastne na tých Mazdách RX-7 a RX-8 také špeciálne. Princíp fungovania rotačného motoru nie je od klasického piestového motoru až tak vzdialený, no vďaka konštrukčným problémom sa ho zrejme už v žiadnom aute nedočkáme.
10. Rozdiel medzi pracovným cyklom benzínu a dieslu ukazuje základné rozdiely medzi týmito dvoma typmi motorov. Nie sú odlišné len tým aké palivo spaľujú, no tiež tým ako ho spaľujú.
To najdôležitejšie z Need for Speed za rok 2014
Nastal ten pravý čas na poriadnu rekapituláciu diania vo svete Need for Speed za rok 2014. Pokiaľ ste celý rok NFS scénu nesledovali, teraz máte šancu dobehnúť to. Koncom predchádzajúceho roku sme sa dočkali nateraz posledného dielu NFS Rivals , v tom novom sme čakali už tradičné vydanie ďalšieho titulu na PC a konzoly, a k tomu aj celovečerný film. Čo všetko sa nakoniec stalo?
Začneme možno trochu netypicky, českým článkom zaoberajúcim sa hardwarovými nárokmi NFS Rivals. Článok dopodrobna rozoberal nastavenia detailov a ich vplyv na plynulosť hry, a k tomu tiež obsahoval vyčerpávajúci rozbor výkonu jednotlivých grafických kariet v hre. Koncom januára sme sa dozvedeli o dátume premiéry filmu, ktorá bola stanovená na polovicu marca.
Február sa začal smutnou správou o preriedení umeleckého oddelenia herného štúdia Ghost Games, zodpovedného za posledné NFS. Vtedy sme po prvýkrát začali uvažovať o možnom odklade každoročne vydávaného titulu. Ghost Games sa však ozvali už o týždeň neskôr prvým plateným DLC balíkom nových áut do hry.
V marci sme ako prvá fanstránka písali o No HUD móde pre Rivals. Tiež sme sa dočkali premiéry filmu a výborného slovenského traileru. Koncom mesiaca boli známe už aj finančné výsledky filmu.
V apríli sme písali o aukcii, na ktorej sa za 300 000 dolárov predal Ford Mustang GT - hlavná hviezda filmu Need for Speed (samozrejme spolu s Aaronom Paulom).
Máj priniesol všetkým fanúšikom zlé správy. Ghost Games vtedy na oficiálnej stránke oznámili, že do konca roka žiadnu hru nevydajú. Všetky odpovede na otázky z následnej diskusie s fanúšikmi sme potom zhrnuli do jednej novinky. Už dlhší čas však bolo zrejmé, že každoročné vydávanie novej hry je už neúnosné a vývoju hry je treba venovať viac než klasický dvojročný vývojový cyklus.
V máji tiež séria Need for Speed oslávila svoje dvadsiate výročie existencie. Pri tej príležitosti vzniklo aj pekné sumarizačné video. V tento mesiac boli tiež odpojené multiplayerové servery pre tri staršie diely série.
V júni niekoľko zahraničných NFS fanstránok našlo inzerát, hľadajúci do herného štúdia Ghost Games riaditeľa výpravy. Takéto správy máme radi, znamenajú totiž že v štúdiu sa stále na niečom pracuje. Okrem toho sa NFS Hot Pursuit objavilo na 88. mieste v ankete portálu IGN.com.
Najbližšou udalosťou hodnou spomenutia bolo až uvedenie filmu Need for Speed do predaja na Blu-ray nosičoch v auguste. Objavili sme tiež ďalšie auto z filmu Need for Speed, no toto Lamborghini Sesto Elemento nemalo až taký dôstojný život ako Mustang. Išlo iba o maketu, odloženú na vrakovisku.
V septembri sa NFS Rivals dostalo do ponuky služby herného predplatného EA Access. Dočkali sme sa tiež prvých, a extrémne nepravdepodobných, talianskych špekulácií o novom NFS. Od septembra tiež vieme že v niektorých televízoroch od Samsungu môžete nájsť mobilnú verziu NFS Most Wanted.
Čiastočne nového dielu NFS sme sa nakoniec v roku 2014 predsa len dočkali. Išlo o Rivals Complete Edition, obsahujúcu v porovnaní s klasickou verziou hry všetky DLC balíky. Nedočkali sme sa absolútne žiadneho nového obsahu.
Skutočne zaujímavé správy začali prúdiť internetom až na koniec roku. Vtedy sme sa totiž neoficiálnou cestou dozvedeli o novom mobilnom prírastku do série NFS pod názvom No Limits. Z prvých oficiálnych informácií vieme, že hru vytvára úspešné štúdio Firemonkeys (Real Racing 3), bude dostupná na Android a iOS, mala by vyjsť v roku 2015 a grafický kabát hry bude veľmi dobrý.
Koncom novembra mnohým fanúšikom série doslova zdvihla mandle správa o údajnom novom Undergrounde, na ktorom mali v štúdiu Ghost Games pracovať. Overenie tejto správy malo prísť už piateho decembra na hernom veľtrhu v Las Vegas, no pochopiteľne sa nič nestalo.
Na koniec roku sme dostali iba niekoľko screenshotov z pripravovaného No Limits, z ktorých sme si dovolili dopredu tipnúť názov lokácie hry - podľa poznávacích značiek by malo ísť o Blackridge.
Taký bol teda rok 2014 pre NFS scénu. Nového NFS sme sa síce nedočkali, no film to vcelku dobre nahradil. V roku 2015 sa dočkáme minimálne mobilnej hry, a tak môžeme s kľudom prehlásiť, že séria Need for Speed bude žiť aj naďalej.
Začneme možno trochu netypicky, českým článkom zaoberajúcim sa hardwarovými nárokmi NFS Rivals. Článok dopodrobna rozoberal nastavenia detailov a ich vplyv na plynulosť hry, a k tomu tiež obsahoval vyčerpávajúci rozbor výkonu jednotlivých grafických kariet v hre. Koncom januára sme sa dozvedeli o dátume premiéry filmu, ktorá bola stanovená na polovicu marca.
Február sa začal smutnou správou o preriedení umeleckého oddelenia herného štúdia Ghost Games, zodpovedného za posledné NFS. Vtedy sme po prvýkrát začali uvažovať o možnom odklade každoročne vydávaného titulu. Ghost Games sa však ozvali už o týždeň neskôr prvým plateným DLC balíkom nových áut do hry.
V marci sme ako prvá fanstránka písali o No HUD móde pre Rivals. Tiež sme sa dočkali premiéry filmu a výborného slovenského traileru. Koncom mesiaca boli známe už aj finančné výsledky filmu.
V apríli sme písali o aukcii, na ktorej sa za 300 000 dolárov predal Ford Mustang GT - hlavná hviezda filmu Need for Speed (samozrejme spolu s Aaronom Paulom).
Máj priniesol všetkým fanúšikom zlé správy. Ghost Games vtedy na oficiálnej stránke oznámili, že do konca roka žiadnu hru nevydajú. Všetky odpovede na otázky z následnej diskusie s fanúšikmi sme potom zhrnuli do jednej novinky. Už dlhší čas však bolo zrejmé, že každoročné vydávanie novej hry je už neúnosné a vývoju hry je treba venovať viac než klasický dvojročný vývojový cyklus.
V máji tiež séria Need for Speed oslávila svoje dvadsiate výročie existencie. Pri tej príležitosti vzniklo aj pekné sumarizačné video. V tento mesiac boli tiež odpojené multiplayerové servery pre tri staršie diely série.
V júni niekoľko zahraničných NFS fanstránok našlo inzerát, hľadajúci do herného štúdia Ghost Games riaditeľa výpravy. Takéto správy máme radi, znamenajú totiž že v štúdiu sa stále na niečom pracuje. Okrem toho sa NFS Hot Pursuit objavilo na 88. mieste v ankete portálu IGN.com.
Najbližšou udalosťou hodnou spomenutia bolo až uvedenie filmu Need for Speed do predaja na Blu-ray nosičoch v auguste. Objavili sme tiež ďalšie auto z filmu Need for Speed, no toto Lamborghini Sesto Elemento nemalo až taký dôstojný život ako Mustang. Išlo iba o maketu, odloženú na vrakovisku.
V septembri sa NFS Rivals dostalo do ponuky služby herného predplatného EA Access. Dočkali sme sa tiež prvých, a extrémne nepravdepodobných, talianskych špekulácií o novom NFS. Od septembra tiež vieme že v niektorých televízoroch od Samsungu môžete nájsť mobilnú verziu NFS Most Wanted.
Čiastočne nového dielu NFS sme sa nakoniec v roku 2014 predsa len dočkali. Išlo o Rivals Complete Edition, obsahujúcu v porovnaní s klasickou verziou hry všetky DLC balíky. Nedočkali sme sa absolútne žiadneho nového obsahu.
Skutočne zaujímavé správy začali prúdiť internetom až na koniec roku. Vtedy sme sa totiž neoficiálnou cestou dozvedeli o novom mobilnom prírastku do série NFS pod názvom No Limits. Z prvých oficiálnych informácií vieme, že hru vytvára úspešné štúdio Firemonkeys (Real Racing 3), bude dostupná na Android a iOS, mala by vyjsť v roku 2015 a grafický kabát hry bude veľmi dobrý.
Koncom novembra mnohým fanúšikom série doslova zdvihla mandle správa o údajnom novom Undergrounde, na ktorom mali v štúdiu Ghost Games pracovať. Overenie tejto správy malo prísť už piateho decembra na hernom veľtrhu v Las Vegas, no pochopiteľne sa nič nestalo.
Na koniec roku sme dostali iba niekoľko screenshotov z pripravovaného No Limits, z ktorých sme si dovolili dopredu tipnúť názov lokácie hry - podľa poznávacích značiek by malo ísť o Blackridge.
Taký bol teda rok 2014 pre NFS scénu. Nového NFS sme sa síce nedočkali, no film to vcelku dobre nahradil. V roku 2015 sa dočkáme minimálne mobilnej hry, a tak môžeme s kľudom prehlásiť, že séria Need for Speed bude žiť aj naďalej.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22