WoS: The McLaren F1
V nadpise novinky nie je chyba, Mac F1 si skutočne zaslúži tento anglický člen, používaný v prípade označenia niečoho špeciálneho, výnimočného. Niektorí si budú McLaren F1 pamätať ešte z Need for Speed II, tým ostatným objasníme prečo je okolo tohto auta taký humbug.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
McLaren F1 je superšportom deväťdesiatych rokov minulého storočia, vyrábal sa od roku 1992 do 1998. Auto stvoril známy Gordon Murray, jeden zo geniálnych konštruktérskych mozgov. O F1 sa najčastejšie hovorí, že prekonalo svoju dobu. Auto používa netypické rozmiestnenie trojice sedadiel, kde je miesto vodiča umiestnené presne v strede auta. Ako prvé používalo karbónový monokok - vec typickú skôr pre superšporty 21. storočia. Karoséria bola v porovnaní s Ferrari F50 a ostatnými dobovými konkurentmi doslova oholená o prvky vytvárajúce prítlak - žiadne masívne krídlo ani radikálny spoiler vpredu. Prítlačný efekt zaisťovali dva kevlarové ventilátory, odsávajúce vzduch spod auta.
Motorom bol atmosférický vidlicový dvanásťvalec 6.1 L S70/2 s výkonom 627 koní, s obmedzovačom nastaveným na 7500 ot./min. S obmedzovačom bola maximálna rýchlosť rekordných 372 km/h, bez neho až 391 km/h. Motor používa ako tepelný štít fóliu vyrobenú z pravého zlata. Vďaka použitiu týchto exotických materiálov sa podarilo dosiahnuť hmotnosť iba 1138 kg, vďaka ktorej má F1 lepší pomer váhy k výkonu než Bugatti Veyron.
Rýchlostný rekord držalo F1 vlac ako dekádu, pokoril ho až spomínaný Veyron. McLaren F1 je však ešte stále najrýchlejším neprepĺňaným autom na svete. Celkovo sa vyrobilo iba 106 kusov, a vďaka všetkým spomenutým faktorom (neskutočné výkony a exkluzivita prameniaca z nízkeho počtu existujúcich kusov) majú momentálne ojazdené F1 niekoľkonásobne vyššiu cenu (červená cestná verzia sa nedávno predala za 6,2 miliónu libier) než pôvodné nové auto.
Výnimočné auto? Rozhodne. Svojho času definovalo kategóriu superšport. Vo World of Speed to bude povinná jazda.
Vyšlo NFS 2014, inak povedané Rivals Complete Edition
Tohtoročnú situáciu zrejme už poznáte. Nové NFS je v nedohľadne, máme len pár pochybných informácií o názve hry a dátume vydania. Namiesto NFS sa venujeme ostatným zaujímavým závodným hrám, ktoré vypĺňajú vzniknutú medzeru. Prázdne miesto sa však snaží zaplniť aj špeciálna verzia NFS Rivals, doteraz najnovšieho Need for Speed titulu.
Complete Edition sme po prvýkrát spomenuli už v článku zo septembra. Neskôr sme preberali možnú cenu 69,99 Eur, ktorá sa objavila na Amazon.de. Dnes však už máme všetky dôležité informácie, a tak už vieme že hra so všetkými DLC (pridávajú Jaguar, Ferrari, Lamborghini, Loaded Garage a Movie Pack) v cene sa objavila na Origine za nie až tak šialených 39,99 Eur.
Jedná sa o verziu na PC, a tá sa týka zrejme väčšiny hráčov. Zaujímavé však je, že spomenutá prestrelená cena 69,99 je stále aktuálna - účtuje si ju Microsoft na svojom obchode za verziu pre konzolu Xbox One. Čím sa dá odôvodniť tridsať eurová prirážka, vedia zrejme len v EA/Microsofte.
Zhrňme si to teda: teraz si môžete kúpiť hru, ktorú pravdepodobne všetci (ľudia ktorí na ňu čakali ju zrejme hrali už minulý rok) už dávno majú prejdenú. Oproti tej, ktorá vyšla pred rokom, obsahuje niekoľko zaujímavých áut navyše, no stojí o 20 Eur viac než verzia bez nich. Samozrejme, kúpiť všetky DLC k pôvodnej verzii hry by vyšlo drahšie, no stále sa vynára myšlienka, či hru predsa len nemohli spestriť ešte nejakým iným obsahom. Niekde v riaditeľstve EA si napriek tomu mysleli, že to je dobrý nápad. Čo si myslíte vy?
Podľa traileru je zrejme jednou z najlepších vecí na Rivals búranie do iných áut. Ostáva len čakať na avizované zlepšenie aspektov hry s novým dielom.
Complete Edition sme po prvýkrát spomenuli už v článku zo septembra. Neskôr sme preberali možnú cenu 69,99 Eur, ktorá sa objavila na Amazon.de. Dnes však už máme všetky dôležité informácie, a tak už vieme že hra so všetkými DLC (pridávajú Jaguar, Ferrari, Lamborghini, Loaded Garage a Movie Pack) v cene sa objavila na Origine za nie až tak šialených 39,99 Eur.
Jedná sa o verziu na PC, a tá sa týka zrejme väčšiny hráčov. Zaujímavé však je, že spomenutá prestrelená cena 69,99 je stále aktuálna - účtuje si ju Microsoft na svojom obchode za verziu pre konzolu Xbox One. Čím sa dá odôvodniť tridsať eurová prirážka, vedia zrejme len v EA/Microsofte.
Zhrňme si to teda: teraz si môžete kúpiť hru, ktorú pravdepodobne všetci (ľudia ktorí na ňu čakali ju zrejme hrali už minulý rok) už dávno majú prejdenú. Oproti tej, ktorá vyšla pred rokom, obsahuje niekoľko zaujímavých áut navyše, no stojí o 20 Eur viac než verzia bez nich. Samozrejme, kúpiť všetky DLC k pôvodnej verzii hry by vyšlo drahšie, no stále sa vynára myšlienka, či hru predsa len nemohli spestriť ešte nejakým iným obsahom. Niekde v riaditeľstve EA si napriek tomu mysleli, že to je dobrý nápad. Čo si myslíte vy?
Podľa traileru je zrejme jednou z najlepších vecí na Rivals búranie do iných áut. Ostáva len čakať na avizované zlepšenie aspektov hry s novým dielom.
Driveclub je vonku spolu s recenziami
Ďalšia z hier, ktoré sme spomínali ako možnú náhradu za tohtoročné nevydané Need for Speed, sa dostala do sveta. Výhradne PS4 titul Driveclub oficiálne vyšiel už 8. oktôbra 2014, čo je viac ako pol roka po pôvodnom, plánovanom vydaní vo februári tohto roku.
Samotná hra má asi 17 GB, čo je v dnešnej dobe priemerná hodnota. Spustenie hry sa bohužiaľ nezaobišlo bez problémov - servery nevydržali nápor hráčov. Následne hráčov zaskočili problémy so sťahovaním aktualizácie hry. Tieto informácie môžu byť samozrejme médiami zveličené, poďme sa preto pozrieť na samotné výsledky recenzií.
Na slovenskom Sectore dostala hra hodnotenie 7.0, kde bolo vyzdvihované grafické prevedenie hry, kvalitne spracované lokácie, zaujímavý carlist a sociálne prvky. Medzi mínusmi je chabá deštrukcia vozidiel, slabá motivácia k pokračovaniu v kariére a celkovo pocit nedokončenej hry.
Najväčšie hodnotenie dostala hra na PlayStation Universe, konkrétne až 9,5 so slovami "Driveclub je neodolateľný a posúva žáner vpred". Na IGN.com hra získala hodnotenie 7,9 za skvelé prevedenie pocitu z rýchlosti a audiovizuálnu stránku. Mínusmi bolo málo singleplayer obsahu v hre. Eurogamer dal hre 6/10 a GameSpot sa s hodnotením dostal dokonca na 5/10.
Ak sa vám však nechce prechádzať siahodlhými recenziami, máme tu ako zvyčajne video, ktoré vás má presvedčiť o kvalitách hry.
Samotná hra má asi 17 GB, čo je v dnešnej dobe priemerná hodnota. Spustenie hry sa bohužiaľ nezaobišlo bez problémov - servery nevydržali nápor hráčov. Následne hráčov zaskočili problémy so sťahovaním aktualizácie hry. Tieto informácie môžu byť samozrejme médiami zveličené, poďme sa preto pozrieť na samotné výsledky recenzií.
Na slovenskom Sectore dostala hra hodnotenie 7.0, kde bolo vyzdvihované grafické prevedenie hry, kvalitne spracované lokácie, zaujímavý carlist a sociálne prvky. Medzi mínusmi je chabá deštrukcia vozidiel, slabá motivácia k pokračovaniu v kariére a celkovo pocit nedokončenej hry.
Najväčšie hodnotenie dostala hra na PlayStation Universe, konkrétne až 9,5 so slovami "Driveclub je neodolateľný a posúva žáner vpred". Na IGN.com hra získala hodnotenie 7,9 za skvelé prevedenie pocitu z rýchlosti a audiovizuálnu stránku. Mínusmi bolo málo singleplayer obsahu v hre. Eurogamer dal hre 6/10 a GameSpot sa s hodnotením dostal dokonca na 5/10.
Ak sa vám však nechce prechádzať siahodlhými recenziami, máme tu ako zvyčajne video, ktoré vás má presvedčiť o kvalitách hry.
Najdlhší drift v Rivals? To bude asi tento
Časy, keď bolo driftovanie začlenené do hry a vyzeralo vcelku realisticky, sú už dávno preč spolu s Undergroundom 2. I keď, s pripravovaným NFS 2015 by sme sa mohli dočkať posunu smerom k sérii Underground. Driftovanie v nových dieloch je každopádne ovládané mechanizmami, ktoré o "realite" a "zábavnosti" počuli len v príručke.
Systém, keď auto dlho nič nerobí a potom automaticky prejde do riadeného driftu, stojí aj za nasledujúcim videom. YouTuber BojanV03 sa pochválil so svojím jedenásť kilometrov dlhým driftom v NFS Rivals. Prakticky mu stačilo iba rozbehnúť auto na potrebnú rýchlosť, zrejme cez ručnú brzdu utrhnúť zadok a potom už iba držať rýchlosť a smer. Ak hľadáte skutočne veľký pľac na driftovanie, tento nájdete v lokalite nazvanej Sun Valley Run. BojanV03 našťastie k videu priložil aj mapu s označeným miestom jeho 11km činu:
Vychutnajte si video s driftom, ktoré našťastie jeho autor rozumne zrýchlil. Prišli ste na tento trik aj vy? Alebo ste odhalili niečo iné? Chceme to počuť!
Systém, keď auto dlho nič nerobí a potom automaticky prejde do riadeného driftu, stojí aj za nasledujúcim videom. YouTuber BojanV03 sa pochválil so svojím jedenásť kilometrov dlhým driftom v NFS Rivals. Prakticky mu stačilo iba rozbehnúť auto na potrebnú rýchlosť, zrejme cez ručnú brzdu utrhnúť zadok a potom už iba držať rýchlosť a smer. Ak hľadáte skutočne veľký pľac na driftovanie, tento nájdete v lokalite nazvanej Sun Valley Run. BojanV03 našťastie k videu priložil aj mapu s označeným miestom jeho 11km činu:
Vychutnajte si video s driftom, ktoré našťastie jeho autor rozumne zrýchlil. Prišli ste na tento trik aj vy? Alebo ste odhalili niečo iné? Chceme to počuť!
Simulátor Assetto Corsa dosiahol verziu 1.0
Hru Assetto Corsa sme predstavovali v článku o zaujímavých závodných hrách. Hra podobného razenia ako legendárne Live for Speed, fRactor, GTR a trochu aj NFS Shift je určite už po dlhšiu dobu v hľadáčiku nadšencov skutočných, realistických pretekov. Dobrá správa priatelia, Assetto Corsa sa dopracovalo do významnej verzie 1.0!
I keď vývojári dôrazne upozorňujú že verzia 1.0 ešte neznamená hotový produkt, hra sa posunula správnym smerom. Pridaný bol dôležitý model poškodenia pneumatík, ďalej poškodenie vizuálne, no tiež týkajúce sa motoru, podvozku a aerodynamických vlastností áut. Pridaná bola zaujímavo znejúca podpora Virtual Reality headsetu Oculus DevKit 2, vylepšený bol celkový výkon hry, multiplayer a audio engine. Okrem toho boli do hry pridané viaceré nové automobily, menujme hlavne Ferrari LaFerrari, 458 GT2, Mercedes AMG SLS GT3, Lotus Exige S a nové trate Spa, Silverstone a Trento Bondone hillclimb.
Vo videu je vidieť práve nové LaFerrari jazdiace po belgickej trati Spa.
I keď vývojári dôrazne upozorňujú že verzia 1.0 ešte neznamená hotový produkt, hra sa posunula správnym smerom. Pridaný bol dôležitý model poškodenia pneumatík, ďalej poškodenie vizuálne, no tiež týkajúce sa motoru, podvozku a aerodynamických vlastností áut. Pridaná bola zaujímavo znejúca podpora Virtual Reality headsetu Oculus DevKit 2, vylepšený bol celkový výkon hry, multiplayer a audio engine. Okrem toho boli do hry pridané viaceré nové automobily, menujme hlavne Ferrari LaFerrari, 458 GT2, Mercedes AMG SLS GT3, Lotus Exige S a nové trate Spa, Silverstone a Trento Bondone hillclimb.
Vo videu je vidieť práve nové LaFerrari jazdiace po belgickej trati Spa.
WoS: BMW M3 (E92)
Po dlhšej dobe tu máme znovu prírastok medzi oficiálne predstavené autá vo World of Speed. Dnes to bude celé o legendárnom bavoráku BMW M3. Kompaktné kupé so zadným náhonom a poriadnym motorom. Čo viac si môžete priať?
M3 sa vyrába už viac ako 30 rokov, a za ten čas si auto vybudovalo povesť skvelého športového náčinia. Prvá M3 priamo súperila s ostrým Mercedesom 190E v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Auto si vtedy vystačilo so štvorvalcom S14. Po generácii E30 prišla E36, tentokrát už so šesťvalcom, motorom tak typickým pre BMW. E36 je momentálne vyhľadávaným tovarom hlavne medzi okruhovo zameranou komunitou. Už po menších úpravách sa potenciál auta dostane na úplne novú úroveň.
M3 E46 zahviezdila v originálnom Most Wanted. Auto so širokými bokmi, elegantnou splývavou karosériou a točivým radovým šesťvalcom si získalo srdcia hráčov. Táto generácia okrem Most Wanted účinkovala aj v dieloch Undercover, Shift a Shift 2 Unleashed. E46 bola hodnotená ako vynikajúce, po všetkých stránkach vyvážené auto. To čo však nasledovalo sa dá označiť iba jedným slovom. Kladivo.
Generácia E92 vymenila motor R6 za V8. Je to väčšie, ťažšie, rýchlejšie auto. Štvorlitrový atmosferický osemvalec produkuje 420 koní v šialených 8300 ot./min. a autu s karbónovou strechou udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s (video chybne uvádza čas 3,9). Coupé E92 (sedan má označenie E90) sa stalo hlavnou tvárou NFS Shift. Pre zaujímavosť, ak by ste si chceli spraviť radosť touto kráskou, pekné bazárové kusy momentálne stoja okolo 30 000 Eur. Príbeh M3 sa nateraz končí generáciou F80. Vrátila sa k radovému šesťvalcu, no kone pod motorom tentokrát doháňa turbami. O novom premenovaní u BMW ste už asi počuli - najostrejšie malé kupé hľadajte pod označením M4.
Vo World of Speed sa objaví osemvalcové kladivo. Určite sa bude jednať o rýchle auto, 420 koní a maximálka cez 280 sú silné argumenty. V hre si určite nájde svojich fanúšikov. Ak vás však skôr zaujal vývoj modelu M3, odporúčam video o evolúcii M3.
M3 sa vyrába už viac ako 30 rokov, a za ten čas si auto vybudovalo povesť skvelého športového náčinia. Prvá M3 priamo súperila s ostrým Mercedesom 190E v osemdesiatych rokoch minulého storočia. Auto si vtedy vystačilo so štvorvalcom S14. Po generácii E30 prišla E36, tentokrát už so šesťvalcom, motorom tak typickým pre BMW. E36 je momentálne vyhľadávaným tovarom hlavne medzi okruhovo zameranou komunitou. Už po menších úpravách sa potenciál auta dostane na úplne novú úroveň.
M3 E46 zahviezdila v originálnom Most Wanted. Auto so širokými bokmi, elegantnou splývavou karosériou a točivým radovým šesťvalcom si získalo srdcia hráčov. Táto generácia okrem Most Wanted účinkovala aj v dieloch Undercover, Shift a Shift 2 Unleashed. E46 bola hodnotená ako vynikajúce, po všetkých stránkach vyvážené auto. To čo však nasledovalo sa dá označiť iba jedným slovom. Kladivo.
Generácia E92 vymenila motor R6 za V8. Je to väčšie, ťažšie, rýchlejšie auto. Štvorlitrový atmosferický osemvalec produkuje 420 koní v šialených 8300 ot./min. a autu s karbónovou strechou udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 s (video chybne uvádza čas 3,9). Coupé E92 (sedan má označenie E90) sa stalo hlavnou tvárou NFS Shift. Pre zaujímavosť, ak by ste si chceli spraviť radosť touto kráskou, pekné bazárové kusy momentálne stoja okolo 30 000 Eur. Príbeh M3 sa nateraz končí generáciou F80. Vrátila sa k radovému šesťvalcu, no kone pod motorom tentokrát doháňa turbami. O novom premenovaní u BMW ste už asi počuli - najostrejšie malé kupé hľadajte pod označením M4.
Vo World of Speed sa objaví osemvalcové kladivo. Určite sa bude jednať o rýchle auto, 420 koní a maximálka cez 280 sú silné argumenty. V hre si určite nájde svojich fanúšikov. Ak vás však skôr zaujal vývoj modelu M3, odporúčam video o evolúcii M3.
Ako dopadla Forza Horizon 2
Novú Forzu Horizon 2 sme už spomínali ako nádejnú hru. Skvelý carlist, skvelé lokácie, skvelá grafika. Jediným záporom zostáva jej dedikácia konzolám, z ktorej je PC hráčom smutno. Forza vyšla pred pár týždňami a už si ju okrem recenzentov stihli vyskúšať aj samotní hráči. Aké hodnotenia si od nich vyslúžila?
Začnime slovenskou tvorbou. V recenzii na Sectore bola nová Forza označená slovným spojením "hra, na ktorú ste čakali" a odniesla si vynikajúce hodnotenie 9.0. Kladom je dlhá herná doba a rozmanitá krajina. Na českom Tiscali Forza vyfasovala totožných 9/10 a vyzdvihovaná je prevažne oddychová nátura hry. Uznávané IGN zatiaľ nechalo bodovanie na čitateľov, hra tam má solídnych 8/10. GameSpot ocenil hru hodnotením 8/10 a kvitoval atmosféru festivalu (na ktorom sa vlastne hra odohráva). Nakoniec si nechávame obľúbený Metacritic. Metascore hry je 85, užívateľské hodnotenie je momentálne na hodnote 7,8 z desiatich. Každopádne sa jedná o veľmi vysoké hodnotenia, ktoré môže ohroziť zrejme iba Crew a Project CARS.
Pamätáte sa ešte na Accolades Trailer na NFS Rivals, v ktorom boli zhrnuté hodnotenia dôležitých recenzií hry? Podobné pochvalné videá sú v dnešnej dobe časté, jedno má aj Horizon 2.
Začnime slovenskou tvorbou. V recenzii na Sectore bola nová Forza označená slovným spojením "hra, na ktorú ste čakali" a odniesla si vynikajúce hodnotenie 9.0. Kladom je dlhá herná doba a rozmanitá krajina. Na českom Tiscali Forza vyfasovala totožných 9/10 a vyzdvihovaná je prevažne oddychová nátura hry. Uznávané IGN zatiaľ nechalo bodovanie na čitateľov, hra tam má solídnych 8/10. GameSpot ocenil hru hodnotením 8/10 a kvitoval atmosféru festivalu (na ktorom sa vlastne hra odohráva). Nakoniec si nechávame obľúbený Metacritic. Metascore hry je 85, užívateľské hodnotenie je momentálne na hodnote 7,8 z desiatich. Každopádne sa jedná o veľmi vysoké hodnotenia, ktoré môže ohroziť zrejme iba Crew a Project CARS.
Pamätáte sa ešte na Accolades Trailer na NFS Rivals, v ktorom boli zhrnuté hodnotenia dôležitých recenzií hry? Podobné pochvalné videá sú v dnešnej dobe časté, jedno má aj Horizon 2.
Podporte Future Factory, česko-slovenskú mobilnú akčnú hru
Česko-slovenský projekt Future Factory potrebuje vašu pomoc. Mobilná akčná hra inšpirovaná Čapkovými robotmi z R.U.R. je tesne pred dokončením a mieri na Windows Phone, Android a iOS, autori však momentálne hľadajú podporu na Starovači. Vyzbieraných už bolo takmer 90%! Hra pre náročnejšie publikum ponúkne retro sci-fi atmosféru, komiksový príbeh a rýchlu hrateľnosť s vysokou variabilitou. Zapojte sa do kampane a podporte tento skvelý projekt aj vy!
Sympatické zľavy na Origine
Znovu je to tu, ak chcete vlastniť originálku NFS za dobrú cenu, teraz nastal ten čas. Na Origine práve teraz beží promoakcia so zľavami až do 70%. Most Wanted je za 4,99 Eur, Hot Pursuit za 7,49 Eur, Shift, Undercover a ProStreet išli dokonca až na 2,99 Eur (70% dole). Máte záujem? Akcia platí iba dnes, zrejme do piatej hodiny poobede.
Ďalšie skvelé hry namiesto tohtoročného NFS
To, že nový diel Need for Speed túto jesen nevyjde, sme spomínali už v minulom dieli článku o tohtoročných závodných hrách. NFS nám však spoľahlivo nahradili ďalšie pretekárske hry, a preto si fanúšik tohto žánru určite nájde to svoje. Máte PC či konzolu? Na tom nezáleží, poriadne autá nájdete na každej platforme.
» Forza Horizon 2 na seba momentálne upriamuje pozornosť celého herného sveta. Forzu poznáte pravdepodobne ako hlavného konkurenta hernej série Gran Turismo určenej pre konzoly PlayStation. Hra vyšla koncom septembra exkluzívne na konzoly Microsoftu - Xbox One a 360. Forza je klasická a dlhoročná, realisticky ladená pretekárska séria. Prvá Forza Motorsport bola vydaná už v roku 2005, najnovší prídavok je v poradí už siedmym v rade vysoko oceňovaných a kladne hodnotených hier. Diely s podtitulom Horizon prinášajú do série vítanú zmenu filozofie a odklon od pretekárskych dráh. Tentokrát sa závodí v otvorenom svete, na cestách aj mimo asfaltu, a podľa prvých hodnotení sa zdá, že Forza Horizon 2 je zásahom do čierneho.
» Driveclub vychádza v októbri výhradne na hernú konzolu PlayStation 4. Základom tejto prevažne multiplayerovej racingovky je tímová hra, fungujú tu rovnaké princípy ako v hrách podobného razenia - NFS World a World of Speed. Hráči sa združujú v tímoch a kluboch, autá majú možnosť širokej customizácie (úprav) a hra tiež kladie silný dôraz na socializáciu hráčov (zdieľanie skóre atď.). Vďaka PS4 má hra krásny vizuál, herné lokácie sú inšpirované skutočnými miestami a hra taktiež obsahuje dynamickú zmenu počasia. Za Driveclubom stojí herné štúdio Evolution Studios, zodpovedné aj za PS3 titul MotorStorm.
» Assetto Corsa sa mierne vymyká klasickým pravidlám. Nestojí za ním veľké štúdio, nie je to mainstreamová arkáda s jednoduchým ovládaním a bodovacím systémom a dokonca ani nemá presný termín vydania. AC si zakladá na čo najpresnejšej simulácii skutočnej fyziky a ovládania auta a dalo by sa povedať, že mieri medzi fajnšmekerov. Hru je momentálne možné dostať v rozpracovanej fáze "early-access" pomocou Steamu a je momentálne určená iba pre PC. Vývojári hry však nedávno ohlásili, že sú veľmi blízko vydania verzie 1.0 hry. Hra tiež (podobne ako ostatné hard-core simulátory) spolieha na masívnu komunitu a ich módy a rozšírenia do hry. Hovorí sa o podpore VR zariadení (Oculus Rift), podpora všemožných volantov je zaručená. Môžeme sa, rovnako ako pri Project CARS, spoľahnúť na množstvo legendárnych áut a tratí.
» GRID Autosport je tretím dielom zabehnutej série Grid od Codemasters. Vyšiel v júni na platformy PC, PS3 a Xbox 360. Štúdio Codemasters je podpísané pod viacerými úspešnými sériami - proti cestnému Gridu stojí off-roadové pretekanie DiRT a tiež tu je každoročná F1. Nový Grid obsahuje singleplayer kariéru so stovkami pretekov na 22 rôznych tratiach a 78 rôznych áut. Okrem toho je v hre tiež multiplayer. Vítaným je tiež mód splitscreen pre dvoch hráčov na jednom stroji. Fyzika a jazdný model hry je naklonený skôr k arkáde, no vďaka tomu je hra zábavná. Plusom je tiež deštrukcia vozidiel. Zamrzí však absencia akejkoľvek hudby.
Pre viac informácií vás znovu odkážem na Sector. Čo budete hrať tento rok vy?
» Forza Horizon 2 na seba momentálne upriamuje pozornosť celého herného sveta. Forzu poznáte pravdepodobne ako hlavného konkurenta hernej série Gran Turismo určenej pre konzoly PlayStation. Hra vyšla koncom septembra exkluzívne na konzoly Microsoftu - Xbox One a 360. Forza je klasická a dlhoročná, realisticky ladená pretekárska séria. Prvá Forza Motorsport bola vydaná už v roku 2005, najnovší prídavok je v poradí už siedmym v rade vysoko oceňovaných a kladne hodnotených hier. Diely s podtitulom Horizon prinášajú do série vítanú zmenu filozofie a odklon od pretekárskych dráh. Tentokrát sa závodí v otvorenom svete, na cestách aj mimo asfaltu, a podľa prvých hodnotení sa zdá, že Forza Horizon 2 je zásahom do čierneho.
» Driveclub vychádza v októbri výhradne na hernú konzolu PlayStation 4. Základom tejto prevažne multiplayerovej racingovky je tímová hra, fungujú tu rovnaké princípy ako v hrách podobného razenia - NFS World a World of Speed. Hráči sa združujú v tímoch a kluboch, autá majú možnosť širokej customizácie (úprav) a hra tiež kladie silný dôraz na socializáciu hráčov (zdieľanie skóre atď.). Vďaka PS4 má hra krásny vizuál, herné lokácie sú inšpirované skutočnými miestami a hra taktiež obsahuje dynamickú zmenu počasia. Za Driveclubom stojí herné štúdio Evolution Studios, zodpovedné aj za PS3 titul MotorStorm.
» Assetto Corsa sa mierne vymyká klasickým pravidlám. Nestojí za ním veľké štúdio, nie je to mainstreamová arkáda s jednoduchým ovládaním a bodovacím systémom a dokonca ani nemá presný termín vydania. AC si zakladá na čo najpresnejšej simulácii skutočnej fyziky a ovládania auta a dalo by sa povedať, že mieri medzi fajnšmekerov. Hru je momentálne možné dostať v rozpracovanej fáze "early-access" pomocou Steamu a je momentálne určená iba pre PC. Vývojári hry však nedávno ohlásili, že sú veľmi blízko vydania verzie 1.0 hry. Hra tiež (podobne ako ostatné hard-core simulátory) spolieha na masívnu komunitu a ich módy a rozšírenia do hry. Hovorí sa o podpore VR zariadení (Oculus Rift), podpora všemožných volantov je zaručená. Môžeme sa, rovnako ako pri Project CARS, spoľahnúť na množstvo legendárnych áut a tratí.
» GRID Autosport je tretím dielom zabehnutej série Grid od Codemasters. Vyšiel v júni na platformy PC, PS3 a Xbox 360. Štúdio Codemasters je podpísané pod viacerými úspešnými sériami - proti cestnému Gridu stojí off-roadové pretekanie DiRT a tiež tu je každoročná F1. Nový Grid obsahuje singleplayer kariéru so stovkami pretekov na 22 rôznych tratiach a 78 rôznych áut. Okrem toho je v hre tiež multiplayer. Vítaným je tiež mód splitscreen pre dvoch hráčov na jednom stroji. Fyzika a jazdný model hry je naklonený skôr k arkáde, no vďaka tomu je hra zábavná. Plusom je tiež deštrukcia vozidiel. Zamrzí však absencia akejkoľvek hudby.
Pre viac informácií vás znovu odkážem na Sector. Čo budete hrať tento rok vy?