WoS: The McLaren F1
V nadpise novinky nie je chyba, Mac F1 si skutočne zaslúži tento anglický člen, používaný v prípade označenia niečoho špeciálneho, výnimočného. Niektorí si budú McLaren F1 pamätať ešte z Need for Speed II, tým ostatným objasníme prečo je okolo tohto auta taký humbug.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
WoS: BMW M3 (E92)
Po dlhšej dobe tu máme znovu prírastok medzi oficiálne predstavené autá vo World of Speed. Dnes to bude celé o legendárnom bavoráku BMW M3. Kompaktné kupé so zadným náhonom a poriadnym motorom. Čo viac si môžete priať?
M3 sa vyrába už viac ako 30 rokov, a za ten čas si auto vybudovalo povesť skvelého športového náčinia. Prvá M3 priamo súperila s ostrým Mercedesom 190E v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Auto si vtedy vystačilo so štvorvalcom S14. Po generácii E30 prišla E36, tentokrát už so šesťvalcom, motorom tak typickým pre BMW. E36 je momentálne vyhľadávaným tovarom hlavne medzi okruhovo zameranou komunitou. Už po menších úpravách sa potenciál auta dostane na úplne novú úroveň.
M3 E46 zahviezdila v originálnom Most Wanted. Auto so širokými bokmi, elegantnou splývavou karosériou a točivým radovým šesťvalcom si získalo srdcia hráčov. Táto generácia okrem Most Wanted účinkovala aj v dieloch Undercover, Shift a Shift 2 Unleashed. E46 bola hodnotená ako vynikajúce, po všetkých stránkach vyvážené auto. To čo však nasledovalo sa dá označiť iba jedným slovom. Kladivo.
Generácia E92 vymenila motor R6 za V8. Je to väčšie, ťažšie, rýchlejšie auto. Štvorlitrový atmosferický osemvalec produkuje 420 koní v šialených 8300 ot./min. a autu s karbónovou strechou udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s (video chybne uvádza čas 3,9). Coupé E92 (sedan má označenie E90) sa stalo hlavnou tvárou NFS Shift. Pre zaujímavosť, ak by ste si chceli spraviť radosť touto kráskou, pekné bazárové kusy momentálne stoja okolo 30 000 Eur. Príbeh M3 sa nateraz končí generáciou F80. Vrátila sa k radovému šesťvalcu, no kone pod motorom tentokrát doháňa turbami. O novom premenovaní u BMW ste už asi počuli - najostrejšie malé kupé hľadajte pod označením M4.
Vo World of Speed sa objaví osemvalcové kladivo. Určite sa bude jednať o rýchle auto, 420 koní a maximálka cez 280 sú silné argumenty. V hre si určite nájde svojich fanúšikov. Ak vás však skôr zaujal vývoj modelu M3, odporúčam video o evolúcii M3.
M3 sa vyrába už viac ako 30 rokov, a za ten čas si auto vybudovalo povesť skvelého športového náčinia. Prvá M3 priamo súperila s ostrým Mercedesom 190E v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Auto si vtedy vystačilo so štvorvalcom S14. Po generácii E30 prišla E36, tentokrát už so šesťvalcom, motorom tak typickým pre BMW. E36 je momentálne vyhľadávaným tovarom hlavne medzi okruhovo zameranou komunitou. Už po menších úpravách sa potenciál auta dostane na úplne novú úroveň.
M3 E46 zahviezdila v originálnom Most Wanted. Auto so širokými bokmi, elegantnou splývavou karosériou a točivým radovým šesťvalcom si získalo srdcia hráčov. Táto generácia okrem Most Wanted účinkovala aj v dieloch Undercover, Shift a Shift 2 Unleashed. E46 bola hodnotená ako vynikajúce, po všetkých stránkach vyvážené auto. To čo však nasledovalo sa dá označiť iba jedným slovom. Kladivo.
Generácia E92 vymenila motor R6 za V8. Je to väčšie, ťažšie, rýchlejšie auto. Štvorlitrový atmosferický osemvalec produkuje 420 koní v šialených 8300 ot./min. a autu s karbónovou strechou udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s (video chybne uvádza čas 3,9). Coupé E92 (sedan má označenie E90) sa stalo hlavnou tvárou NFS Shift. Pre zaujímavosť, ak by ste si chceli spraviť radosť touto kráskou, pekné bazárové kusy momentálne stoja okolo 30 000 Eur. Príbeh M3 sa nateraz končí generáciou F80. Vrátila sa k radovému šesťvalcu, no kone pod motorom tentokrát doháňa turbami. O novom premenovaní u BMW ste už asi počuli - najostrejšie malé kupé hľadajte pod označením M4.
Vo World of Speed sa objaví osemvalcové kladivo. Určite sa bude jednať o rýchle auto, 420 koní a maximálka cez 280 sú silné argumenty. V hre si určite nájde svojich fanúšikov. Ak vás však skôr zaujal vývoj modelu M3, odporúčam video o evolúcii M3.