WoS - Dream Drive: Ford Mustang vs. Chevrolet Camaro
Po dlhej dobe tu máme ďalšie video zo série Dream Drive z pripravovanej multiplayerovky World of Speed. Dream Drive videá vo voľnom tempe prezentujú dve vybrané autá a jedno zaujímavé prostredie v ktorom sa bude jazdiť. Tentokrát je na rade slnečné a hornaté San Francisco, po ktorom sa budú vo videu preháňať slávne americké muscle cars.
Nie však tie klasické autá zo šesťdesiatych rokov minulého storočia, ide o ich ideových nástupcov v modernom poňatí - Ford Mustang GT sa v kalifornskom veľkomeste postaví Chevroletu Camaro SS. Obidve autá dnes majú status legendy, veď naposledy keď sa po San Franciscu preháňal Ford Mustang, vznikla z toho podľa mnohých asi najlepšia naháňačka s autami vo filme (legendárny Bullit so Stevom McQueenom). Camaro zase malo hlavnú úlohu v akčných Transformeroch. Viete však, že slovo "Camaro" podľa General Motors označuje malé a zákerné zvieratko, ktoré napáda divoké Mustangy?
V oboch autách hrá hlavnú úlohu masívny vidlicový osemvalec, ktorého hrubý výkon je ideálny na jazdenie po kalifornskej diaľnici. Úzke cestičky a pravouhlé zákruty budú klásť nároky skor na podvozok týchto premotorovaných Američanov. Každopádne, toto nadpriemerne dlhé Dream Drive video vám ukáže, že ešte stále sa je na čo tešiť, obzvlášť keď sa každú chvíľu má začať prvý betatest hry.
Nie však tie klasické autá zo šesťdesiatych rokov minulého storočia, ide o ich ideových nástupcov v modernom poňatí - Ford Mustang GT sa v kalifornskom veľkomeste postaví Chevroletu Camaro SS. Obidve autá dnes majú status legendy, veď naposledy keď sa po San Franciscu preháňal Ford Mustang, vznikla z toho podľa mnohých asi najlepšia naháňačka s autami vo filme (legendárny Bullit so Stevom McQueenom). Camaro zase malo hlavnú úlohu v akčných Transformeroch. Viete však, že slovo "Camaro" podľa General Motors označuje malé a zákerné zvieratko, ktoré napáda divoké Mustangy?
V oboch autách hrá hlavnú úlohu masívny vidlicový osemvalec, ktorého hrubý výkon je ideálny na jazdenie po kalifornskej diaľnici. Úzke cestičky a pravouhlé zákruty budú klásť nároky skor na podvozok týchto premotorovaných Američanov. Každopádne, toto nadpriemerne dlhé Dream Drive video vám ukáže, že ešte stále sa je na čo tešiť, obzvlášť keď sa každú chvíľu má začať prvý betatest hry.
Výročie pre NFS Rivals
Presne pred jedným rokom vyšlo v Európe zatiaľ najnovšie Need for Speed Rivals. Prvé informácie o vtedy ešte pripravovanej hre sme vám priniesli už v máji, prvé hodnotenia hry spolu s launch trailerom potom 22. novembra 2013. Za zmienku stojí ešte Accolades trailer, prezentujúci kladné výsledky recenzií na hru.
Vo februári začali vychádzať prvé DLC balíky s autami, ktoré doplnili stávajúci carlist hry o nové kúsky. V marci sme tiež vypátrali spôsob ako v hre vypnúť HUD a vlastne všetky ukazatele. Rivals sa objavilo v talkshow, hra postupne zlacňovala a my v NFS Centre sme dopĺňali našu databázu downloadov trainerom a savami.
V máji sme sa dozvedeli, že štúdio Ghost Games, už dlhšiu dobu sužované problémami, sa rozhodlo vydať najnovšie Need for Speed až v roku 2015. Po tom, ako sme sa dozvedeli pár informácií o pripravovanej hre, bolo viac než jasné že diel Rivals tu s nami ešte chvíľu pobudne. Vydavateľ hry tento problém vyriešil svojsky - vydal novú verziu hry, obsahujúcu navyše iba všetky vydané DLC balíky.
Poďme sa teraz pozrieť na to, čo si o hre myslia skutoční hráči. Na uznávanom Metacriticu má hra od hráčov úsmevné skóre 3.2, čo ostro kontrastuje so skóre 76 na základe recenzií. Na Gamespote má však od užívateľov hra oveľa lepšie hodnotenie 6,4/10. V našej ankete momentálne Rivals vychádza ako dobrá hra, keď najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek dalo najviac ľudí. Zaujímavý vývoj, no nie?
Vo februári začali vychádzať prvé DLC balíky s autami, ktoré doplnili stávajúci carlist hry o nové kúsky. V marci sme tiež vypátrali spôsob ako v hre vypnúť HUD a vlastne všetky ukazatele. Rivals sa objavilo v talkshow, hra postupne zlacňovala a my v NFS Centre sme dopĺňali našu databázu downloadov trainerom a savami.
V máji sme sa dozvedeli, že štúdio Ghost Games, už dlhšiu dobu sužované problémami, sa rozhodlo vydať najnovšie Need for Speed až v roku 2015. Po tom, ako sme sa dozvedeli pár informácií o pripravovanej hre, bolo viac než jasné že diel Rivals tu s nami ešte chvíľu pobudne. Vydavateľ hry tento problém vyriešil svojsky - vydal novú verziu hry, obsahujúcu navyše iba všetky vydané DLC balíky.
Poďme sa teraz pozrieť na to, čo si o hre myslia skutoční hráči. Na uznávanom Metacriticu má hra od hráčov úsmevné skóre 3.2, čo ostro kontrastuje so skóre 76 na základe recenzií. Na Gamespote má však od užívateľov hra oveľa lepšie hodnotenie 6,4/10. V našej ankete momentálne Rivals vychádza ako dobrá hra, keď najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek dalo najviac ľudí. Zaujímavý vývoj, no nie?
No Limits: prvé info, video + foto!
Konečne tu máme prvé informácie o pripravovanom "mobilnom" dieli Need for Speed No Limits. EA ako vydavateľ hry spustil oficiálny web hry spolu s prvým videom a obrázkami. Stalo sa tak tri dni po zverejnení v poradí už siedmeho Gymkhana videa z dielní Kena Blocka - reklamného partnera série NFS.
Prvá zmienka o novom Need for Speed, zameranom špeciálne na mobilné zariadenia, pochádza zo začiatku tohto mesiaca, keď sa logo hry objavilo na fotkách Hoonicornu - Blockovho špeciálu pre Gymkhana video. EA vtedy prezradilo len to, že ide o pripravovanú mobilnú hru.
Dnes sa na svet dostali nové informácie. Za hrou stojí štúdio Firemonkeys, ktoré už vytvorilo aj úspešnú a graficky prepracovanú mobilnú pretekársku hru Real Racing 3. Hra bude dostupná na smartphonoch a tabletoch so systémom iOS a Android. Bude sa pravdepodobne držať "obľúbenej" schémy free2play s mikrotransakciami zabudovanými v hre (rovnako ako v NFS World). Závodiť sa podľa prvých zmienok v článku bude iba v meste.
Ľudia z Firemonkeys hovoria, že sú neustále prekvapovaní výkonom dnešných mobilných zariadení, a chcú tento pocit sprostredkovať aj hráčom. Hra má vyjsť niekedy v roku 2015 a my sa máme na čo tešiť.
Prvá zmienka o novom Need for Speed, zameranom špeciálne na mobilné zariadenia, pochádza zo začiatku tohto mesiaca, keď sa logo hry objavilo na fotkách Hoonicornu - Blockovho špeciálu pre Gymkhana video. EA vtedy prezradilo len to, že ide o pripravovanú mobilnú hru.
Dnes sa na svet dostali nové informácie. Za hrou stojí štúdio Firemonkeys, ktoré už vytvorilo aj úspešnú a graficky prepracovanú mobilnú pretekársku hru Real Racing 3. Hra bude dostupná na smartphonoch a tabletoch so systémom iOS a Android. Bude sa pravdepodobne držať "obľúbenej" schémy free2play s mikrotransakciami zabudovanými v hre (rovnako ako v NFS World). Závodiť sa podľa prvých zmienok v článku bude iba v meste.
Ľudia z Firemonkeys hovoria, že sú neustále prekvapovaní výkonom dnešných mobilných zariadení, a chcú tento pocit sprostredkovať aj hráčom. Hra má vyjsť niekedy v roku 2015 a my sa máme na čo tešiť.
WoS: Toyota Supra
Je tu oznámenie nového auta vo World of Speed, a tentokrát to naozaj stojí za to. Daným auto je totiž Toyota Supra štvrtej generácie, auto známe okrem účinkovania v ikonickom Fast and Furious aj svojim motorom 2JZ a jeho mimoriadnymi schopnosťami s oblasti tuningu.
Supra zahviezdila v prvom diele filmovej série Rýchlo a zbesilo po boku Paula Walkera. Masívne upravené auto v laickej verejnosti, dovtedy nezasiahnutej fenoménom tuningu, rozpútalo obrovský záujem o tento svet. Filmová Supra pritom skutočným "desať sekundovým autom" nebola, viac peňazí išlo do vizuálnych úprav ako tých výkonnostných. Výkon Supry sa dostal na 540 koní, potenciál motoru je pritom oveľa väčší...
Na profesionálnej scéne je radový šesťvalcový motor 2JZ známy tým, že z neho je možné vytlačiť prakticky ľubovoľný výkon. Jednou z najrýchlejších známych upravených Toyot je Outlaw 10.5 Supra - ktorá zvládla klasický štvrťmílový dragrace za omračujúcich 6 sekúnd. Výkon auta zcela určite prekročil hranicu 1000 koní, môžeme sa baviť aj o dvojnásobnej hodnote. A to všetko zo šesťvalca.
Vo World of Speed bude Supra mať v základe 320 koní. Vďaka možnostiam tuningu si však budete môcť z vášho auta spraviť skutočnú ničím neobmedzenú beštiu.
Supra zahviezdila v prvom diele filmovej série Rýchlo a zbesilo po boku Paula Walkera. Masívne upravené auto v laickej verejnosti, dovtedy nezasiahnutej fenoménom tuningu, rozpútalo obrovský záujem o tento svet. Filmová Supra pritom skutočným "desať sekundovým autom" nebola, viac peňazí išlo do vizuálnych úprav ako tých výkonnostných. Výkon Supry sa dostal na 540 koní, potenciál motoru je pritom oveľa väčší...
Na profesionálnej scéne je radový šesťvalcový motor 2JZ známy tým, že z neho je možné vytlačiť prakticky ľubovoľný výkon. Jednou z najrýchlejších známych upravených Toyot je Outlaw 10.5 Supra - ktorá zvládla klasický štvrťmílový dragrace za omračujúcich 6 sekúnd. Výkon auta zcela určite prekročil hranicu 1000 koní, môžeme sa baviť aj o dvojnásobnej hodnote. A to všetko zo šesťvalca.
Vo World of Speed bude Supra mať v základe 320 koní. Vďaka možnostiam tuningu si však budete môcť z vášho auta spraviť skutočnú ničím neobmedzenú beštiu.
Savy pre Rivals
V rámci zdokonaľovania našej databáze súborov a materiálov k poslednému Need for Speed Rivals vám teraz (i keď takmer rok po vydaní hry) prinášame na stiahnutie uložené pozície ostatných hráčov s odomknutými autami a prejdenými pretekmi. Savy by mali fungovať aj pre novú kompletnú edíciu hry.
Sekcia SAVY
Ak ste teda prišli o svoju uloženú pozíciu, alebo sa vám nechce prechádzať celú singleplayer kampaň, no radi by ste si vyskúšali všetky dostupné autá v Rivals, stačí si stiahnuť jeden zo savov.
Ak ste teda prišli o svoju uloženú pozíciu, alebo sa vám nechce prechádzať celú singleplayer kampaň, no radi by ste si vyskúšali všetky dostupné autá v Rivals, stačí si stiahnuť jeden zo savov.
Need for Speed: No Limits!
Ako blesk z jasného neba! Tak sa objavila (a internetom prehnala) správa o najnovšom diele série Need for Speed. Vlastne sa jedná iba o uniknutie názvu/podtitulu hry, no fanúšikom tejto dvadsaťročnej hernej série aj to zdvihne náladu pri čakaní na NFS 2015 alebo hraní jednej z konkurenčných hier. Áno, plnohodnotný diel, ktorý sme začali označovať ako NFS 2015, je ešte stále v nedohľadne. Čo za hru je teda No Limits?
Tento leak názvu prekvapivo nemá na svedomí EA ani herné štúdio Ghost Games, názov sa miesto toho dostal na auto Kena Blocka. Pripomeňme, že Block od októbra minulého roku zastáva v rámci značky Need for Speed pozíciu Racing Advisor. Poznáte ho pravdepodobne vďaka sérií videí Gymkhana, čo je zjednodušene povedané auto slalom na vyššej úrovni.
Každopádne, Block momentálne pripravuje Gymkhanu 7, a na svojej Facebook stránke zverejnil prvé fotky auta ktoré sa vo videu objaví. Musím uznať, že už ten 845-koňový Mustang samotný stojí za reč. Zaujímavé je však hlavne reklamné logo Need for Speed No Limits na prednom nárazníku. Názov nového NFS nebol do dnešného dňa oficiálne ohlásený, preto musí ísť o názov najnovšej hry.
Do vyšetrovania sa zapojil web IGN ktorý kontaktoval vydavateľa EA s prosbou o komentár. Tí odpovedali, že skutočne ide o nový diel série. Nie je to však očakávaná "veľká", plnohodnotná hra na konzoly a PC, je to nový mobilný projekt. EA sú vraj nadšení spoluprácou na novom projekte s Blockom, ďalšie detaily máme očakávať v blízkej dobe. Môžeme však už dopredu rátať s vydaním na operačné systémy iOS a Android, zrejme sa budú radovať tiež majitelia Windows Phone zariadení. Môžete preto pomaly žhaviť smartphony (a pravdepodobne aj tablety). Dva roky stará verzia Most Wanted pre smartphony vyzerá viac než dobre, môžeme preto čakať že Need for Speed: No Limits si hanbu tiež nespraví.
Mimochodom, čo hovoríte na poslednú Gymkhanu kombinovanú s prvkami z NFS Rivals? Vydarený kúsok!
Tento leak názvu prekvapivo nemá na svedomí EA ani herné štúdio Ghost Games, názov sa miesto toho dostal na auto Kena Blocka. Pripomeňme, že Block od októbra minulého roku zastáva v rámci značky Need for Speed pozíciu Racing Advisor. Poznáte ho pravdepodobne vďaka sérií videí Gymkhana, čo je zjednodušene povedané auto slalom na vyššej úrovni.
Každopádne, Block momentálne pripravuje Gymkhanu 7, a na svojej Facebook stránke zverejnil prvé fotky auta ktoré sa vo videu objaví. Musím uznať, že už ten 845-koňový Mustang samotný stojí za reč. Zaujímavé je však hlavne reklamné logo Need for Speed No Limits na prednom nárazníku. Názov nového NFS nebol do dnešného dňa oficiálne ohlásený, preto musí ísť o názov najnovšej hry.
Do vyšetrovania sa zapojil web IGN ktorý kontaktoval vydavateľa EA s prosbou o komentár. Tí odpovedali, že skutočne ide o nový diel série. Nie je to však očakávaná "veľká", plnohodnotná hra na konzoly a PC, je to nový mobilný projekt. EA sú vraj nadšení spoluprácou na novom projekte s Blockom, ďalšie detaily máme očakávať v blízkej dobe. Môžeme však už dopredu rátať s vydaním na operačné systémy iOS a Android, zrejme sa budú radovať tiež majitelia Windows Phone zariadení. Môžete preto pomaly žhaviť smartphony (a pravdepodobne aj tablety). Dva roky stará verzia Most Wanted pre smartphony vyzerá viac než dobre, môžeme preto čakať že Need for Speed: No Limits si hanbu tiež nespraví.
Mimochodom, čo hovoríte na poslednú Gymkhanu kombinovanú s prvkami z NFS Rivals? Vydarený kúsok!
Nádejné jesenné hry odložené
Dve z niekoľkých hier z pretekárskeho prostredia, ktoré sme odporúčali v starších článkoch, sa dočkali odloženia oficiálneho vydania. Na úžasne vyzerajúci simulátor Project CARS a multiplayerový The Crew si budeme musieť počkať o trochu dlhšie.
Project CARS bol odsunutý z pôvodného termínu vydania v novembri 2014 až na 20. marec 2015. Dôvody sú zaujímavé - tvorcovia hry sa chcú vyhnúť vydaniu na jeseň, pretože ako sme spomínali už aj my, tá je na kvalitné pretekárske hry vcelku bohatá. Project CARS by vydaním v novembri možno nezískal úplne všetku pozornosť, keďže momentálne vyšla lákavá Forza Horizon 2 a Driveclub. Pridaný čas využijú tým najlepším možným spôsobom - vylepšovaním hry. Pripomeňme si, že Slightly Mad Studios, ktoré vyrába Project CARS, stojí tiež za World of Speed. Pri WoS očakávame prvý otvorený betatest, ktorý by sa mal začať každú chvíľu.
A čo ten Crew? Nakoniec sa z novembra presúva jeho vydanie na 2. december tohto roku. Vydavateľ hry oznámil že plánuje spustiť ďalší betatest s cieľom ďalej vylepšiť používateľskú prívetivosť. Tým sa aspoň vyladí kľúčová online stránka hry, a zamedzí sa tak problémom sprevádzajúcim vydanie Driveclubu.
Project CARS bol odsunutý z pôvodného termínu vydania v novembri 2014 až na 20. marec 2015. Dôvody sú zaujímavé - tvorcovia hry sa chcú vyhnúť vydaniu na jeseň, pretože ako sme spomínali už aj my, tá je na kvalitné pretekárske hry vcelku bohatá. Project CARS by vydaním v novembri možno nezískal úplne všetku pozornosť, keďže momentálne vyšla lákavá Forza Horizon 2 a Driveclub. Pridaný čas využijú tým najlepším možným spôsobom - vylepšovaním hry. Pripomeňme si, že Slightly Mad Studios, ktoré vyrába Project CARS, stojí tiež za World of Speed. Pri WoS očakávame prvý otvorený betatest, ktorý by sa mal začať každú chvíľu.
A čo ten Crew? Nakoniec sa z novembra presúva jeho vydanie na 2. december tohto roku. Vydavateľ hry oznámil že plánuje spustiť ďalší betatest s cieľom ďalej vylepšiť používateľskú prívetivosť. Tým sa aspoň vyladí kľúčová online stránka hry, a zamedzí sa tak problémom sprevádzajúcim vydanie Driveclubu.
Október vo videosekcii
Nový portál, prinášajúci prevažne anglické videotesty zaujímavých áut preložené do slovenčiny, sme predstavovali už začiatkom septembra. Vo video sekcii odvtedy pribudol nový materiál, poďme sa naň teda pozrieť.
V prvom rade bol zverejnený príbeh splneného detského snu v podobe nádherne zrenovovanej Toyoty Celicy. Video ElectricFederal: Toyota Celica - zabudnutý japonský fastback predstavuje prvú generáciu Celicy a jej majiteľa, ktorý sa odhodlal splniť si sny a vytvoril neskutočne krásne auto. Celica možno nezaujme svojimi papierovými výkonmi, no jedná sa o old-school klasické japonské auto a určite by sa za ňou otočilo viac hláv než za nejakou naftovou Octaviou RS. Partička ElectricFederal si pre svoje videá určite vie vybrať zaujímavé autá, na svojom konte majú totiž aj videá s BMW M3 a Chevrolet Corvette Sting Ray.
Motoristický novinár Chris Harris si však tiež vie vybrať na test zaujímavé stroje. Najskôr bol na zamrznutom jazere v Švédsku prevetrať Audi A1 Quattro, na ktoré sa ideálne hodí popis "vrecková raketa". Potom sa dostal na prezentáciu nového Porsche Boxster S na Route Napoleon, údajne jednej z najlepších ciest na svete. Dokonalý zážitok je zaručený.
Okrem testu Boxsteru bol ešte preložený aj test nového Mercedesu SL spolu s jazdou v jeho predchodcoch. A nakoniec je tu ešte dobrodružný roadtest Morganu Plus 8 - video ktoré mapuje cestu s Morganom z Anglicka do Švajčiarska. Nebyť mnohých problémov s kvalitou, bolo by to veľmi zaujímavé auto.
Pokiaľ ste však fanúšikmi nekompromisnej rýchlosti, skôr vás bude zaujímať duel BMW M5 proti Nissanu GT-R a nažívanie s McLarenom MP4-12C. Každopádne, zostaňte naladení. Nové videá budú pribúdať!
V prvom rade bol zverejnený príbeh splneného detského snu v podobe nádherne zrenovovanej Toyoty Celicy. Video ElectricFederal: Toyota Celica - zabudnutý japonský fastback predstavuje prvú generáciu Celicy a jej majiteľa, ktorý sa odhodlal splniť si sny a vytvoril neskutočne krásne auto. Celica možno nezaujme svojimi papierovými výkonmi, no jedná sa o old-school klasické japonské auto a určite by sa za ňou otočilo viac hláv než za nejakou naftovou Octaviou RS. Partička ElectricFederal si pre svoje videá určite vie vybrať zaujímavé autá, na svojom konte majú totiž aj videá s BMW M3 a Chevrolet Corvette Sting Ray.
Motoristický novinár Chris Harris si však tiež vie vybrať na test zaujímavé stroje. Najskôr bol na zamrznutom jazere v Švédsku prevetrať Audi A1 Quattro, na ktoré sa ideálne hodí popis "vrecková raketa". Potom sa dostal na prezentáciu nového Porsche Boxster S na Route Napoleon, údajne jednej z najlepších ciest na svete. Dokonalý zážitok je zaručený.
Okrem testu Boxsteru bol ešte preložený aj test nového Mercedesu SL spolu s jazdou v jeho predchodcoch. A nakoniec je tu ešte dobrodružný roadtest Morganu Plus 8 - video ktoré mapuje cestu s Morganom z Anglicka do Švajčiarska. Nebyť mnohých problémov s kvalitou, bolo by to veľmi zaujímavé auto.
Pokiaľ ste však fanúšikmi nekompromisnej rýchlosti, skôr vás bude zaujímať duel BMW M5 proti Nissanu GT-R a nažívanie s McLarenom MP4-12C. Každopádne, zostaňte naladení. Nové videá budú pribúdať!
Most Wanted CoreX video
Ruská fanstránka NFSko.ru z temných zákutí Internetu vydolovala zaujímavé video, viažuce sa k Need for Speed Most Wanted. Toto video bolo vytvorené štúdiom Black Box pred začatím práce na populárnom dieli série z roku 2005. Video malo načrtnúť základnú myšlienku Most Wanted a definovať základné prvky hry.
Video bolo súčasťou zberateľskej verzie hry Black Edition. Môžeme v ňom vidieť dosť presnú mapu Rockport City. Typické časti mesta už boli definované v ranej fáze vývoja hry. Vidíme tiež ďalšie známe prvky - princíp Rap Sheet, tiež známy nákladiak, policajnú helikoptéru, široké diaľnice s mýtnicami a policajnými zátarasmi. Zaujímavé je, že v hlavnej úlohe sa objavuje namiesto BMW M3 GTR rovnako sympatické a schopné Porsche 911 Turbo S (996). Celkovo môžeme povedať, že video veľmi presne zachytáva atmosféru výslednej hry a to čo si Black Box zaumienili, to aj dodržali.
Video bolo súčasťou zberateľskej verzie hry Black Edition. Môžeme v ňom vidieť dosť presnú mapu Rockport City. Typické časti mesta už boli definované v ranej fáze vývoja hry. Vidíme tiež ďalšie známe prvky - princíp Rap Sheet, tiež známy nákladiak, policajnú helikoptéru, široké diaľnice s mýtnicami a policajnými zátarasmi. Zaujímavé je, že v hlavnej úlohe sa objavuje namiesto BMW M3 GTR rovnako sympatické a schopné Porsche 911 Turbo S (996). Celkovo môžeme povedať, že video veľmi presne zachytáva atmosféru výslednej hry a to čo si Black Box zaumienili, to aj dodržali.
WoS: The McLaren F1
V nadpise novinky nie je chyba, Mac F1 si skutočne zaslúži tento anglický člen, používaný v prípade označenia niečoho špeciálneho, výnimočného. Niektorí si budú McLaren F1 pamätať ešte z Need for Speed II, tým ostatným objasníme prečo je okolo tohto auta taký humbug.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22