2 nové gameplay videá z Xbox dema
V utorok nám vyšla demoverzia NFS: ProStreet pre konzoly Xbox 360, moje dojmy z nej som spísal v stredu. Dnes si môžete vychutnať 2 nové gameplay videá práve z tejto demoverzie, za ktorými stojí server GameTrailers.com. Prvé predstavuje mód Speed Challenge a druhé zasa Grip Race. Ak si teda demo nemáte možnosť zahrať, predstavu o ňom si môžete utvoriť aspoň z týchto dvoch videí.
High-Speed Race Gameplay
Pedal to the Metal Gameplay
High-Speed Race Gameplay
DOWNLOAD - High-Speed Race Gameplay (15,79 MB - WMV)
Pedal to the Metal Gameplay
DOWNLOAD - Pedal to the Metal Gameplay (17,44 MB - WMV)
Dojmy z hrania NFS: ProStreet na mobilnom telefóne
Ak vás popri NFS: ProStreet pre PC či konzoly zaujíma aj verzia pre mobily, môžete si prečítať nasledovné dojmy z hrania, ktoré mi zaslal under4. Verzia pre mobily vyšla práve v týchto dňoch.
V prvom rade chcem povedať, že NFSPS na mobil je technicky viac prepraconaný ako jeho predchodca NFSC na mobil. Pri zapnutí hry som ako prvú zmenu zaznamenal logo, ktorého farba je zelená. Máte na výber 5 jazykov (anglický, francúzky, taliansky, nemecký a španielský) Slovenský ani český jazyk hra neponúka. Po vybraní jazyka si vyberiete ako to už v hrách býva či chcete zapnút hudbu, po zvolení vás to prehodí do menu kde okrem klasických volieb ako sú options, help... máte QUICK RACE a NEW CAREER. Zvolil som si novú kariéru. Na výber som mal niekoľko áut ich suma bola však príliš vysoká. Na konte som mal 10000$ a zato som si mohol kúpiť iba jedno auto (zároveň najlacnejšie) a tým autom bola Toyota Corolla 1986 strieborno- sivej farby a jej suma bola 9000$. V zamknutých autách spomeniem napr. Nissan 350Z 2006 stojí 22000$, Shelby GT500 2007 stojí 21000$, Bmw M3 E92 zelenej farby a jeho cena je 41000$... a najdrahším autom tejto hry je strieborný Nissan GT-R Proto. Po kúpení auta môžete ísť do TUNER SHOP-u, GARAGE alebo ísť rovno hrať cez CHOOSE EVENT. Cez garáž môžete kúpiť nové auto alebo si pozrieť aktuálne aj s jeho popisom (max. rýchlosť, akcelerácia, brzdy a nitro). Ja som však ako prvé skúsil obchod s dielami, tam som mal len dostupné veci teda napr. nitro a pod ním 4 jeho leveli a to za 1000$, 1500$, 2000$ a 4000$. Tak som kúpil nitro za 1000$ a išiel som závodiť! Mohol som si vybrať z troch tratí: BATTLE MACHINE 1, BATTLE MACHINE 2 A BATTLE MACHINE 3, pričom každá z tratí je iná.
Trate mi chvíľkami pripomínali tie, ktoré sme mohli vidieť na traileroch pc verzie hry. V samotnom závode som mal 8 súperov a somnou závodilo 9 zavodíkov, teda umiestnenie na začiatku bolo 9/9. Ak vás súper vytlačí alebo sa sami dostanete na krajnicu cesty je vidno dym zo spálených pneumatík. Počas hrania môžete aj driftovať a to stlačením 5, musíte však dávať pozor pretože ak auto nestihnete vyrovnať prevrátite sa na strechu. Za drift sa dá slušne zarobiť, ja som max. nahral 50$. Nitro používame číslicou 2, ale iba vtedy až sa nám naplní „do oranžova“. Ešte musím podotknúť, že zrejme nieje potrebné vyhrať každý závod, pretože hneď v prvej trati som skončil na priečke 2/9 a normálne som mohol pokračovať v ďalších kolách. Hudba v hre je od JUNKIE XL.
Trate mi chvíľkami pripomínali tie, ktoré sme mohli vidieť na traileroch pc verzie hry. V samotnom závode som mal 8 súperov a somnou závodilo 9 zavodíkov, teda umiestnenie na začiatku bolo 9/9. Ak vás súper vytlačí alebo sa sami dostanete na krajnicu cesty je vidno dym zo spálených pneumatík. Počas hrania môžete aj driftovať a to stlačením 5, musíte však dávať pozor pretože ak auto nestihnete vyrovnať prevrátite sa na strechu. Za drift sa dá slušne zarobiť, ja som max. nahral 50$. Nitro používame číslicou 2, ale iba vtedy až sa nám naplní „do oranžova“. Ešte musím podotknúť, že zrejme nieje potrebné vyhrať každý závod, pretože hneď v prvej trati som skončil na priečke 2/9 a normálne som mohol pokračovať v ďalších kolách. Hudba v hre je od JUNKIE XL.
Nové video: Online Blueprint Featurette
Pamätáte sa ešte na nedávne Blueprint Demo, ktoré bolo, a ešte stále je na stránkach Cokezero.de? Ak nie, v skratke zhrniem, o čo ide: jedná sa o malú flashovú minihru, kde si môžete vyskúšať tuning v NFS: ProStreet, upraviť jedno zo štyroch vozidiel, následne si svoj tuning uložiť ako blueprint a po vydaní NFS: ProStreet ho použiť v hre. Toto Blueprint Demo bližšie predstavuje aj producent z Electronic Arts v nasledovnom videu, ktoré zverejnil server GameTrailers.com.
DOWNLOAD - Online Blueprint Featurette (10,28 MB - WMV)
Oficiálne hardwarové nároky sú už známe
Na EA Store sa konečne objavili oficiálne požiadavky na konfiguráciu PC pre optimálny zážitok z NFS: ProStreet. Sú prakticky totožné s tými, ktoré sme tu mali v sobotu.
Operačný systém: Windows XP/Vista
Procesor: 2.8GHz a rýchlejší (Windows Vista vyžaduje 3.0 GHz)
Pamäť: 512 MB RAM (Windows Vista vyžaduje 1 GB RAM)
Miesto na disku: 8.1 GB
DVD mechanika: 8-rýchlostná
Grafická karta: 128 MB s Pixel Shader 2.0 (podporované zbernice AGP a PCIe)
Zvuková karta: kompatibilná s DirectX 9.0c
DirectX: verzia 9.0c
Pripojenie pre multiplayer: 512 Kbps a rýchlejšie
Periférie: klávesnica, myš (voliteľne volant alebo gamepad)
Podporované grafické čipy: NVIDIA GeForce FX 5950 a vyššie (GeForce série MX nie sú podporované); ATI Radeon 9500 a vyššie. Prenosné verzie týchto čipov pre notebooky môžu fungovať, ale nie sú podporované. Výrobca doporučuje aktualizovať ovládače pre zvukovú a grafickú kartu.
Pre užívateľov sťahujúcich hru zo serverov EA priamo na disk (Digital Delivery): 16 GB miesta na disku (pozor, file systémy FAT16 a FAT32 nie sú podporované!); DVD mechanika nie je vyžadovaná
Operačný systém: Windows XP/Vista
Procesor: 2.8GHz a rýchlejší (Windows Vista vyžaduje 3.0 GHz)
Pamäť: 512 MB RAM (Windows Vista vyžaduje 1 GB RAM)
Miesto na disku: 8.1 GB
DVD mechanika: 8-rýchlostná
Grafická karta: 128 MB s Pixel Shader 2.0 (podporované zbernice AGP a PCIe)
Zvuková karta: kompatibilná s DirectX 9.0c
DirectX: verzia 9.0c
Pripojenie pre multiplayer: 512 Kbps a rýchlejšie
Periférie: klávesnica, myš (voliteľne volant alebo gamepad)
Podporované grafické čipy: NVIDIA GeForce FX 5950 a vyššie (GeForce série MX nie sú podporované); ATI Radeon 9500 a vyššie. Prenosné verzie týchto čipov pre notebooky môžu fungovať, ale nie sú podporované. Výrobca doporučuje aktualizovať ovládače pre zvukovú a grafickú kartu.
Pre užívateľov sťahujúcich hru zo serverov EA priamo na disk (Digital Delivery): 16 GB miesta na disku (pozor, file systémy FAT16 a FAT32 nie sú podporované!); DVD mechanika nie je vyžadovaná
Nové video: GT-R Trailer
Server GameTrailers.com len pred pár minútami zverejnil nový trailer s jednoduchým názvom GT-R. Hlavnú úlohu v ňom tentoraz nezohráva žiadny producent z EA, ale Nissan GT-R PROTO. Príjemné sledovanie.
DOWNLOAD - GT-R Trailer (12,34 MB - WMV)
Dojmy z demoverzie NFS: ProStreet
Včera, ako iste viete, bolo na Xbox Live Marketplace uvoľnené hrateľné demo NFS: ProStreet, ktoré obsahuje na vyskúšanie dve trate a dve autá. Má 654 MB a stiahnuť si ho môže zadarmo každý, kto má kozolu pripojenú k internetu. Ako majiteľ Xbox 360 ho už samozrejme mám doma a môžem sa preto s vami podeliť o prvé dojmy z hry (a nemusel som kvôli tomu merať cestu na Invex, ktorý práve prebieha v Brne :-).
Hneď úvodom poznamenám, že aj napriek mojej počiatočnej skepse voči novému NFS (po zbabranom NFS: Carbon bola na mieste), som z Need for Speed: ProStreet príjemne prekvapený. Séria nepokračuje v ligotavom trende a ponúka výborne spracovanú striedmu grafiku, ktorá je navyše cez deň, takže sa vracia k samým počiatkom NFS. Modely postáv, ako aj samotných áut sú veľmi realistické a je radosť sa na ne pozerať. Bohužiaľ, poškodenie vozidiel mi až také vierohodné neprišlo a pokrivené plechy či rozbité sklá by si možno zaslúžili trochu väčšiu pozornosť od grafikov z Electronic Arts.
V deme je na výber mód Speed Challenge, na ktorom som si zajazdil s novým BMW M3. Mali sme tu už množstvo videí, kde producenti sľubovali adrenalínový závod na trati bez zákrut v najvyšších rýchlostiach. Radi sa nechávali počuť, že i sebamenšie zaváhanie bude znamenať pre hráča koniec v závode. Do určitej miery mali pravdu. Srdce mi síce adrenalínom z hrude nevyskočilo, ale je pravda že akákoľvek chybička privedie vozidlo do stavu totaled, a závod, v ktorom ide o dosiahnutie čo najvyššej rýchlosti, sa určite nedá prejsť s nohou na plyne po celé jeho trvanie. Treba vedieť rozumne použiť brzdu na nerovnostiach na trati a snažiť sa čo najviac rozbehnúť hlavne pred checkpointom, aj za pomoci nitra. Po hocijakom väčšom náraze som nad autom stratil kontrolu a to narazilo do neďalekých skál, vyletelo do vzduchu (možno až trochu príliš lietalo) a celé sa zdemolovalo. S takto "vytuneným" autom už samozrejme v závode pokračovať nejde.
Druhý mód, ktorý som si vyskúšal, bol Grip Race s Nissanom GT-R Proto. Jedná sa o klasický závod na okruhu, kde vyhráva ten, kto prejde prvý cieľovou čiarou. Páčilo sa mi zlepšenie chovania auta, ktoré po dlhom čase opäť pripomína realitu. Nie je to síce na takej úrovni ako simulácie Forza či Gran Turismo a stále sa jedná viac-menej iba o arkádu, ale myslím že bol zvolený rozumný kompromis. Autá trochu spomalili (už nelietajú 450-kilometrvovou rýchlosťou), pred zákrutou treba brzdiť a už nie je možné ani rezať zákruty opretím sa o zvodidlo. Celkovo si myslím, že hráč sa musí viac snažiť. Na druhej strane som mal pocit, že niekedy auto až podozrivo dobre drží na ceste a dostať ho do šmyku je pomerne obtiažne. Ak by niekomu robilo problémy náročnejšie (náročnejšie na pomery NFS) riadenie, je možné zapnúť pomocníkov v podobe brzdového asistenta, zobrazenia najlepšej jazdnej stopy a pod. Na najťažšej úrovni King je však všetko len a len na hráčovi.
Podľa môjho názoru sa určite máme na čo tešiť a NFS: ProStreet prinesie kvalitný herný zážitok. Treba sa však tešiť s určitým odstupom a nečakať siedme nebo. Snáď len to šieste, alebo piate, pretože aj napriek mnohým kladom a príjemným prekvapeniam má hra stále určité nedostatky. Uvidíme, čo prinesie vydanie plnej hry, ktoré je naplánované na 14. november 2007.
Hneď úvodom poznamenám, že aj napriek mojej počiatočnej skepse voči novému NFS (po zbabranom NFS: Carbon bola na mieste), som z Need for Speed: ProStreet príjemne prekvapený. Séria nepokračuje v ligotavom trende a ponúka výborne spracovanú striedmu grafiku, ktorá je navyše cez deň, takže sa vracia k samým počiatkom NFS. Modely postáv, ako aj samotných áut sú veľmi realistické a je radosť sa na ne pozerať. Bohužiaľ, poškodenie vozidiel mi až také vierohodné neprišlo a pokrivené plechy či rozbité sklá by si možno zaslúžili trochu väčšiu pozornosť od grafikov z Electronic Arts.
V deme je na výber mód Speed Challenge, na ktorom som si zajazdil s novým BMW M3. Mali sme tu už množstvo videí, kde producenti sľubovali adrenalínový závod na trati bez zákrut v najvyšších rýchlostiach. Radi sa nechávali počuť, že i sebamenšie zaváhanie bude znamenať pre hráča koniec v závode. Do určitej miery mali pravdu. Srdce mi síce adrenalínom z hrude nevyskočilo, ale je pravda že akákoľvek chybička privedie vozidlo do stavu totaled, a závod, v ktorom ide o dosiahnutie čo najvyššej rýchlosti, sa určite nedá prejsť s nohou na plyne po celé jeho trvanie. Treba vedieť rozumne použiť brzdu na nerovnostiach na trati a snažiť sa čo najviac rozbehnúť hlavne pred checkpointom, aj za pomoci nitra. Po hocijakom väčšom náraze som nad autom stratil kontrolu a to narazilo do neďalekých skál, vyletelo do vzduchu (možno až trochu príliš lietalo) a celé sa zdemolovalo. S takto "vytuneným" autom už samozrejme v závode pokračovať nejde.
Druhý mód, ktorý som si vyskúšal, bol Grip Race s Nissanom GT-R Proto. Jedná sa o klasický závod na okruhu, kde vyhráva ten, kto prejde prvý cieľovou čiarou. Páčilo sa mi zlepšenie chovania auta, ktoré po dlhom čase opäť pripomína realitu. Nie je to síce na takej úrovni ako simulácie Forza či Gran Turismo a stále sa jedná viac-menej iba o arkádu, ale myslím že bol zvolený rozumný kompromis. Autá trochu spomalili (už nelietajú 450-kilometrvovou rýchlosťou), pred zákrutou treba brzdiť a už nie je možné ani rezať zákruty opretím sa o zvodidlo. Celkovo si myslím, že hráč sa musí viac snažiť. Na druhej strane som mal pocit, že niekedy auto až podozrivo dobre drží na ceste a dostať ho do šmyku je pomerne obtiažne. Ak by niekomu robilo problémy náročnejšie (náročnejšie na pomery NFS) riadenie, je možné zapnúť pomocníkov v podobe brzdového asistenta, zobrazenia najlepšej jazdnej stopy a pod. Na najťažšej úrovni King je však všetko len a len na hráčovi.
Podľa môjho názoru sa určite máme na čo tešiť a NFS: ProStreet prinesie kvalitný herný zážitok. Treba sa však tešiť s určitým odstupom a nečakať siedme nebo. Snáď len to šieste, alebo piate, pretože aj napriek mnohým kladom a príjemným prekvapeniam má hra stále určité nedostatky. Uvidíme, čo prinesie vydanie plnej hry, ktoré je naplánované na 14. november 2007.
15 exkluzívnych screenshotov
Electronic Arts v posledných dňoch rozposlalo niektorým zahraničným fanstránkam po 3 exkluzívne a zatiaľ nikde nezverejnené screenshoty jedného auta z NFS: ProStreet. Dohromady to teda číta 15 nových screenshotov a 5 áut - Mazda RX-8 (NFS-Planet), Dodge Charger R/T (NFSGarage), Ford GT (Racerplanet), Nissan Silvia S15 (NFSUnlimited) a Mitshubishi Lancer Evolution IX (NFSCars).
všetky nové screenshoty
Demo na Xbox 360 je už vonku!
Majitelia konzoly Xbox 360 sa od dnes radujú - demoverzia Need for Speed: ProStreet je k dispozícii na stiahnutie na Xbox Live Marketplace. V deme je možné vyskúšať Speed Challenge s BMW M3 a mód Grip Race s Nissanom GT-R Proto.
Nové materiály o vývoji NFS: ProStreet
Herný server Gamershell zverejnil nové, skoro 200 megové video dopodrobna popisujúce vývoj Need for Speed: ProStreet v štúdiach Electronic Arts. K tomu publikoval aj 14 screenshotov a názorných schematických obrázkov, ktoré sú zamerané hlavne na model poškodenia, textúry, 3D modely a dymové efekty.
všetky obrázky o vývoji
12 nových gameplay screenshotov zo Švédska
Švédsky server Gamereactor.se publikoval sériu 12 gameplay screenshotov, teda obrázkov priamo zo spustenej hry. Je vidieť HUD a viaceré pohľady na auto.
všetky nové screenshoty