WoS - princíp tímovej jazdy

Tímovej hre sme sa venovali už v článku s videom. Na oficiálnej stránke WoS však túto tému rozoberajú hlbšie. Hra samotná sa radí do kategórie "racing MMO", a pevnou súčasťou každej online multiplayerovej hry je tímová spolupráca. Pred každým závodom si jazdci musia medzi sebou určiť svoje ciele, prispôsobiť tomu svoje auto atď. Pri tímovom pretekaní totiž nevyhrá ten kto prvý pretne cieľovú čiaru, vyhrá tím s najväčším počtom bodov.

V každom preteku budú určené štyri ciele (objectives), za ktoré môžu jazdci zbierať body. Môže to byť napr. slipstream, tiež známy ako drafting - držanie sa vo vzduchovom vaku vytvorenom autom pred vami. Medzi ďalšie možné ciele patrí Pathfinder (hľadanie skratiek), Overtake (body za predbehnutie určeného počtu áut), Master Corners (ideálny prejazd zákrutou, ten asi poteší priaznivcov simulátorov), Sliding (akési šmýkanie v zákrute, rozdielne od driftovania) a Master Racing Line (udržať sa v ideálnej stope čo najdlhšie).
Za splnenie viacerých cieľov naraz sa pripočítavajú extra body. Tímová jazda je v preteku podporená výberom takých cieľov, ktoré sa vzájomne vylučujú (nemôžete napríklad udržiavať ideálnu závodnú stopu a driftovať či ísť pritom skratkou). Preto je na hráčoch dohodnúť sa a určiť si špecifické úlohy.

Tímová jazda je štúdiom Slightly Mad hodnotená ako kľúčová časť hry, ktorá ju odlišuje od ostatných multiplayerových hier oceňujúcich iba najrýchlejších jazdcov. Pre všetkých ostatných hráčov potom jazda stráca zmysel. Vo WoS by sa však vďaka plneniu tímových cieľov mal zabaviť každý hráč.
A nakoniec odhalenie dátumu spustenia bety: bude to štvrtý kvartál roku 2014.
Ako to vyzerá #InsideGhost?

V nasledujúcej neoficiálnej "tlačovej konferencii", odohrávajúcej sa na Twitteri, sme sa od vývojárov dozvedeli pár informácií, ako napr. potvrdenie enginu FrostBite 3 z Rivals, vývoj hry v ranej fáze a asi 100 členný vývojársky tým.
Odvtedy sa Ghost Games odmlčali. Na oficiálnej stránke hry nie je pridaná žiadna novinka už od mája, na Twitter konte informovali o vydaní filmu na Blu-ray a momentálne tam prebieha súťaž o pár suvenírov s tematikou NFS. A okrem toho nám priniesli pár fotiek priamo z herného štúdia.



WoS - Dream Drive: Evo X vs. WRX STi

Aj o Eve aj STi sme už dávnejšie vydali krátke články. Video v podstate zobrazuje len to, čo sa už 20 rokov odohráva na rally erzetách po celom svete - boj o nadvládu medzi značkami, ktoré majú inak mnoho spoločného.
Vás však možno viac ako očividné veci zaujíma všetko čo sa skrýva pod povrchom videa. Za odhalenia a obrázky môžeme ďakovať užívateľom WoS fóra. Na videu sa mihol Dodge Viper zrejme najnovšej generácie. Auto má na kapote typický nasávací otvor. Okrem Viperu je vo videu schovaný aj nový Mustang a niečo čo vyzerá ako koniec Subaru BRZ.

Aaron Paul získal cenu Emmy za Breaking Bad

Ceny Emmy sa každoročne udeľujú za televíznu tvorbu v Amerike. Paul bol ocenený v kategórii Najlepší herec vo vedľajšej úlohe v dramatickom seriáli za postavu Jesseho Pinkmana. Seriál Breaking Bad celkovo bodoval na všetkých frontoch, ako absolútny víťaz, za hlavnú mužskú postavu, za vedľajšiu ženskú a vedľajšiu mužskú postavu.

WoS: Alfa Romeo 8C Competizione

Prvý prototyp 8C Competizione bol na trh uvedený už v roku 2003. Alfa Romeo na auto zakrátko dostala viac ako 1400 objednávok. Začalo sa však predávať, k veľkej radosti šoférov po celom svete, až v roku 2007 za nemalú sumu 165 000 €.

Dizajn auta je inšpirovaný slávnymi modelmi z tridsiatych a štyridsiatych rokov minulého storočia. Názov Competizione pritom odkazuje na 6C 2500 Competizione z roku 1948.

Pod kapotou je motor, na ktorom sa podieľalo Maserati aj Ferrari. Ide o 4,7 litrový V8 s výkonom 450 koní. Pri hmotnosti okolo 1500 kg trvá zrýchlenie na stovku asi 4 sekundy, maximálnu rýchlosť uvádza Alfa Romeo okolo 180 mph. V realite je to ešte viac, asi 190 mph (305 km/h).



Ja konkrétne sa teším viac na jej menšiu sestru v oveľa lepšej kondícií - 4C s karbónovým monokokom, váhou pod jednu tonu a prepĺňaným štvorvalcom. Snáď sa v hre tiež objaví.
WoS: Ford Focus RS

RS v názve auta značí športovú verziu, vrchol ponuky. Obyčajná jedna-šestka konieckoncov v závodnej hre nebude. Svoju športovú verziu mala však aj prvá generácia Focusu. Auto zaujalo hlavne agresívnym bodykitom, dvojliter s turbom tlačil 211 koní na predok.
Druhá generácia sa dočkala najskôr predskokana v podobe sýtožltého Focusu ST. Auto skvelo jazdilo, no hlavne úžasne znelo - vďaka päťvalcovému motoru z Volva. Vďaka piatim valcom a turbu však spotreba vždy bola dvojciferná. Už ST položilo laťku výkonu vysoko - posielalo 225 koní na predné kolesá. Zaužívané pritom je, že viac ako 200 koní iba predná náprava auta nezvládne. S čím potom príde ostré RS?

Ford hodil starosti za hlavu a z päťvalca vytlačil 300 koní. Proti ťahaniu za volant použili samosvorný diferenciál a systém nazvaný RevoKnuckle, čo je variácia na zavesenie MacPherson. V hre samozrejme takéto problémy odpadajú, hlavné je, že pôjde asi o ten najrýchlejší hothatch vo World of Speed.
Teda, najrýchlejší iba v prípade, že vo WoS nebude aj šialený brat Focusu RS, RS500. Je to limitovaná, 500 kusová verzia RS posíleného na 350 koní. Pretože prečo nie?
Prvý trainer pre Rivals

Trainer má funkcie na získanie SP, nezničiteľnosť auta a tiež rôzne kriplenie áut protihráčov. Funguje jednoducho a bez inštalácie, stačí ho iba zapnúť.
WoS: Subaru Impreza WRX STi

Subaru Impreza je jeden z hrdinov novodobej rally scény, spoločne s Mitsubishi Lancer Evolution. Zvyčajne sa spája s menom Collina McRae, Richarda Burnsa a Pettera Solberga. Impreza je stálicou v sérii Need for Speed, objavila sa tiež v skvelom simulátore Richard Burns Rally.
Po technickej stránke ide o stokrát prevarenú a časom zdokonalenú koncepciu motor vpredu a pohon 4WD. Motorom je na rozdiel od typickejšieho radového štvorvalca v prípade Evolution trochu exotickejší štvorvalcový boxer. V prípade WRX STi, čo je vrchol ponuky, je navyše prepĺňaný turbom. Motor má objem dva litre, výkon pod tristo koní. Imprezy jazdiace v najvyššej sérii WRC boli známe svojou legendárnou farebnou kombináciou modrej karosérie a zlatých diskov kolies.

WoS - upútavka na tímovú jazdu

Video ukazuje súboj dvoch tímov, červených a modrých (Team RED vs Team BLUE). Hneď po štarte oba tímy začínajú získavať body za rôzne úlohy. Na začiatku uvidíme štvorkolku bodovať za jazdu v šmyku. Driftovanie na prvý pohľad vyzerá trochu umelo, z videa však ťažko získame presnú predstavu. Ďalej vidíme jedno auto odtrhnúť sa od skupiny a vyhľadať novú trasu vedúcu cez skratku. Predpokladáme, že skratky budú na rovnakých tratiach na tých istých miestach, po ich naučení by sa tak dali ľahko získavať body za ich odhalenie v každom preteku. Nakoniec vidíme jedno auto vo vzduchovom vaku druhého - ide o tzv. slipstream. Použitie tejto techniky je ohodnotené 60 bodmi. Body sa tímu prirátajú tiež za získanie prvého miesta v preteku. Víťazom sa napokon stane tím s väčším počtom bodov v cieli.

Vo videu sa objavili tiež nové autá, konkrétne ide o Ford Focus RS, Subaru Impreza a Alfa Romeo 8C Competizione.

Video ukazuje, že jazdci v tíme musia spolupracovať, aby zabezpečili svojmu tímu víťazstvo. Len skončiť prvý nestačí, a takisto i keď viete že samotný pretek neskončíte prví, ešte vždy môžete pomôcť vyhrať svojmu tímu pomocou plnenia úloh a zabránenia splneniu úloh protivníkom.
Sesto Elemento z filmu Need for Speed na predaj

Auto bolo ponúkané na predaj v známom Roswelli v USA. Internetová dražba prebiehala v novembri 2013, začínalo sa na cene $0.99. Dražba napokon skončila 20. 11. 2013, z jedného dolára sa suma vyšplhala až na $11,199.00. Dobrá cena vzhľadom na to, v akom stave "auto" je.

Originálne Sesto Elemento je exkluzívny (iba 20 kusov) a extrémny (570 koní na 999 kg) superšport vychádzajúci z Gallarda. Zdedil z neho motor V10 a náhon na všetky štyri kolesá. Sesto elemento po slovensky znamená šiesty prvok - karbón, z ktorého je celé auto vyrobené. Perlička na záver: zrýchlenie z nuly na sto za - 2,5 sekundy.

Originálne auto stojí (stálo) približne dva milióny dolárov, pre film preto vytvorili repliku. Tá si zahrala v niekoľkých kaskadérskych scénach. Tento project car / alebo to čo z neho zostalo, by mohol byť vhodný na stavbu skutočnej, funkčnej repliky Sesto Elemento. V podstate ide iba o trubkový rám a zopár častí karosérie, pravdepodobne z plastu. Auto nemá motor ani prevodovku a utrpelo značnú nehodu.
Budeme vás informovať o všetkých nových informáciách ohľadom tejto zaujímavej repliky.
Strana: 1 - 2