WoS: Ford Focus RS
Vo videu o tímovej jazde sme okrem Imprezy videli aj Ford Focus RS druhej generácie. Poďme si ho predstaviť, tak ako máme vo zvyku.
RS v názve auta značí športovú verziu, vrchol ponuky. Obyčajná jedna-šestka konieckoncov v závodnej hre nebude. Svoju športovú verziu mala však aj prvá generácia Focusu. Auto zaujalo hlavne agresívnym bodykitom, dvojliter s turbom tlačil 211 koní na predok.
Druhá generácia sa dočkala najskôr predskokana v podobe sýtožltého Focusu ST. Auto skvelo jazdilo, no hlavne úžasne znelo - vďaka päťvalcovému motoru z Volva. Vďaka piatim valcom a turbu však spotreba vždy bola dvojciferná. Už ST položilo laťku výkonu vysoko - posielalo 225 koní na predné kolesá. Zaužívané pritom je, že viac ako 200 koní iba predná náprava auta nezvládne. S čím potom príde ostré RS?
Ford hodil starosti za hlavu a z päťvalca vytlačil 300 koní. Proti ťahaniu za volant použili samosvorný diferenciál a systém nazvaný RevoKnuckle, čo je variácia na zavesenie MacPherson. V hre samozrejme takéto problémy odpadajú, hlavné je, že pôjde asi o ten najrýchlejší hothatch vo World of Speed.
Teda, najrýchlejší iba v prípade, že vo WoS nebude aj šialený brat Focusu RS, RS500. Je to limitovaná, 500 kusová verzia RS posíleného na 350 koní. Pretože prečo nie?
RS v názve auta značí športovú verziu, vrchol ponuky. Obyčajná jedna-šestka konieckoncov v závodnej hre nebude. Svoju športovú verziu mala však aj prvá generácia Focusu. Auto zaujalo hlavne agresívnym bodykitom, dvojliter s turbom tlačil 211 koní na predok.
Druhá generácia sa dočkala najskôr predskokana v podobe sýtožltého Focusu ST. Auto skvelo jazdilo, no hlavne úžasne znelo - vďaka päťvalcovému motoru z Volva. Vďaka piatim valcom a turbu však spotreba vždy bola dvojciferná. Už ST položilo laťku výkonu vysoko - posielalo 225 koní na predné kolesá. Zaužívané pritom je, že viac ako 200 koní iba predná náprava auta nezvládne. S čím potom príde ostré RS?
Ford hodil starosti za hlavu a z päťvalca vytlačil 300 koní. Proti ťahaniu za volant použili samosvorný diferenciál a systém nazvaný RevoKnuckle, čo je variácia na zavesenie MacPherson. V hre samozrejme takéto problémy odpadajú, hlavné je, že pôjde asi o ten najrýchlejší hothatch vo World of Speed.
Teda, najrýchlejší iba v prípade, že vo WoS nebude aj šialený brat Focusu RS, RS500. Je to limitovaná, 500 kusová verzia RS posíleného na 350 koní. Pretože prečo nie?