To najdôležitejšie z Need for Speed za rok 2014

Začneme možno trochu netypicky, českým článkom zaoberajúcim sa hardwarovými nárokmi NFS Rivals. Článok dopodrobna rozoberal nastavenia detailov a ich vplyv na plynulosť hry, a k tomu tiež obsahoval vyčerpávajúci rozbor výkonu jednotlivých grafických kariet v hre. Koncom januára sme sa dozvedeli o dátume premiéry filmu, ktorá bola stanovená na polovicu marca.
Február sa začal smutnou správou o preriedení umeleckého oddelenia herného štúdia Ghost Games, zodpovedného za posledné NFS. Vtedy sme po prvýkrát začali uvažovať o možnom odklade každoročne vydávaného titulu. Ghost Games sa však ozvali už o týždeň neskôr prvým plateným DLC balíkom nových áut do hry.

V marci sme ako prvá fanstránka písali o No HUD móde pre Rivals. Tiež sme sa dočkali premiéry filmu a výborného slovenského traileru. Koncom mesiaca boli známe už aj finančné výsledky filmu.
V apríli sme písali o aukcii, na ktorej sa za 300 000 dolárov predal Ford Mustang GT - hlavná hviezda filmu Need for Speed (samozrejme spolu s Aaronom Paulom).

Máj priniesol všetkým fanúšikom zlé správy. Ghost Games vtedy na oficiálnej stránke oznámili, že do konca roka žiadnu hru nevydajú. Všetky odpovede na otázky z následnej diskusie s fanúšikmi sme potom zhrnuli do jednej novinky. Už dlhší čas však bolo zrejmé, že každoročné vydávanie novej hry je už neúnosné a vývoju hry je treba venovať viac než klasický dvojročný vývojový cyklus.
V máji tiež séria Need for Speed oslávila svoje dvadsiate výročie existencie. Pri tej príležitosti vzniklo aj pekné sumarizačné video. V tento mesiac boli tiež odpojené multiplayerové servery pre tri staršie diely série.

V júni niekoľko zahraničných NFS fanstránok našlo inzerát, hľadajúci do herného štúdia Ghost Games riaditeľa výpravy. Takéto správy máme radi, znamenajú totiž že v štúdiu sa stále na niečom pracuje. Okrem toho sa NFS Hot Pursuit objavilo na 88. mieste v ankete portálu IGN.com.
Najbližšou udalosťou hodnou spomenutia bolo až uvedenie filmu Need for Speed do predaja na Blu-ray nosičoch v auguste. Objavili sme tiež ďalšie auto z filmu Need for Speed, no toto Lamborghini Sesto Elemento nemalo až taký dôstojný život ako Mustang. Išlo iba o maketu, odloženú na vrakovisku.

V septembri sa NFS Rivals dostalo do ponuky služby herného predplatného EA Access. Dočkali sme sa tiež prvých, a extrémne nepravdepodobných, talianskych špekulácií o novom NFS. Od septembra tiež vieme že v niektorých televízoroch od Samsungu môžete nájsť mobilnú verziu NFS Most Wanted.
Čiastočne nového dielu NFS sme sa nakoniec v roku 2014 predsa len dočkali. Išlo o Rivals Complete Edition, obsahujúcu v porovnaní s klasickou verziou hry všetky DLC balíky. Nedočkali sme sa absolútne žiadneho nového obsahu.

Skutočne zaujímavé správy začali prúdiť internetom až na koniec roku. Vtedy sme sa totiž neoficiálnou cestou dozvedeli o novom mobilnom prírastku do série NFS pod názvom No Limits. Z prvých oficiálnych informácií vieme, že hru vytvára úspešné štúdio Firemonkeys (Real Racing 3), bude dostupná na Android a iOS, mala by vyjsť v roku 2015 a grafický kabát hry bude veľmi dobrý.
Koncom novembra mnohým fanúšikom série doslova zdvihla mandle správa o údajnom novom Undergrounde, na ktorom mali v štúdiu Ghost Games pracovať. Overenie tejto správy malo prísť už piateho decembra na hernom veľtrhu v Las Vegas, no pochopiteľne sa nič nestalo.

Na koniec roku sme dostali iba niekoľko screenshotov z pripravovaného No Limits, z ktorých sme si dovolili dopredu tipnúť názov lokácie hry - podľa poznávacích značiek by malo ísť o Blackridge.
Taký bol teda rok 2014 pre NFS scénu. Nového NFS sme sa síce nedočkali, no film to vcelku dobre nahradil. V roku 2015 sa dočkáme minimálne mobilnej hry, a tak môžeme s kľudom prehlásiť, že séria Need for Speed bude žiť aj naďalej.