WoS: otázky a odpovede od vývojárov (3.časť)
Máme tu tretiu časť pohľadu do hláv vývojárov pripravovaného online racingu World of Speed. Chcete vedieť na čom sa práve pracuje, či bude hra mať realistický mód alebo funkčné boxy na trati? Čítajte daľej.
Prvá otázka smerovala priamo na tím Slightly Mad Studios a ich aktuálnu prácu na hre. Odpoveď bola vcelku vyhýbavá, vývojári plánujú v blízkej dobe zverejniť viac informácií v kompletnom článku, preto máme ďalej čakať. Dozvedeli sme sa tiež, že okrem tratí v Európe a Amerike sa bude jazdiť aj po ázijských okruhoch a mestách. Hra bude čistou arkádou, nemáme čakať žiadne nastavenie meniace hru na simulátor.
Hráči dostanú možnosť nastaviť si ovládanie hry podľa seba. Všetky tlačidlá na gamepade/volante teda budú robiť presne to čo chcete. Hra tiež bude podporovať zapojenie viacerých monitorov, dokonca túto možnosť obsahuje už teraz. Čo sa týka gameplayov z bety, tých sa zrejme nedočkáme. Každý účastník betatestu totiž musí súhlasiť s množstvom pravidiel, a niektoré z nich zrejme budú zakazovať zverejnenie materiálov z hry.
Hra bude okrem tímových pretekov obsahovať aj klasické herné módy, kde bude záležať iba na rýchlosti samotného hráča. Ranking systém je tu povinnosťou. Čo sa úprav kolies týka, nebudeme meniť ich veľkost, ale štýl a farbu. Pit lane na okruhoch zatiaľ funkčné nie sú, no možno sa ich dočkáme. A nakoniec, hra zrejme nebude hráčom radiť, ktoré auto je vhodné na aký typ pretekov. Vývojári chcú podnietiť záujem hráčov o samotné autá.
Prvá otázka smerovala priamo na tím Slightly Mad Studios a ich aktuálnu prácu na hre. Odpoveď bola vcelku vyhýbavá, vývojári plánujú v blízkej dobe zverejniť viac informácií v kompletnom článku, preto máme ďalej čakať. Dozvedeli sme sa tiež, že okrem tratí v Európe a Amerike sa bude jazdiť aj po ázijských okruhoch a mestách. Hra bude čistou arkádou, nemáme čakať žiadne nastavenie meniace hru na simulátor.
Hráči dostanú možnosť nastaviť si ovládanie hry podľa seba. Všetky tlačidlá na gamepade/volante teda budú robiť presne to čo chcete. Hra tiež bude podporovať zapojenie viacerých monitorov, dokonca túto možnosť obsahuje už teraz. Čo sa týka gameplayov z bety, tých sa zrejme nedočkáme. Každý účastník betatestu totiž musí súhlasiť s množstvom pravidiel, a niektoré z nich zrejme budú zakazovať zverejnenie materiálov z hry.
Hra bude okrem tímových pretekov obsahovať aj klasické herné módy, kde bude záležať iba na rýchlosti samotného hráča. Ranking systém je tu povinnosťou. Čo sa úprav kolies týka, nebudeme meniť ich veľkost, ale štýl a farbu. Pit lane na okruhoch zatiaľ funkčné nie sú, no možno sa ich dočkáme. A nakoniec, hra zrejme nebude hráčom radiť, ktoré auto je vhodné na aký typ pretekov. Vývojári chcú podnietiť záujem hráčov o samotné autá.
WoS: Toyota Corolla GT-S (AE86)
Do carlistu World of Speed pribudlo ďalšie veľmi známe auto. Je to Toyota Corolla AE86, lepšie známa ako "hači-roku". Toto auto sa stalo slávnym hlavne vďaka japonskej driftovacej scéne a rovnako japonskému seriálu Initial D. Chcete vedieť viac?
AE86 sa vyrábala od roku 1983 po rok 1987. Išlo o športový model v rámci piatej generácie Corolly. Auto malo motor vpredu a zadný náhon, išlo tak o cenovo dostupný športiak. Pod kapotou bol 1,6 litrový radový štvorvalec, benzínový, bez prepĺňania. Produkoval okolo 130 koní, ktoré boli na kolesá prenášané päťstupňovou prevodovkou, za príplatok Toyota v aute ponúkala aj samosvorný diferenciál.
Toyota AE86 v základe nebola práve rýchlym autom, zrýchlenie na 100 km/h zvládla za viac ako osem sekúnd a maximálka bola jemne cez 200 km/h. Auto skôr fungovalo ako pretekársky polotovar, ktorý si priam pýtal ďalšie ladenie a upravovanie motoru aj podvozku. Nájsť preto v dnešnej dobe AE86 bez tuningových zákrokov je viac-menej nemožné. Môžeme predpokladať, že v hre bude toto auto vcelku obľúbené, jednak pre svoj ikonický status, no aj pre nízku hmotnosť, malé rozmery a tým pádom vrodenú obratnosť. A to sa ešte nebavíme o možných úpravách!
AE86 sa vyrábala od roku 1983 po rok 1987. Išlo o športový model v rámci piatej generácie Corolly. Auto malo motor vpredu a zadný náhon, išlo tak o cenovo dostupný športiak. Pod kapotou bol 1,6 litrový radový štvorvalec, benzínový, bez prepĺňania. Produkoval okolo 130 koní, ktoré boli na kolesá prenášané päťstupňovou prevodovkou, za príplatok Toyota v aute ponúkala aj samosvorný diferenciál.
Toyota AE86 v základe nebola práve rýchlym autom, zrýchlenie na 100 km/h zvládla za viac ako osem sekúnd a maximálka bola jemne cez 200 km/h. Auto skôr fungovalo ako pretekársky polotovar, ktorý si priam pýtal ďalšie ladenie a upravovanie motoru aj podvozku. Nájsť preto v dnešnej dobe AE86 bez tuningových zákrokov je viac-menej nemožné. Môžeme predpokladať, že v hre bude toto auto vcelku obľúbené, jednak pre svoj ikonický status, no aj pre nízku hmotnosť, malé rozmery a tým pádom vrodenú obratnosť. A to sa ešte nebavíme o možných úpravách!
WoS: otázky a odpovede od vývojárov (2.časť)
Na oficiálnom webe masívne odkladanej multiplayerovky World of Speed bola publikovaná druhá časť článku, v ktorom
vývojári zo Slightly Mad Studios odpovedali na otázky fanúšikov hry. Poďme sa spolu pozrieť na všetky nové informácie.
Prvá otázka smerovala na možnosť importu vlastných klubových log. Vlastné logo si uploadovať nebudete, no v hre by mal byť na jeho tvorbu pripravený nástroj. Vývojársky tím je momentálne plne vyťažený prípravou alfa a beta testov, neskôr po vydaní do hry pribudnú herné módy Drag a Drift. Tiež bude možné upravovať postavu hráča v hre. Už vieme, že vizuálny tuning nebude ovplyvňovať jazdné vlastnosti a výkon auta, vývojári totiž chceli zabrániť situácií kde by všetky autá používali tie isté (najlepšie) diely. Tieto diely na úpravu výkonu alebo vzhľadu auta by hráči mali dostávať za prejdenie pretekov a iných úloh v hre (to však veľmi nedáva zmysel, neznamenalo by to absenciu hernej meny?).
V hre bude možnosť vytvoriť súkromné preteky iba pre priateľov. V klasických pretekoch ale budú vaši súperi vyberaní matchmakingovým systémom, kde bude zohľadnený výkon vášho pretekárskeho stroja. Protihráči tak budú mať približne rovnako rýchle autá. Plánuje sa tvorba API, ktoré by hráčom umožnilo pristupovať k údajom z herných profilov napr. na fórach (aby ste sa v podpise na fóre mohli chvastať vašimi výsledkami). V hre bude množstvo špeciálnych podujatí, v ktorých budete môcť vyhrať rôzne unikátne ceny/odmeny.
Vývojári by s hrou tiež radi prerazili na poli ESports, kde by sme sa mohli dočkať aj serióznych podujatí. Momentálne sú však všetci zamestnaní prácou na iných častiach hry, preto by sme sa tejto funkcionality mohli dočkať až neskôr. Ďalšou funkciou pridanou až po oficiálnom vydaní hry by bola možnosť vyskúšať si auto pred jeho kúpou. Posledná otázka sa týkala výskytu spätných zrkadiel aj v pohľade z tretej osoby, tu znovu vývojári odpovedali štýlom - ak to komunita chce, spravíme to. Veľké meškanie hry si teda vývojári chcú ospravedlniť aspoň prívetivým prístupom k hráčom.
Prvá otázka smerovala na možnosť importu vlastných klubových log. Vlastné logo si uploadovať nebudete, no v hre by mal byť na jeho tvorbu pripravený nástroj. Vývojársky tím je momentálne plne vyťažený prípravou alfa a beta testov, neskôr po vydaní do hry pribudnú herné módy Drag a Drift. Tiež bude možné upravovať postavu hráča v hre. Už vieme, že vizuálny tuning nebude ovplyvňovať jazdné vlastnosti a výkon auta, vývojári totiž chceli zabrániť situácií kde by všetky autá používali tie isté (najlepšie) diely. Tieto diely na úpravu výkonu alebo vzhľadu auta by hráči mali dostávať za prejdenie pretekov a iných úloh v hre (to však veľmi nedáva zmysel, neznamenalo by to absenciu hernej meny?).
V hre bude možnosť vytvoriť súkromné preteky iba pre priateľov. V klasických pretekoch ale budú vaši súperi vyberaní matchmakingovým systémom, kde bude zohľadnený výkon vášho pretekárskeho stroja. Protihráči tak budú mať približne rovnako rýchle autá. Plánuje sa tvorba API, ktoré by hráčom umožnilo pristupovať k údajom z herných profilov napr. na fórach (aby ste sa v podpise na fóre mohli chvastať vašimi výsledkami). V hre bude množstvo špeciálnych podujatí, v ktorých budete môcť vyhrať rôzne unikátne ceny/odmeny.
Vývojári by s hrou tiež radi prerazili na poli ESports, kde by sme sa mohli dočkať aj serióznych podujatí. Momentálne sú však všetci zamestnaní prácou na iných častiach hry, preto by sme sa tejto funkcionality mohli dočkať až neskôr. Ďalšou funkciou pridanou až po oficiálnom vydaní hry by bola možnosť vyskúšať si auto pred jeho kúpou. Posledná otázka sa týkala výskytu spätných zrkadiel aj v pohľade z tretej osoby, tu znovu vývojári odpovedali štýlom - ak to komunita chce, spravíme to. Veľké meškanie hry si teda vývojári chcú ospravedlniť aspoň prívetivým prístupom k hráčom.