10 najlepších motoristických videí vo videosekcii
Do konca roku 2014 sa vo videosekcii, ktorú sa NFS Center rozhodlo podporovať, nazhromaždila slušná porcia zaujímavých videí. Naposledy sme sa nimi prehrabávali v októbri, odvtedy ešte pribudlo mnoho zaujímavého materiálu.
Poďme sa teda spolu pozrieť na tých 10 najzaujímavejších.
1. EVO test: Auto roku 2014 je každoročne udeľovaná cena britského magazínu EVO tomu najlepšiemu športovému autu. Ako každý rok, aj teraz sa v tomto teste stretla silná konkurencia (Ferrari 458 Speciale, McLaren 650S, BMW M3, Porsche Cayman GTS a veľa ďalších), takže vybrať to najlepšie bolo nepochybne komplikované. Na celý proces výberu, pozostávajúci z niekoľkých dní jazdenia po prázdnych škótskych okreskách, sa teraz môžete pozrieť v tomto úžasne spracovanom 17 minút dlhom videu.
2. Evolúcia BMW M3 ukazuje, ako sa legendárne písmenko M postupne vyvíjalo. Športová trojka sa časom nafúkla a pribudli jej v motore aj nejaké tie valce, no čo sa nezmenilo je jej schopnosť vyčarovať vodičovi úsmev na tvári.
3. Súboj BMW M5 proti Nissanu GT-R obsahuje (pochopiteľne) porovnanie schopností mocnej Godzilly a zúfalo premotorovaného univerzála M5. Pre BMW hovorí celková kultivovanosť a spracovanie luxusného auta, Nissan naproti tomu ponúkne absolútnu rýchlosť - a to hocikde.
4. BMW M2 - bavorský zázrak ukazuje príbeh skutočne výnimočného stroja. V jednej garáži v USA boli totiž do karosérie BMW 2002 osadené vnútornosti BMW M3 E30. Výsledkom je mimoriadne ľahké a rýchle auto.
5. Experiment s Mercedesom C63 AMG ukazuje, ako sa bude správať auto so silným vidlicovým osemvalcom v prípade, keď mu obujete príliš tenké pneumatiky.
6. Dodge Challenger Hellcat na mokrom okruhu ani nemá veľa možností predviesť svojich majestátnych 717 koní pod kapotou. Napriek tomu však vzniklo skvelé video.
7. Každodenné nažívanie s McLarenom MP4-12C predvádza ostrieľaný Chris Harris. Ukazuje, že napriek svojmu superšportovému charakteru dokáže nový Mac veľmi uspokojivo fungovať aj mimo okruhu - a v reálnom svete.
8. Prvá jazda v Toyote GT86 je plná jazdy bokom - veď na to bolo toto Toyobaru vytvorené. Prvé zoznámenie s týmto autom bolo extrémne dôležité, veď si od neho všetci sľubovali spásonosné auto plné pravej zábavy za volantom za dostupnú cenu.
9. Vysvetlenie princípu Wankelu v jednom krátkom a výstižnom videu podáva odpoveď na otázku, čo je vlastne na tých Mazdách RX-7 a RX-8 také špeciálne. Princíp fungovania rotačného motoru nie je od klasického piestového motoru až tak vzdialený, no vďaka konštrukčným problémom sa ho zrejme už v žiadnom aute nedočkáme.
10. Rozdiel medzi pracovným cyklom benzínu a dieslu ukazuje základné rozdiely medzi týmito dvoma typmi motorov. Nie sú odlišné len tým aké palivo spaľujú, no tiež tým ako ho spaľujú.
1. EVO test: Auto roku 2014 je každoročne udeľovaná cena britského magazínu EVO tomu najlepšiemu športovému autu. Ako každý rok, aj teraz sa v tomto teste stretla silná konkurencia (Ferrari 458 Speciale, McLaren 650S, BMW M3, Porsche Cayman GTS a veľa ďalších), takže vybrať to najlepšie bolo nepochybne komplikované. Na celý proces výberu, pozostávajúci z niekoľkých dní jazdenia po prázdnych škótskych okreskách, sa teraz môžete pozrieť v tomto úžasne spracovanom 17 minút dlhom videu.
2. Evolúcia BMW M3 ukazuje, ako sa legendárne písmenko M postupne vyvíjalo. Športová trojka sa časom nafúkla a pribudli jej v motore aj nejaké tie valce, no čo sa nezmenilo je jej schopnosť vyčarovať vodičovi úsmev na tvári.
3. Súboj BMW M5 proti Nissanu GT-R obsahuje (pochopiteľne) porovnanie schopností mocnej Godzilly a zúfalo premotorovaného univerzála M5. Pre BMW hovorí celková kultivovanosť a spracovanie luxusného auta, Nissan naproti tomu ponúkne absolútnu rýchlosť - a to hocikde.
4. BMW M2 - bavorský zázrak ukazuje príbeh skutočne výnimočného stroja. V jednej garáži v USA boli totiž do karosérie BMW 2002 osadené vnútornosti BMW M3 E30. Výsledkom je mimoriadne ľahké a rýchle auto.
5. Experiment s Mercedesom C63 AMG ukazuje, ako sa bude správať auto so silným vidlicovým osemvalcom v prípade, keď mu obujete príliš tenké pneumatiky.
6. Dodge Challenger Hellcat na mokrom okruhu ani nemá veľa možností predviesť svojich majestátnych 717 koní pod kapotou. Napriek tomu však vzniklo skvelé video.
7. Každodenné nažívanie s McLarenom MP4-12C predvádza ostrieľaný Chris Harris. Ukazuje, že napriek svojmu superšportovému charakteru dokáže nový Mac veľmi uspokojivo fungovať aj mimo okruhu - a v reálnom svete.
8. Prvá jazda v Toyote GT86 je plná jazdy bokom - veď na to bolo toto Toyobaru vytvorené. Prvé zoznámenie s týmto autom bolo extrémne dôležité, veď si od neho všetci sľubovali spásonosné auto plné pravej zábavy za volantom za dostupnú cenu.
9. Vysvetlenie princípu Wankelu v jednom krátkom a výstižnom videu podáva odpoveď na otázku, čo je vlastne na tých Mazdách RX-7 a RX-8 také špeciálne. Princíp fungovania rotačného motoru nie je od klasického piestového motoru až tak vzdialený, no vďaka konštrukčným problémom sa ho zrejme už v žiadnom aute nedočkáme.
10. Rozdiel medzi pracovným cyklom benzínu a dieslu ukazuje základné rozdiely medzi týmito dvoma typmi motorov. Nie sú odlišné len tým aké palivo spaľujú, no tiež tým ako ho spaľujú.
To najdôležitejšie z Need for Speed za rok 2014
Nastal ten pravý čas na poriadnu rekapituláciu diania vo svete Need for Speed za rok 2014. Pokiaľ ste celý rok NFS scénu nesledovali, teraz máte šancu dobehnúť to. Koncom predchádzajúceho roku sme sa dočkali nateraz posledného dielu NFS Rivals , v tom novom sme čakali už tradičné vydanie ďalšieho titulu na PC a konzoly, a k tomu aj celovečerný film. Čo všetko sa nakoniec stalo?
Začneme možno trochu netypicky, českým článkom zaoberajúcim sa hardwarovými nárokmi NFS Rivals. Článok dopodrobna rozoberal nastavenia detailov a ich vplyv na plynulosť hry, a k tomu tiež obsahoval vyčerpávajúci rozbor výkonu jednotlivých grafických kariet v hre. Koncom januára sme sa dozvedeli o dátume premiéry filmu, ktorá bola stanovená na polovicu marca.
Február sa začal smutnou správou o preriedení umeleckého oddelenia herného štúdia Ghost Games, zodpovedného za posledné NFS. Vtedy sme po prvýkrát začali uvažovať o možnom odklade každoročne vydávaného titulu. Ghost Games sa však ozvali už o týždeň neskôr prvým plateným DLC balíkom nových áut do hry.
V marci sme ako prvá fanstránka písali o No HUD móde pre Rivals. Tiež sme sa dočkali premiéry filmu a výborného slovenského traileru. Koncom mesiaca boli známe už aj finančné výsledky filmu.
V apríli sme písali o aukcii, na ktorej sa za 300 000 dolárov predal Ford Mustang GT - hlavná hviezda filmu Need for Speed (samozrejme spolu s Aaronom Paulom).
Máj priniesol všetkým fanúšikom zlé správy. Ghost Games vtedy na oficiálnej stránke oznámili, že do konca roka žiadnu hru nevydajú. Všetky odpovede na otázky z následnej diskusie s fanúšikmi sme potom zhrnuli do jednej novinky. Už dlhší čas však bolo zrejmé, že každoročné vydávanie novej hry je už neúnosné a vývoju hry je treba venovať viac než klasický dvojročný vývojový cyklus.
V máji tiež séria Need for Speed oslávila svoje dvadsiate výročie existencie. Pri tej príležitosti vzniklo aj pekné sumarizačné video. V tento mesiac boli tiež odpojené multiplayerové servery pre tri staršie diely série.
V júni niekoľko zahraničných NFS fanstránok našlo inzerát, hľadajúci do herného štúdia Ghost Games riaditeľa výpravy. Takéto správy máme radi, znamenajú totiž že v štúdiu sa stále na niečom pracuje. Okrem toho sa NFS Hot Pursuit objavilo na 88. mieste v ankete portálu IGN.com.
Najbližšou udalosťou hodnou spomenutia bolo až uvedenie filmu Need for Speed do predaja na Blu-ray nosičoch v auguste. Objavili sme tiež ďalšie auto z filmu Need for Speed, no toto Lamborghini Sesto Elemento nemalo až taký dôstojný život ako Mustang. Išlo iba o maketu, odloženú na vrakovisku.
V septembri sa NFS Rivals dostalo do ponuky služby herného predplatného EA Access. Dočkali sme sa tiež prvých, a extrémne nepravdepodobných, talianskych špekulácií o novom NFS. Od septembra tiež vieme že v niektorých televízoroch od Samsungu môžete nájsť mobilnú verziu NFS Most Wanted.
Čiastočne nového dielu NFS sme sa nakoniec v roku 2014 predsa len dočkali. Išlo o Rivals Complete Edition, obsahujúcu v porovnaní s klasickou verziou hry všetky DLC balíky. Nedočkali sme sa absolútne žiadneho nového obsahu.
Skutočne zaujímavé správy začali prúdiť internetom až na koniec roku. Vtedy sme sa totiž neoficiálnou cestou dozvedeli o novom mobilnom prírastku do série NFS pod názvom No Limits. Z prvých oficiálnych informácií vieme, že hru vytvára úspešné štúdio Firemonkeys (Real Racing 3), bude dostupná na Android a iOS, mala by vyjsť v roku 2015 a grafický kabát hry bude veľmi dobrý.
Koncom novembra mnohým fanúšikom série doslova zdvihla mandle správa o údajnom novom Undergrounde, na ktorom mali v štúdiu Ghost Games pracovať. Overenie tejto správy malo prísť už piateho decembra na hernom veľtrhu v Las Vegas, no pochopiteľne sa nič nestalo.
Na koniec roku sme dostali iba niekoľko screenshotov z pripravovaného No Limits, z ktorých sme si dovolili dopredu tipnúť názov lokácie hry - podľa poznávacích značiek by malo ísť o Blackridge.
Taký bol teda rok 2014 pre NFS scénu. Nového NFS sme sa síce nedočkali, no film to vcelku dobre nahradil. V roku 2015 sa dočkáme minimálne mobilnej hry, a tak môžeme s kľudom prehlásiť, že séria Need for Speed bude žiť aj naďalej.
Začneme možno trochu netypicky, českým článkom zaoberajúcim sa hardwarovými nárokmi NFS Rivals. Článok dopodrobna rozoberal nastavenia detailov a ich vplyv na plynulosť hry, a k tomu tiež obsahoval vyčerpávajúci rozbor výkonu jednotlivých grafických kariet v hre. Koncom januára sme sa dozvedeli o dátume premiéry filmu, ktorá bola stanovená na polovicu marca.
Február sa začal smutnou správou o preriedení umeleckého oddelenia herného štúdia Ghost Games, zodpovedného za posledné NFS. Vtedy sme po prvýkrát začali uvažovať o možnom odklade každoročne vydávaného titulu. Ghost Games sa však ozvali už o týždeň neskôr prvým plateným DLC balíkom nových áut do hry.
V marci sme ako prvá fanstránka písali o No HUD móde pre Rivals. Tiež sme sa dočkali premiéry filmu a výborného slovenského traileru. Koncom mesiaca boli známe už aj finančné výsledky filmu.
V apríli sme písali o aukcii, na ktorej sa za 300 000 dolárov predal Ford Mustang GT - hlavná hviezda filmu Need for Speed (samozrejme spolu s Aaronom Paulom).
Máj priniesol všetkým fanúšikom zlé správy. Ghost Games vtedy na oficiálnej stránke oznámili, že do konca roka žiadnu hru nevydajú. Všetky odpovede na otázky z následnej diskusie s fanúšikmi sme potom zhrnuli do jednej novinky. Už dlhší čas však bolo zrejmé, že každoročné vydávanie novej hry je už neúnosné a vývoju hry je treba venovať viac než klasický dvojročný vývojový cyklus.
V máji tiež séria Need for Speed oslávila svoje dvadsiate výročie existencie. Pri tej príležitosti vzniklo aj pekné sumarizačné video. V tento mesiac boli tiež odpojené multiplayerové servery pre tri staršie diely série.
V júni niekoľko zahraničných NFS fanstránok našlo inzerát, hľadajúci do herného štúdia Ghost Games riaditeľa výpravy. Takéto správy máme radi, znamenajú totiž že v štúdiu sa stále na niečom pracuje. Okrem toho sa NFS Hot Pursuit objavilo na 88. mieste v ankete portálu IGN.com.
Najbližšou udalosťou hodnou spomenutia bolo až uvedenie filmu Need for Speed do predaja na Blu-ray nosičoch v auguste. Objavili sme tiež ďalšie auto z filmu Need for Speed, no toto Lamborghini Sesto Elemento nemalo až taký dôstojný život ako Mustang. Išlo iba o maketu, odloženú na vrakovisku.
V septembri sa NFS Rivals dostalo do ponuky služby herného predplatného EA Access. Dočkali sme sa tiež prvých, a extrémne nepravdepodobných, talianskych špekulácií o novom NFS. Od septembra tiež vieme že v niektorých televízoroch od Samsungu môžete nájsť mobilnú verziu NFS Most Wanted.
Čiastočne nového dielu NFS sme sa nakoniec v roku 2014 predsa len dočkali. Išlo o Rivals Complete Edition, obsahujúcu v porovnaní s klasickou verziou hry všetky DLC balíky. Nedočkali sme sa absolútne žiadneho nového obsahu.
Skutočne zaujímavé správy začali prúdiť internetom až na koniec roku. Vtedy sme sa totiž neoficiálnou cestou dozvedeli o novom mobilnom prírastku do série NFS pod názvom No Limits. Z prvých oficiálnych informácií vieme, že hru vytvára úspešné štúdio Firemonkeys (Real Racing 3), bude dostupná na Android a iOS, mala by vyjsť v roku 2015 a grafický kabát hry bude veľmi dobrý.
Koncom novembra mnohým fanúšikom série doslova zdvihla mandle správa o údajnom novom Undergrounde, na ktorom mali v štúdiu Ghost Games pracovať. Overenie tejto správy malo prísť už piateho decembra na hernom veľtrhu v Las Vegas, no pochopiteľne sa nič nestalo.
Na koniec roku sme dostali iba niekoľko screenshotov z pripravovaného No Limits, z ktorých sme si dovolili dopredu tipnúť názov lokácie hry - podľa poznávacích značiek by malo ísť o Blackridge.
Taký bol teda rok 2014 pre NFS scénu. Nového NFS sme sa síce nedočkali, no film to vcelku dobre nahradil. V roku 2015 sa dočkáme minimálne mobilnej hry, a tak môžeme s kľudom prehlásiť, že séria Need for Speed bude žiť aj naďalej.
Kde je World of Speed?
Túto otázku si v tejto chvíli určite kladie mnoho ľudí. Nečudo, veď aj my o tejto free2play multiplayerovej racingovke od tvorcov NFS Shift píšeme už od mája. Už v prvom článku, v ktorom sme si World of Speed predstavili, sme informovali o vydaní hry ešte v roku 2014. Keďže koniec roku je prakticky za dverami, poďme zistiť kde sa tento herný titul pozabudol.
O plánovanom vydaní hry v roku 2014 sa hovorilo už od začiatku. Prvé novinky o uzavretom betateste predchádzajúcom spustení každej online hry pochádzajú ešte z mája. O spustení betatestu sa dlho nič nevedelo, konečné vyjadrenie prišlo až na hernej výstave Gamescom - betatest mal začať niekedy počas štvrtého kvartálu roku 2014 (30.9. - 31.12.). Už vtedy sme začali tušiť, že hra zrejme v tomto roku nevyjde.
Celé tri mesiace sa tím World of Speed k otázke betatestu nevyjadroval. Finálna správa o zdržaní a odložení testovania prišla až dnes. Herné štúdio Slightly Mad sa v nej ospravedlňuje za sklamanie, chváli komunitu za podporu a spätnú podporu, a nakoniec ohlasuje spustenie betatestu niekedy v neurčitom čase začiatkom roku 2015 ("early 2015").
Medzitým sme sa od štúdia dočkali mnohých screenshotov z hry, dokonca aj pozadí na plochu štylizovaných ako kalendár. Ukázané boli tiež ďalšie možnosti vizuálnych úprav áut. So skutočným betatestom a možnosťou vyskúšať si hru sa však obrázky nedajú porovnávať. Neostáva teda nič iné ako čakať ďalej, poprípade sa do betatestu registrovať na oficiálnej stránke.
O plánovanom vydaní hry v roku 2014 sa hovorilo už od začiatku. Prvé novinky o uzavretom betateste predchádzajúcom spustení každej online hry pochádzajú ešte z mája. O spustení betatestu sa dlho nič nevedelo, konečné vyjadrenie prišlo až na hernej výstave Gamescom - betatest mal začať niekedy počas štvrtého kvartálu roku 2014 (30.9. - 31.12.). Už vtedy sme začali tušiť, že hra zrejme v tomto roku nevyjde.
Celé tri mesiace sa tím World of Speed k otázke betatestu nevyjadroval. Finálna správa o zdržaní a odložení testovania prišla až dnes. Herné štúdio Slightly Mad sa v nej ospravedlňuje za sklamanie, chváli komunitu za podporu a spätnú podporu, a nakoniec ohlasuje spustenie betatestu niekedy v neurčitom čase začiatkom roku 2015 ("early 2015").
Medzitým sme sa od štúdia dočkali mnohých screenshotov z hry, dokonca aj pozadí na plochu štylizovaných ako kalendár. Ukázané boli tiež ďalšie možnosti vizuálnych úprav áut. So skutočným betatestom a možnosťou vyskúšať si hru sa však obrázky nedajú porovnávať. Neostáva teda nič iné ako čakať ďalej, poprípade sa do betatestu registrovať na oficiálnej stránke.
Po týždni nový obrázok z No Limits
Tím zodpovedný za komunikáciu s fanúšikmi NFS No Limits sa zrejme rozhodol, že nám bude servírovať nové obrázky z hry každý týždeň. Posledné dva sa totiž na Twitter konte NFS No Limits objavili vždy v sobotu. Na tom najnovšom sa znovu nachádzajú autá, ktoré sme už videli - Ford Mustang GT a Toyota GT86, súperiace spolu o víťazstvo v pretekoch.
Obrázok môžete nájsť už aj v našej galérii screenshotov, kde zhromažďujeme všetky oficiálne (i neoficiálne) obrázky. Už v predchádzajúcom článku sme riešili nápisy na poznávacej značke, dnes už iba potvrdíme, že sa hra zrejme bude odohrávať vo fiktívnom meste Blackridge. Je však na škodu, že sa okrem názvu mesta na ŠPZ auta nenachádza aj dátum vydania hry. Na Mustangu ešte môžeme nájsť nálepku s menom Vaughn Gittin Jr, čo je vo svete driftu rovnako veľký pojem ako Ken Block. Okrem toho, že pre Kena vytvoril jeho Hoonicorn ich tiež spája sponzor Monster Energy. Vaughn Gittin Jr. jazdí prevažne šampionát Formule D.
Tiež si na fotke môžete všimnúť widebody úpravu karosérie Mustangu, uchytenú nitmi. Fakt, že sa vývojárom podarilo do hry zakomponovať aj takéto drobnosti svedčí o určitej kvalite spracovania.
Obrázok môžete nájsť už aj v našej galérii screenshotov, kde zhromažďujeme všetky oficiálne (i neoficiálne) obrázky. Už v predchádzajúcom článku sme riešili nápisy na poznávacej značke, dnes už iba potvrdíme, že sa hra zrejme bude odohrávať vo fiktívnom meste Blackridge. Je však na škodu, že sa okrem názvu mesta na ŠPZ auta nenachádza aj dátum vydania hry. Na Mustangu ešte môžeme nájsť nálepku s menom Vaughn Gittin Jr, čo je vo svete driftu rovnako veľký pojem ako Ken Block. Okrem toho, že pre Kena vytvoril jeho Hoonicorn ich tiež spája sponzor Monster Energy. Vaughn Gittin Jr. jazdí prevažne šampionát Formule D.
Tiež si na fotke môžete všimnúť widebody úpravu karosérie Mustangu, uchytenú nitmi. Fakt, že sa vývojárom podarilo do hry zakomponovať aj takéto drobnosti svedčí o určitej kvalite spracovania.
Nový obrázok z No Limits odhaľuje Blackridge
Na Twitter konte NFS No Limits sa objavila nový screenshot s policajným Dodge Charger prenasledujúcim Ford Mustang. Typický rozmazaný záber z hry nám ukazuje zaujímavé prítlačné krídlo na Mustangu aj nový nápis na poznávacej značke auta.
Poznávacej značke sme sa venovali už v minulej novinke, kde sme na upravenom Forde Fiesta videli nápis Fairhaven - názov mesta z Most Wanted od Criterionu. Uvažovali sme nad tým, že by sa hra buď vrátila do tohto mesta, alebo by bolo možné meniť značky rovnako ako v poslednom NFS Rivals.
Na novom obrázku jasne vidíme ŠPZ policajného Chargeru, na ktorej sa píše o meste "Blackridge". Toto mesto sa však zatiaľ v sérii NFS neobjavilo. Znamená to teda, že značky sa dajú meniť? Zrejme áno. Keďže je však Blackridge novým prírastkom, je dosť možné že je to aj názov mesta, v ktorom sa No Limits bude odohrávať. V Rivals bolo totiž možné vyberať iba z miest existujúcich v sérii NFS.
Mesto Blackridge sa objavilo na poznávacej značke dokonca už v prvom traileri, vtedy bolo na Forde Mustang. Je to vidieť na obrázku, ktorý zachytili poľskí kolegovia z NFSZone.pl. Nebolo by preto až také zvláštne, ak by sa nás vývojári ukázaním značky s nápisom Fairhaven iba snažili zamotať. Mimochodom, zrejme sa v hre bude jednať o fiktívne mesto (tak ako doteraz), napriek tomu že jeden Blackridge skutočne existuje. Nachádza sa však v Anglicku, a preto je nepravdepodobné, že by sa americká herná séria presťahovala na druhú stranu Atlantického oceánu.
Poznávacej značke sme sa venovali už v minulej novinke, kde sme na upravenom Forde Fiesta videli nápis Fairhaven - názov mesta z Most Wanted od Criterionu. Uvažovali sme nad tým, že by sa hra buď vrátila do tohto mesta, alebo by bolo možné meniť značky rovnako ako v poslednom NFS Rivals.
Na novom obrázku jasne vidíme ŠPZ policajného Chargeru, na ktorej sa píše o meste "Blackridge". Toto mesto sa však zatiaľ v sérii NFS neobjavilo. Znamená to teda, že značky sa dajú meniť? Zrejme áno. Keďže je však Blackridge novým prírastkom, je dosť možné že je to aj názov mesta, v ktorom sa No Limits bude odohrávať. V Rivals bolo totiž možné vyberať iba z miest existujúcich v sérii NFS.
Mesto Blackridge sa objavilo na poznávacej značke dokonca už v prvom traileri, vtedy bolo na Forde Mustang. Je to vidieť na obrázku, ktorý zachytili poľskí kolegovia z NFSZone.pl. Nebolo by preto až také zvláštne, ak by sa nás vývojári ukázaním značky s nápisom Fairhaven iba snažili zamotať. Mimochodom, zrejme sa v hre bude jednať o fiktívne mesto (tak ako doteraz), napriek tomu že jeden Blackridge skutočne existuje. Nachádza sa však v Anglicku, a preto je nepravdepodobné, že by sa americká herná séria presťahovala na druhú stranu Atlantického oceánu.
Prvé sekcie a špekulácie o No Limits
Znie to možno zvláštne, no momentálne je oficiálne potvrdené iba nové mobilné Need for Speed. O tzv. "veľkom NFS" na PC a konzoly síce pravidelne informujeme - naposledy to bola fáma o Undergroundom 3, no napriek tomu si ešte na oficiálne ohlásenie hry musíme počkať. Preto sa radšej sústredíme na to, čo reálne prichádza, a to je Need for Speed No Limits.
O hre vieme, že vyjde v roku 2015. Predstavená bola pomocou videa s Kenom Blockom, ktorý okrem pozície racing advisor pre značku NFS zastáva aj silný reklamný potenciál. Video vyšlo 20. novembra tohto roku.
Keďže už o hre máme pár prvotných informácií, vytvorili sme pre No Limits sekcie o hre, zoznam áut a screenshoty, ktoré budeme postupne dopĺňať novými informáciami.
Najnovšou novinkou zo sveta No Limits je zverejnenie nového obrázku z hry obsahujúceho masívne upravený Ford Fiesta. Na aute je vinyl veľmi podobný tomu, ktorý má na sebe aj Blockova Fiesta. Môžeme predpokladať, že to zrejme bude nejaký bonusový/prémiový obsah v hre.
Najzaujímavejší na celom obrázku Fiesty je však jeden malý detail na ŠPZ auta. Nie len pre NFS platí, že tam sú uvedené dôležité detaily o hre - zväčša dátum vydania. V posledných Need for Speed dieloch sme tam vídavali skôr názov mesta, v ktorom sa hra nachádzala (NFS MW malo na ŠPZ nápis City of Rockport, Carbon malo City of Palmont, HP zas Seacrest County). Najnovšie Rivals tento koncept pritiahla do extrému tým, že ste si v hre mohli vybrať značku s ľubovoľným mestom.
Na značke Fiesty sa jasne črtá nápis Fairhaven. Vo Fairhaven sa odohrávalo posledné Most Wanted. Znamená to teda, že sa v mobilnej hre vrátime späť na známy asfalt? Alebo je to iba planý poplach a na aute si môžeme v štýle NFS Rivals meniť poznávacie značky? Na prvých obrázkoch sú všetky autá poriadne upravené, možnosť výmeny značiek je určite v hre. No návrat do Fairhaven tiež nevyzerá zle - celá herná plocha bola zábavne, originálne a funkčne spracovaná.
O hre vieme, že vyjde v roku 2015. Predstavená bola pomocou videa s Kenom Blockom, ktorý okrem pozície racing advisor pre značku NFS zastáva aj silný reklamný potenciál. Video vyšlo 20. novembra tohto roku.
Keďže už o hre máme pár prvotných informácií, vytvorili sme pre No Limits sekcie o hre, zoznam áut a screenshoty, ktoré budeme postupne dopĺňať novými informáciami.
Najnovšou novinkou zo sveta No Limits je zverejnenie nového obrázku z hry obsahujúceho masívne upravený Ford Fiesta. Na aute je vinyl veľmi podobný tomu, ktorý má na sebe aj Blockova Fiesta. Môžeme predpokladať, že to zrejme bude nejaký bonusový/prémiový obsah v hre.
Najzaujímavejší na celom obrázku Fiesty je však jeden malý detail na ŠPZ auta. Nie len pre NFS platí, že tam sú uvedené dôležité detaily o hre - zväčša dátum vydania. V posledných Need for Speed dieloch sme tam vídavali skôr názov mesta, v ktorom sa hra nachádzala (NFS MW malo na ŠPZ nápis City of Rockport, Carbon malo City of Palmont, HP zas Seacrest County). Najnovšie Rivals tento koncept pritiahla do extrému tým, že ste si v hre mohli vybrať značku s ľubovoľným mestom.
Na značke Fiesty sa jasne črtá nápis Fairhaven. Vo Fairhaven sa odohrávalo posledné Most Wanted. Znamená to teda, že sa v mobilnej hre vrátime späť na známy asfalt? Alebo je to iba planý poplach a na aute si môžeme v štýle NFS Rivals meniť poznávacie značky? Na prvých obrázkoch sú všetky autá poriadne upravené, možnosť výmeny značiek je určite v hre. No návrat do Fairhaven tiež nevyzerá zle - celá herná plocha bola zábavne, originálne a funkčne spracovaná.
Recenzie na The Crew
Konkurenčnej multiplayerovke The Crew sme venovali už článok pri príležitosti launchu hry. Teraz nadišiel čas pozrieť sa na sľúbené recenzie. Ako sa darí duchovnému nástupcovi vynikajúceho Test Drive Unlimited? Zdá sa, že vcelku dobre.
Pozrime sa však najskôr na spojenie medzi TDU a The Crew. Oba diely Test Drive Unlimited stvorilo herné štúdio Eden Games (predtým Eden Studios), ktoré však bolo vydavateľom Atari rozpustené (zrejme po neúspechu druhého dielu TDU). Tím sa však neskôr znovu sformoval a stal súčasťou Ivory Tower - štúdia, v ktorom potom vytvorili The Crew ako ich úplne prvú hru. Tentokrát však pod vydavateľom Ubisoft.
A teraz už k výsledkom novej hry. Kľúčovou súčasťou The Crew je online hra, preto sme si na otestovanie všetkých aspektov hry museli počkať. Najviac sa hra ľúbila redakcii Eurogamer.net, ktorá jej dala hodnotenie 8/10. Najviac si pochvaľovali atmosféru roadtripu po Amerike, taktiež skvelé grafické spracovanie a súťaživo nastavenú obtiažnosť umelej inteligencie. Na druhej strane, nové vozidlá sú drahé a príbeh jednoduchý až hlúpy.
IGN.com na svojej recenzii stále pracuje, no z doterajších dojmov môžeme usúdiť niekoľko rozdielnych poznatkov. Napriek tomu, že hra je graficky na vysokej úrovni, taká Forza Horizon 2 na Xbox One či Driveclub na PS4 má modely áut ešte detailnejšie. Zvuk motorov je tiež jemne utlmený a stráca sa pod hudobnou zložkou. Arkádový jazdný model je však v poriadku.
Gameinformer.com dal hre hodnotenie 7/10 za zážitok z roadtripu po USA, PC Gamer ohodnotil Crew na 70/100, kde sa sťažoval na nudný jazdný model, no vychvaľoval zaujímavé prostredie hry. Suverénne najnižšie hodnotenie dostala hra od Slant Magazine, kde bola recenzia plná sťažovania sa na zdĺhavý a komplikovaný proces upravovania a levelovania auta, zle nastavenú umelú inteligenciu protivníkov, ktorým hra často pomáhala a celkovo hru príliš preplnenú zbytočnými prvkami. Hodnotenie je preto iba 2/5 .
Odkaz na ďalšie recenzie nájdete v pôvodnom článku zo Sectoru.
Pozrime sa však najskôr na spojenie medzi TDU a The Crew. Oba diely Test Drive Unlimited stvorilo herné štúdio Eden Games (predtým Eden Studios), ktoré však bolo vydavateľom Atari rozpustené (zrejme po neúspechu druhého dielu TDU). Tím sa však neskôr znovu sformoval a stal súčasťou Ivory Tower - štúdia, v ktorom potom vytvorili The Crew ako ich úplne prvú hru. Tentokrát však pod vydavateľom Ubisoft.
A teraz už k výsledkom novej hry. Kľúčovou súčasťou The Crew je online hra, preto sme si na otestovanie všetkých aspektov hry museli počkať. Najviac sa hra ľúbila redakcii Eurogamer.net, ktorá jej dala hodnotenie 8/10. Najviac si pochvaľovali atmosféru roadtripu po Amerike, taktiež skvelé grafické spracovanie a súťaživo nastavenú obtiažnosť umelej inteligencie. Na druhej strane, nové vozidlá sú drahé a príbeh jednoduchý až hlúpy.
IGN.com na svojej recenzii stále pracuje, no z doterajších dojmov môžeme usúdiť niekoľko rozdielnych poznatkov. Napriek tomu, že hra je graficky na vysokej úrovni, taká Forza Horizon 2 na Xbox One či Driveclub na PS4 má modely áut ešte detailnejšie. Zvuk motorov je tiež jemne utlmený a stráca sa pod hudobnou zložkou. Arkádový jazdný model je však v poriadku.
Gameinformer.com dal hre hodnotenie 7/10 za zážitok z roadtripu po USA, PC Gamer ohodnotil Crew na 70/100, kde sa sťažoval na nudný jazdný model, no vychvaľoval zaujímavé prostredie hry. Suverénne najnižšie hodnotenie dostala hra od Slant Magazine, kde bola recenzia plná sťažovania sa na zdĺhavý a komplikovaný proces upravovania a levelovania auta, zle nastavenú umelú inteligenciu protivníkov, ktorým hra často pomáhala a celkovo hru príliš preplnenú zbytočnými prvkami. Hodnotenie je preto iba 2/5 .
Odkaz na ďalšie recenzie nájdete v pôvodnom článku zo Sectoru.
Reči o Undergrounde 3 ostali iba rečami. Prekvapení?
Údajná správa o Undergrounde 3 vzbudila medzi našimi fanúšikmi nečakane veľký ohlas. Niet sa čomu diviť, správa vyzerala veľmi lákavo - všetci máme diely Underground zafixované ako tie najlepšie z celej série Need for Speed. NFS bolo vtedy na absolútnom vrchole, niet divu že niektorým ľuďom sa NFS spája iba s Undergroundami a následným Most Wanted. Tiež spôsob, akým bola táto správa napísaná (bývalý zamestnanec), jej pridával na dôveryhodnosti.
Čakali sme teda ako na spasenie na spomínanú výstavu Game Awards 2014 konanú včera večer v Las Vegas (v našom časovom pásme výstava začínala dnes o tretej ráno), kde mal byť nový Underground údajne predstavený. Ak by však predstavený aj skutočne bol, určite by ste teraz čítali iný článok. Na Game Awards 2014 bolo predstavených niekoľko hier, no nové NFS medzi nimi nebolo. Report z celej akcie môžete nájsť napríklad na Sectore.
Vráťme sa však k tým falošným chýrom. Ghost Games určite o popularite Undergroundu vedia, priznali to už v máji počas debaty o novom Need for Speed. Preto môžeme čakať, že budúca hra nejaké prvky UG série bude obsahovať. Keď už nič viac, ešte vždy sa môžeme spoľahnúť aspoň na základný tuning, aký sa objavil v Rivals či novom Most Wanted. Podľa spomínanej debaty z mája by sme sa mohli dočkať aj širšej ponuky úprav vzhľadu.
Čakali sme teda ako na spasenie na spomínanú výstavu Game Awards 2014 konanú včera večer v Las Vegas (v našom časovom pásme výstava začínala dnes o tretej ráno), kde mal byť nový Underground údajne predstavený. Ak by však predstavený aj skutočne bol, určite by ste teraz čítali iný článok. Na Game Awards 2014 bolo predstavených niekoľko hier, no nové NFS medzi nimi nebolo. Report z celej akcie môžete nájsť napríklad na Sectore.
Vráťme sa však k tým falošným chýrom. Ghost Games určite o popularite Undergroundu vedia, priznali to už v máji počas debaty o novom Need for Speed. Preto môžeme čakať, že budúca hra nejaké prvky UG série bude obsahovať. Keď už nič viac, ešte vždy sa môžeme spoľahnúť aspoň na základný tuning, aký sa objavil v Rivals či novom Most Wanted. Podľa spomínanej debaty z mája by sme sa mohli dočkať aj širšej ponuky úprav vzhľadu.
WoS: BMW Z4 sDrive 30i
Rady už predstavených áut vo free2play multiplayerovej racingovke World of Speed od herného štúdia Slightly Mad, ktoré stojí za sériou Shift a Project CARS, rozšírilo nové vozidlo. Tentokrát sa jedná o mimoriadne pekný roadster, za ktorého dizajnom stoja dve ženy. Privítajte teda BMW Z4 sDrive 30i.
Táto Z4 je z najnovšej (vlastne iba druhej) generácie štýlového, športového dvojmiestneho roadsteru. Druhá generácia (E89) sa okrem nového dizajnu líši hlavne absenciou látkovej strechy a jej nahradením strechou plechovou. Podľa mnohých fanúšikov tým nová Z4 stratila niečo zo svojho čara, no na druhú stranu sa z nej stalo celoročne využiteľné auto.
Toto konkrétne auto má pod kapotou radový neprepĺňaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 255 koní, ktorý výkon posiela na zadnú nápravu. Spolu s hmotnosťou okolo 1500 kilogramov tu máme aj ďalšie príjemné hodnoty - maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zaberie menej ako šesť sekúnd. Keď si to zhrnieme, pozeráme sa na vcelku rýchle auto. Z4 sa síce nemôže porovnávať napríklad so Suprou, McLarenom F1 ani nedávno predstaveným BMW M3, no svoje miesto si v hre určite nájde. Veľa krajších áut určite nestretnete.
Táto Z4 je z najnovšej (vlastne iba druhej) generácie štýlového, športového dvojmiestneho roadsteru. Druhá generácia (E89) sa okrem nového dizajnu líši hlavne absenciou látkovej strechy a jej nahradením strechou plechovou. Podľa mnohých fanúšikov tým nová Z4 stratila niečo zo svojho čara, no na druhú stranu sa z nej stalo celoročne využiteľné auto.
Toto konkrétne auto má pod kapotou radový neprepĺňaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 255 koní, ktorý výkon posiela na zadnú nápravu. Spolu s hmotnosťou okolo 1500 kilogramov tu máme aj ďalšie príjemné hodnoty - maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h zaberie menej ako šesť sekúnd. Keď si to zhrnieme, pozeráme sa na vcelku rýchle auto. Z4 sa síce nemôže porovnávať napríklad so Suprou, McLarenom F1 ani nedávno predstaveným BMW M3, no svoje miesto si v hre určite nájde. Veľa krajších áut určite nestretnete.
Včera vyšiel The Crew
A spolu s ním sa dostal na internet aj launch trailer, ktorý - ako je pre Crew zvykom - vyzerá úplne skvostne. Stačí sa len pozrieť na prvý trailer, ktorý sme ukazovali v článku o nových hrách na jeseň. Samozrejme nemôžeme očakávať, že tak bude vyzerať aj samotná hra, no určite môžeme povedať že vo francúzskom hernom štúdiu Ivory Tower je zamestnaných niekoľko skutočne šikovných ľudí.
Recenzie na túto multiplayer tímovú pretekársku hru v tomto čase ešte nie sú hotové, preto musíme na online magazíny počkať, kým komplexne otestujú všetky aspekty hry. Crew, ktorý vychádza na PC, PS4, PS3, Xbox 360 a Xbox One, bol vo vývoji údajne až šesť rokov. Aj preto by sa hra nemala potýkať s rovnakými problémami, aké postihli pri spustení aj konkurenčný Driveclub. Napriek tomu hra dostala prvý patch už vo svoj prvý deň po uvedení. Opravované boli hlavne náhodné pády hry.
The Crew môžete momentálne kúpiť napríklad na Steame za cenu 49,99 Eur. K hre sa ešte vrátime, keď budeme poznať výsledky recenzií.
Recenzie na túto multiplayer tímovú pretekársku hru v tomto čase ešte nie sú hotové, preto musíme na online magazíny počkať, kým komplexne otestujú všetky aspekty hry. Crew, ktorý vychádza na PC, PS4, PS3, Xbox 360 a Xbox One, bol vo vývoji údajne až šesť rokov. Aj preto by sa hra nemala potýkať s rovnakými problémami, aké postihli pri spustení aj konkurenčný Driveclub. Napriek tomu hra dostala prvý patch už vo svoj prvý deň po uvedení. Opravované boli hlavne náhodné pády hry.
The Crew môžete momentálne kúpiť napríklad na Steame za cenu 49,99 Eur. K hre sa ešte vrátime, keď budeme poznať výsledky recenzií.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163 - 164 - 165 - 166 - 167 - 168 - 169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203