Dojmy z demoverzie NFS: ProStreet

Hneď úvodom poznamenám, že aj napriek mojej počiatočnej skepse voči novému NFS (po zbabranom NFS: Carbon bola na mieste), som z Need for Speed: ProStreet príjemne prekvapený. Séria nepokračuje v ligotavom trende a ponúka výborne spracovanú striedmu grafiku, ktorá je navyše cez deň, takže sa vracia k samým počiatkom NFS. Modely postáv, ako aj samotných áut sú veľmi realistické a je radosť sa na ne pozerať. Bohužiaľ, poškodenie vozidiel mi až také vierohodné neprišlo a pokrivené plechy či rozbité sklá by si možno zaslúžili trochu väčšiu pozornosť od grafikov z Electronic Arts.
V deme je na výber mód Speed Challenge, na ktorom som si zajazdil s novým BMW M3. Mali sme tu už množstvo videí, kde producenti sľubovali adrenalínový závod na trati bez zákrut v najvyšších rýchlostiach. Radi sa nechávali počuť, že i sebamenšie zaváhanie bude znamenať pre hráča koniec v závode. Do určitej miery mali pravdu. Srdce mi síce adrenalínom z hrude nevyskočilo, ale je pravda že akákoľvek chybička privedie vozidlo do stavu totaled, a závod, v ktorom ide o dosiahnutie čo najvyššej rýchlosti, sa určite nedá prejsť s nohou na plyne po celé jeho trvanie. Treba vedieť rozumne použiť brzdu na nerovnostiach na trati a snažiť sa čo najviac rozbehnúť hlavne pred checkpointom, aj za pomoci nitra. Po hocijakom väčšom náraze som nad autom stratil kontrolu a to narazilo do neďalekých skál, vyletelo do vzduchu (možno až trochu príliš lietalo) a celé sa zdemolovalo. S takto "vytuneným" autom už samozrejme v závode pokračovať nejde.
Druhý mód, ktorý som si vyskúšal, bol Grip Race s Nissanom GT-R Proto. Jedná sa o klasický závod na okruhu, kde vyhráva ten, kto prejde prvý cieľovou čiarou. Páčilo sa mi zlepšenie chovania auta, ktoré po dlhom čase opäť pripomína realitu. Nie je to síce na takej úrovni ako simulácie Forza či Gran Turismo a stále sa jedná viac-menej iba o arkádu, ale myslím že bol zvolený rozumný kompromis. Autá trochu spomalili (už nelietajú 450-kilometrvovou rýchlosťou), pred zákrutou treba brzdiť a už nie je možné ani rezať zákruty opretím sa o zvodidlo. Celkovo si myslím, že hráč sa musí viac snažiť. Na druhej strane som mal pocit, že niekedy auto až podozrivo dobre drží na ceste a dostať ho do šmyku je pomerne obtiažne. Ak by niekomu robilo problémy náročnejšie (náročnejšie na pomery NFS) riadenie, je možné zapnúť pomocníkov v podobe brzdového asistenta, zobrazenia najlepšej jazdnej stopy a pod. Na najťažšej úrovni King je však všetko len a len na hráčovi.
Podľa môjho názoru sa určite máme na čo tešiť a NFS: ProStreet prinesie kvalitný herný zážitok. Treba sa však tešiť s určitým odstupom a nečakať siedme nebo. Snáď len to šieste, alebo piate, pretože aj napriek mnohým kladom a príjemným prekvapeniam má hra stále určité nedostatky. Uvidíme, čo prinesie vydanie plnej hry, ktoré je naplánované na 14. november 2007.