Čím jazdia vývojári World of Speed?
Dnes to bude článok z iného cesta. Určite ste si už hovorili, ako si tak asi žijú ľudia z herného priemyslu. Dnes máme možnosť pozrieť sa na to, akými autami jazdia ľudia zo Slightly Mad Studios, zodpovední za hry ako NFS Shift, Project Cars a World of Speed.
Na autá vývojárov je možné pozerať nielen z hľadiska majetku získaného tvorbou hier, ale tiež z hľadiska vkusu jednotlivých zamestnancov. Predsa len, pokiaľ majú vytvoriť skutočne dobrú hru, musia mať v sebe aspoň trochu vášne pre automobily. A rovnako sa ich vozový park môže prejaviť vo výslednom jazdnom modeli hry. Čím teda jazdia developeri WoS?
Vedúci štúdia - Ferrari 458 Italia
Kreatívny riaditeľ - Ford Mustang Boss 302
Riaditeľ vývoja - Ford Escort
Fyzika & umelá inteligencia - Ford Fiesta (diesel)
IT manažér - Mazda RX-8
Tvorba prostredia- Toyota MR2
Na autá vývojárov je možné pozerať nielen z hľadiska majetku získaného tvorbou hier, ale tiež z hľadiska vkusu jednotlivých zamestnancov. Predsa len, pokiaľ majú vytvoriť skutočne dobrú hru, musia mať v sebe aspoň trochu vášne pre automobily. A rovnako sa ich vozový park môže prejaviť vo výslednom jazdnom modeli hry. Čím teda jazdia developeri WoS?
Vedúci štúdia - Ferrari 458 Italia
Kreatívny riaditeľ - Ford Mustang Boss 302
Riaditeľ vývoja - Ford Escort
Fyzika & umelá inteligencia - Ford Fiesta (diesel)
IT manažér - Mazda RX-8
Tvorba prostredia- Toyota MR2
World of Speed: BMW 135i
Na World of Speed fóre bolo zverejnených päť nových FullHD screenshotov zobrazujúcich BMW 135i prvej generácie - a tomu sme sa ešte nevenovali. Všetky resty treba samozrejme dohnať, preto si spravíme ďalšie poriadne predstavenie aj so všetkými novými screenmi.
BMW radu 1 je tvarom a veľkosťou typický hatchback, kompaktné auto. Jednotka našťastie ctí tradície BMW, a na rozdiel od ostatných malých áut ponúka poctivý zadný náhon. Auto vďaka tomu ponúka úplne iné jazdné zážitky ako konkurencia.
135i sa vyrábalo (a stále vyrába) v rôznych karosárskych verziách, či už ako troj či päťdverový hatchback, alebo ako dvojdverové kupé a kabriolet. Konkrétne najsilnejšia verzia (čo je 135i - odhliadnuc od 1M) bola v prvej generácií dostupná iba ako kupé alebo kabrio.
Pod kapotou sa vystriedali dva rôzne motory s podobnými parametrami - zakaždým to bol benzínový prepĺňaný radový šesťvalec. Staršia jednotka, označená N54, používala dve turbá, novšia N55 iba jedno. Výkonovo sa stále jednalo o 306 koní a 400 Nm. Stovku zvládlo pod päť sekúnd, maximálna rýchlosť bola limitovaná na 250 km/h.
Aj BMW radu 1 má za sebou jeden vskutku pozoruhodný úspech v závodnej oblasti - zisk piateho miesta celkovo v náročnom vytrvalostnom preteku ADAC 24h Rennen Nürburgring .
BMW radu 1 je tvarom a veľkosťou typický hatchback, kompaktné auto. Jednotka našťastie ctí tradície BMW, a na rozdiel od ostatných malých áut ponúka poctivý zadný náhon. Auto vďaka tomu ponúka úplne iné jazdné zážitky ako konkurencia.
135i sa vyrábalo (a stále vyrába) v rôznych karosárskych verziách, či už ako troj či päťdverový hatchback, alebo ako dvojdverové kupé a kabriolet. Konkrétne najsilnejšia verzia (čo je 135i - odhliadnuc od 1M) bola v prvej generácií dostupná iba ako kupé alebo kabrio.
Pod kapotou sa vystriedali dva rôzne motory s podobnými parametrami - zakaždým to bol benzínový prepĺňaný radový šesťvalec. Staršia jednotka, označená N54, používala dve turbá, novšia N55 iba jedno. Výkonovo sa stále jednalo o 306 koní a 400 Nm. Stovku zvládlo pod päť sekúnd, maximálna rýchlosť bola limitovaná na 250 km/h.
Aj BMW radu 1 má za sebou jeden vskutku pozoruhodný úspech v závodnej oblasti - zisk piateho miesta celkovo v náročnom vytrvalostnom preteku ADAC 24h Rennen Nürburgring .
World of Speed: Mini Cooper S
Ako ďalší prírastok do carlistu World of Speed si predstavíme Mini Cooper S. Táto štýlovka (prevažne do mesta) sa nám po prvýkrát ukázala už vo videu odhaľujúcom tuning, teraz s o nej povieme o čosi viac.
Začnime pekne od začiatku. Prvé Mini sa začali vyrábať v roku 1959, vtedy ešte pod názvom Morris Mini-Minor. Prvý Mini Cooper sa potom objavil v roku 1961 ako prepracovaná športová verzia určená na homologáciu do závodných sérií. Názov Cooper značí spoluprácu s Johnom Cooperom, anglickým konštruktérom pretekárskych áut (od rally až po F1).
Najväčším závodným úspechom Mini Cooperu je jednoznačne trojnásobné víťazstvo na legendárnej Rally Monte Carlo. Tu dokázal poraziť aj krásne Porsche 904. A to všetko so štvorvalcom a predným náhonom.
Moderný Mini Cooper S je v podstate interpretáciou pôvodného Mini a jeho kľúčových prvkov, a ich stvárnením v modernom šate. Značku oživilo (a veru aj poriadne nakoplo) BMW, ktoré poskytlo aj techniku - hlavne motor 1.6 turbo. Tento motor bol vyvíjaný za pomoci koncernu PSA a momentálne je ho možné nájsť aj napr. v Peugeote RCZ naladený na viac ako 200 koní. Auto prezentované vo WoS bude mať konkrétne 189 konských síl a 280 Nm a doplní rady ďalších malých hothatchov - Meganu R.S., Fiatu 500 Abarth a Giulietty.
Začnime pekne od začiatku. Prvé Mini sa začali vyrábať v roku 1959, vtedy ešte pod názvom Morris Mini-Minor. Prvý Mini Cooper sa potom objavil v roku 1961 ako prepracovaná športová verzia určená na homologáciu do závodných sérií. Názov Cooper značí spoluprácu s Johnom Cooperom, anglickým konštruktérom pretekárskych áut (od rally až po F1).
Najväčším závodným úspechom Mini Cooperu je jednoznačne trojnásobné víťazstvo na legendárnej Rally Monte Carlo. Tu dokázal poraziť aj krásne Porsche 904. A to všetko so štvorvalcom a predným náhonom.
Moderný Mini Cooper S je v podstate interpretáciou pôvodného Mini a jeho kľúčových prvkov, a ich stvárnením v modernom šate. Značku oživilo (a veru aj poriadne nakoplo) BMW, ktoré poskytlo aj techniku - hlavne motor 1.6 turbo. Tento motor bol vyvíjaný za pomoci koncernu PSA a momentálne je ho možné nájsť aj napr. v Peugeote RCZ naladený na viac ako 200 koní. Auto prezentované vo WoS bude mať konkrétne 189 konských síl a 280 Nm a doplní rady ďalších malých hothatchov - Meganu R.S., Fiatu 500 Abarth a Giulietty.
World of Speed: wallpaper z E3
Slightly Mad Studios na výstave E3 zverejnili okrem traileru, ktorý sme si dopodrobna rozobrali, aj pozadie na plochu. Wallpaper je nazvaný "The Bridge" a odkazuje na slávny most Golden Gate Bridge v San Franciscu.
Pozadie je dostupné vo všetkých mysliteľných rozlíšeniach, stačí si len vybrať.
800 x 600 | 1024x768 | 1280x800 | 1280x960 | 1280x1024 | 1440x900 | 1600x900 | 1600x1200 | 1680x1050 | 1920x1080 | 1920x1200 | 640x960 | 640x1136
Pozadie je dostupné vo všetkých mysliteľných rozlíšeniach, stačí si len vybrať.
800 x 600 | 1024x768 | 1280x800 | 1280x960 | 1280x1024 | 1440x900 | 1600x900 | 1600x1200 | 1680x1050 | 1920x1080 | 1920x1200 | 640x960 | 640x1136
World of Speed: Ruf RK Coupé
Je na čase predstaviť si ďalšie vozidlo zo známeho carlistu World of Speed. Tentokrát nejde o sériovo vyrábaný voz veľkej automobilky, práve naopak. Dnes hovoríme o Ruf RK Coupé, aute vychádzajúcom z Porsche Cayman, no obsahujúcom kompresorom prepĺňaný motor 3,8l z 911 Carrera S (997). Úpravám sa okrem motoru nevyhla ani karoséria.
RK Coupé vzniklo spojením nemeckého úpravcu Ruf a talianskej karosárne StudioTorino. Ruf sa špecializuje na úpravu značky Porsche a preto sa postaral o motor, talianska karosáreň zase priniesla autu nové tvary. Celkovo vznikli dve verzie - RK Coupé na základe Caymanu a RK Spyder vychádzajúci z Boxsteru. Z každej verzie sa vyrobilo iba 49 kusov, čím táto úprava značne získala na exkluzivite.
Dizajn RK Coupé bol inšpirovaný vozidlami ako Porsche 904 GTS a Ferrari Dino 246 GT. Karosárske diely boli ručne vyrábané, výroba jedného auta trvala približne 400 hodín. Upravené boli predný a zadný nárazník z karbónu, zmenená bola zadná línia strechy a detaily ako koncovky výfukov a hliníkové viečko nádrže. Auto tiež dostalo nové disky, karbónové sedačky a kožou potiahnutý interiér.
Ruf sa postaral o zmenu dynamických parametrov vozidla. V motorovom priestore v strede auta za vodičom sa ocitol šesťvalcový boxer z Carrery S (3.8l, 355 koní). K nemu bol navyše pridaný kompresor ASA. Zvyšné úpravy čítajú nový airbox, úpravu vstrekovania paliva, preprogramovanú ECU a športový výfuk. Celkový výkon dosahuje 440 koní a 470 Nm, čo stačí na stovku za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 314 km/h.
RK Coupé vzniklo spojením nemeckého úpravcu Ruf a talianskej karosárne StudioTorino. Ruf sa špecializuje na úpravu značky Porsche a preto sa postaral o motor, talianska karosáreň zase priniesla autu nové tvary. Celkovo vznikli dve verzie - RK Coupé na základe Caymanu a RK Spyder vychádzajúci z Boxsteru. Z každej verzie sa vyrobilo iba 49 kusov, čím táto úprava značne získala na exkluzivite.
Dizajn RK Coupé bol inšpirovaný vozidlami ako Porsche 904 GTS a Ferrari Dino 246 GT. Karosárske diely boli ručne vyrábané, výroba jedného auta trvala približne 400 hodín. Upravené boli predný a zadný nárazník z karbónu, zmenená bola zadná línia strechy a detaily ako koncovky výfukov a hliníkové viečko nádrže. Auto tiež dostalo nové disky, karbónové sedačky a kožou potiahnutý interiér.
Ruf sa postaral o zmenu dynamických parametrov vozidla. V motorovom priestore v strede auta za vodičom sa ocitol šesťvalcový boxer z Carrery S (3.8l, 355 koní). K nemu bol navyše pridaný kompresor ASA. Zvyšné úpravy čítajú nový airbox, úpravu vstrekovania paliva, preprogramovanú ECU a športový výfuk. Celkový výkon dosahuje 440 koní a 470 Nm, čo stačí na stovku za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 314 km/h.
World of Speed - E3 Customization Trailer
Už na našej Facebook stránke sme upozorňovali na nový trailer z World of Speed, zameriavajúci sa na ukážku modifikácií vozidiel. Video s dĺžkou iba jemne cez jednu minútu bolo doslova nabité obrazom aj zvukom, preto sme sa ho rozhodli hlbšie rozobrať.
Vo videu si to Mitsubushi Lancer Evo X práši mestským okruhom v San Franciscu. Po stanovení času sa auto zobrazí v garáži/dieľni a je postupne vylepšované.
Na Evolution je aplikovaný performance aj visual tuning. Inými slovami - je upravovaný na jednej strane výkon a jazdné vlastnosti, na druhej strane vzhľad.
Možnosti úprav výkonu sa delia na tieto kategórie: engine, drivetrain, induction, suspension, brakes, nitro, tires. Vo videu boli aplikované diely na zlepšenie nasávania vzduchu (air intake kit), lepšie brzdy (supergrip back pads), výmena spojky (clutch master cylinder upgrade), stabilizátor (thick sway bars) a základný balík populárneho dusíku (base nitro kit). Každý diel má vplyv na vlastnosti auta, tak ako to zobrazuje tabuľka na pravej strane obrazovky. To že je hra ešte stále vo vývoji demonštruje aj fakt, že váha je zobrazovaná v librách, popisok pritom hovorí o kilogramoch.
Po stránke vzhľadu bol na auto pridaný aftermarket predný a zadný nárazník, prahy, vymenená bola tiež kapota, na kufri sa objavilo karbónové prítlačné krídlo veľkosti priemernej žehliacej dosky. Na konci bol na auto nanesený vinyl.
Po zajazdení o 12% lepšieho času na kolo je auto znovu upravované. Tentokrát je pridaný titánový výfuk (titanium exhaust), vylepšené brzdy (supergrip front pads), profi systém nitra (pro race nitro system) a nakoniec z výfukového potrubia vybratý katalyzátor.
Všetky upravené karosárske diely sú patrične nafúknuté, auto je natreté nabielo a zajazdí čas lepší o ďalších deväť sekúnd.
Do traileru sa podarilo vtesnať aj populárnu potitulkovú scénu odhaľujúcu nové vozidlo: Mini Cooper. Celkovo sa ukázané úpravy nesú v duchu NFS Underground a nie sú našťastie také striedme ako sme videli naposledy v NFS Rivals.
Vo videu si to Mitsubushi Lancer Evo X práši mestským okruhom v San Franciscu. Po stanovení času sa auto zobrazí v garáži/dieľni a je postupne vylepšované.
Na Evolution je aplikovaný performance aj visual tuning. Inými slovami - je upravovaný na jednej strane výkon a jazdné vlastnosti, na druhej strane vzhľad.
Možnosti úprav výkonu sa delia na tieto kategórie: engine, drivetrain, induction, suspension, brakes, nitro, tires. Vo videu boli aplikované diely na zlepšenie nasávania vzduchu (air intake kit), lepšie brzdy (supergrip back pads), výmena spojky (clutch master cylinder upgrade), stabilizátor (thick sway bars) a základný balík populárneho dusíku (base nitro kit). Každý diel má vplyv na vlastnosti auta, tak ako to zobrazuje tabuľka na pravej strane obrazovky. To že je hra ešte stále vo vývoji demonštruje aj fakt, že váha je zobrazovaná v librách, popisok pritom hovorí o kilogramoch.
Po stránke vzhľadu bol na auto pridaný aftermarket predný a zadný nárazník, prahy, vymenená bola tiež kapota, na kufri sa objavilo karbónové prítlačné krídlo veľkosti priemernej žehliacej dosky. Na konci bol na auto nanesený vinyl.
Po zajazdení o 12% lepšieho času na kolo je auto znovu upravované. Tentokrát je pridaný titánový výfuk (titanium exhaust), vylepšené brzdy (supergrip front pads), profi systém nitra (pro race nitro system) a nakoniec z výfukového potrubia vybratý katalyzátor.
Všetky upravené karosárske diely sú patrične nafúknuté, auto je natreté nabielo a zajazdí čas lepší o ďalších deväť sekúnd.
Do traileru sa podarilo vtesnať aj populárnu potitulkovú scénu odhaľujúcu nové vozidlo: Mini Cooper. Celkovo sa ukázané úpravy nesú v duchu NFS Underground a nie sú našťastie také striedme ako sme videli naposledy v NFS Rivals.
Pagani Huayra, Silverstone a dážď
Napriek tomu, že rôznych screenshotov z World of Speed sme už videli dosť, videí bolo pomerne málo (presnejšie tri). A video, ktoré ukazovalo priamo jazdu na okruhu vyšlo iba jedno. Videá totiž odhalia z hry oveľa viac než obrázky - slabé zvuky motorov a vcelku hrozivý jazdný model.
V najnovšom videu jazdí Pagani Huayra po anglickom okruhu Silverstone, video tiež ukazuje dažďové efekty. Je treba dodať, že na fyzike auta (jazdný model) a dažďových efektoch sa stále pracuje. Tak či onak - zhodnotíme čo sa nám na terajšej verzii hry nepáči a čo by sa mohlo zlepšiť.
» zlé zvuky motorov. Znejú dosť lacno a anonymne, už Need for Speed: Porsche Unleashed z roku 2000 malo lepšiu zvukovú zložku, kde mal každý motor svoj špecifický zvuk.
» zlý jazdný model. Bolo oznámené, že hra bude arkádou, ale hráči tak nejak podvedome čakali aspoň trochu uveriteľný jazdný model. Ovládanie auta na videu je však veľmi podobné posledným dielom NFS. Opäť sa dejú prejazdy ostrými zákrutami v plnej rýchlosti, zakončené náhodným driftom.
» dobrá grafika. Tá naopak prekvapila, hra vyzerá skutočne vynikajúco. Odlesky z kaluží na trati, efekty dažďa, vlajúce vlajky. Detaily auta vyzerajú neskutočne. Po vizuálnej stránke sa pripravte na hotové orgie.
» dobre umiestnené kamery. Pohľad z interiéru, pohľad z tretej osoby. Pribudol pohľad zo strechy na kapotu a cestu.
Pamätajte, že na hre sa stále pracuje. Dúfajme, že páni zo Slightly Mad studios zapracujú hlavne na jazdnom modeli vozidiel.
V najnovšom videu jazdí Pagani Huayra po anglickom okruhu Silverstone, video tiež ukazuje dažďové efekty. Je treba dodať, že na fyzike auta (jazdný model) a dažďových efektoch sa stále pracuje. Tak či onak - zhodnotíme čo sa nám na terajšej verzii hry nepáči a čo by sa mohlo zlepšiť.
» zlé zvuky motorov. Znejú dosť lacno a anonymne, už Need for Speed: Porsche Unleashed z roku 2000 malo lepšiu zvukovú zložku, kde mal každý motor svoj špecifický zvuk.
» zlý jazdný model. Bolo oznámené, že hra bude arkádou, ale hráči tak nejak podvedome čakali aspoň trochu uveriteľný jazdný model. Ovládanie auta na videu je však veľmi podobné posledným dielom NFS. Opäť sa dejú prejazdy ostrými zákrutami v plnej rýchlosti, zakončené náhodným driftom.
» dobrá grafika. Tá naopak prekvapila, hra vyzerá skutočne vynikajúco. Odlesky z kaluží na trati, efekty dažďa, vlajúce vlajky. Detaily auta vyzerajú neskutočne. Po vizuálnej stránke sa pripravte na hotové orgie.
» dobre umiestnené kamery. Pohľad z interiéru, pohľad z tretej osoby. Pribudol pohľad zo strechy na kapotu a cestu.
Pamätajte, že na hre sa stále pracuje. Dúfajme, že páni zo Slightly Mad studios zapracujú hlavne na jazdnom modeli vozidiel.