Súhrn doteraz známych informácií o Need for Speed: ProStreet. Niektoré môžu byť nepodložené a od finálnej verzie hry sa môžu líšiť:
» Najnovší, v poradí jedenásty diel série NFS sa bude nazývať Need for Speed: ProStreet a vyjde koncom októbra 2007 pre PC, PS2, PS3, Xbox360, Wii, PSP, Nintendo DS a mobilné telefóny. Pravdepodobne vyjde aj zberateľská edícia.
» Devízou NFS: ProStreet bude realistické chovanie vozidiel, prepracované deštrukcie a verné zobrazenie rozličných dymov a pár. Hra bude menej arkádová a viac sa bude podobať na automobilový simulátor.
» Na rozdiel od predchádzajúcich dielov, závodiť sa nebude v otvorenom meste, ale na uzavretom závodnom okruhu. Bude sa jednať o legálne závody na vytuningovaných autách. Táto zmena umožnila aj začlenenie prepracovaného modelu poškodenia do hry (v minulosti mali automobilky námietky práve kvôli ilegálnosti závodov).
» Zajazdíme si na autách od 28 rôznych automobiliek, nájdeme tu autá z obdobia 60-tych rokov až do súčasnosti. V hre však bude len 8 exotických vozidiel.
» V hre sa bude opäť nachádzať tzv. Autosculpt, teda systém tuningu známy z NFS: Carbon. Bude však značne vylepšený a bude pomocou neho možné nastaviť každú súčiastku presne podľa predstáv hráča. Toto nastavenie by naviac malo vplývať aj na jazdné vlastnosti vozidla.
» Poškodenie auta by malo na jazdné vlastnosti vplývať tiež, avšak až od určitej úrovne (pravdepodobne od štvrtej úrovne poškodenia). Za poškodzovanie áut súperov na určených miestach budete dostávať speciálne ocenenia.
» Hra ponúkne 4 herné módy - závod na uzavretom okruhu, Drift, Speed Challenge a Drag.
» Zajazdíme si na závodných tratiach po celom svete. Jazdiť sa bude výhradne cez deň a závody nebudú obmedzené kategóriami vozidiel (to zmanemá, že auto s 70 hp môže nastupiť proti autu s 400 hp).
» Nebude potrebné vyhrať každý závod, stačí byť prvý v záverečnom sčítaní bodov (ako v URL závodoch v NFSU2).
» V hre budú rôzne pomocné systémy (ABS a pod.) ktoré však bude možné vypnúť.
» Nové NFS síce bude mať svoju príbehovú líniu, nebude však taká významná ako bola v NFS: Carbon a NFS: Most Wanted. Hlavné postavy stvárnia herečky Krystal Forscutt a Sayoko Ohashi (viac v sekcii Hlavné postavy).
» V hre nebude žiadna polícia.
» Na NFS: ProStreet pracuje jeho vývojový tým z EA Black Box už niečo cez 15 mesiacov. Momentálne pozostáva z asi 100 ľudí.
» Ovládanie vozidiel sa bude značne odlišovať od predchádzajúcich častí NFS a bude sa viac podobať na simulácie typu Gran Turismo alebo Forza.
» Poškodenie na autách sa bude dať provizórne opraviť použitím lepiacej pásky. Taktiež sa budú dať opraviť kompletne v servise, ale hráča to bude stáť viac peňazí.
» Vozidlá sa budú môcť prevrátiť na strechu.
» V hre nebude prístupný pohľad z kabíny vodiča.