World of Speed: Mazda RX-7 (FC3S)
Znovu tu máme prírastok do zoznamu oznámených vozidiel do World of Speed. Novým výrobcom je tentokrát Mazda, prvým zo zverejnených áut tejto značky je rotačný športiak RX-7 druhej generácie FC.
Mazda RX-7 spomedzi zástupu športových (alebo vlastne hocijakých) áut vyčnieva vďaka použitému motoru. Na rozdiel od klasického spaľovacieho motora používajú modely rady RX od Mazdy takzvaný Wankelov motor. Piest sa tu nepohybuje klasicky hore-dole po valci, no skôr rotuje v jeho vnútri. Tento pohyb umožňuje znížiť počet pohyblivých častí a vo výsledku celý motor aj zmenšiť. Piest pri tom nemá klasický kruhový tvar, skôr sa blíži trojuholníku. Ďalším poznávacím znakom sú výklopné svetlomety.
RX-7 sa vyrábala v troch generáciách, od roku 1978 do 2002 sa jej vyrobilo viac ako 800000 kusov. Koncepciou ide o dvojdverové kupé, motor vpredu a zadný náhon. Druhá generácia (FC) sa vzhľadom podobala na Porsche 924/944, ktorým bola rovnocennou konkurenciou. Pod kapotou bol motor 13B s iba dvoma rotormi a objemom 1,3 litra, prepĺňaný turbom. Jeho výkon dosahoval podľa naladenia až 203 koní.
Mazda RX-7 spomedzi zástupu športových (alebo vlastne hocijakých) áut vyčnieva vďaka použitému motoru. Na rozdiel od klasického spaľovacieho motora používajú modely rady RX od Mazdy takzvaný Wankelov motor. Piest sa tu nepohybuje klasicky hore-dole po valci, no skôr rotuje v jeho vnútri. Tento pohyb umožňuje znížiť počet pohyblivých častí a vo výsledku celý motor aj zmenšiť. Piest pri tom nemá klasický kruhový tvar, skôr sa blíži trojuholníku. Ďalším poznávacím znakom sú výklopné svetlomety.
RX-7 sa vyrábala v troch generáciách, od roku 1978 do 2002 sa jej vyrobilo viac ako 800000 kusov. Koncepciou ide o dvojdverové kupé, motor vpredu a zadný náhon. Druhá generácia (FC) sa vzhľadom podobala na Porsche 924/944, ktorým bola rovnocennou konkurenciou. Pod kapotou bol motor 13B s iba dvoma rotormi a objemom 1,3 litra, prepĺňaný turbom. Jeho výkon dosahoval podľa naladenia až 203 koní.