WoS: nové video v Moskve

Asi najprekvapivejším momentom bolo prerazenie zábrany, z ktorej sa vykľula skratka. Tie teda podľa všetkého nebudú také očividné, ako by sme čakali. Zaujal tiež pekne spracovaný interiér v autách. Graficky hra vyzerá dobre, slnečné lúče v daždivom opare sú pôsobivé. Autá však v niektorých záberoch pôsobia na ceste umelo, ich pohyb nevyzerá veľmi prirodzene. To svedčí o poriadnej "adkádovosti" hry. Možno by sme sa mali po kvalitných hrách poobzerať aj inde...
WoS: nové video s RX-7

Táto konkrétna generácia si zahrala v skvelej a známej ságe Initial D. No od ostatných výnimočných japonských "importov" ju odlišuje hlavne motor - Wankelov rotačný motor. O vysvetlenie princípu jeho fungovania sme sa už raz pokúšali, tentokrát však našťastie máme poruke videosekciu a presné vysvetlenie Wankelu vo videu Engineering Explained.
NFS Center predstavuje videosekciu TopSpeedu

Slovenský online motoristický magazín TopSpeed.sk sa rozhodol podporiť tento nový projekt. Projekt, v ktorom chceme priniesť slovenskému publiku tie najlepšie videá v anglickom jazyku. Nie že by TopSpeed netočil vlastné videá, ich videotesty na YouTube sa radia medzi tie najlepšie na Slovensku. No určite chápete, že slovenská redakcia nemá prostriedky ani možnosti na to, aby realizovala také recenzie ako tí najlepší motoristickí novinári v Anglicku.

Na mysli máme samozrejme anglického novinára Chrisa Harrisa, známeho hlavne pre svoj typický spôsob jazdy. Chris má to šťastie, že sa radí medzi prominentných anglických novinárov, a ako taký má prístup k výnimočným strojom ako Porsche 962, elektrickej verzii Mercedesu SLS, famóznemu Ferrari F40, BAC Mono, Ariel Atom V8... zoznam by mohol pokračovať. Vďaka kanálu /DRIVE, kde má svoju vlastnú sériu Chris Harris on cars vznikajú úžasné videá plné nadšenia a radosti z jazdy.

Medzi ďalšie zaujímavé videá patrí tvorba štvorčlennej partičky nazvanej Electric Federal. Venujú sa špeciálnym a výnimočným autám v USA. No každé auto je výnimočné aj svojim príbehom. Či už sa jedná o BMW 2002 s motorom z M3 E30, pracovne nazvanú BMW M2, alebo krásne zreštaurovanú Corvette Sting Ray (C2), ktorá vôbec nevyzerá na 50 rokov.

Nakoniec je na rade technika za všetkými tými autami. Od toho tu je Jason Fenske a jeho videá z náučného kanálu Engineering Explained. Jason postupne od úplných základov vysvetľuje ako pracuje motor, aký je rozdiel medzi benzínovými a naftovými motormi a čo znamená usporiadanie valcov, a postupne prejde ku komplikovanejším témam ako typy ventilových rozvodov, časti podvozku, prevodovky a celého pohonu.

Vo videosekcii sú všetkým videám pridané slovenské titulky priamo vo videoprehrávači. Vďaka tomu môžete bez problémov sledovať anglické videá priamo z internetového prehliadača. Momentálne vo videosekcii pribúdajú tri videá za týždeň. Každú nedeľu večer sa môžete tešiť na nové video od Chrisa Harrisa, utorky patria Electric Federal a štvrtky sú vyhradené pre Engineering Explained. Všetky preložené videá nájdete na adrese
Plánom je prinášať materiál, ktorý ulahodí duši každého fanúšika motorizmu. Veríme že sa z videosekcie stane rovnako úspešný projekt ako NFS Center.
WoS: Mazda MX-5 (NC)

História radu MX-5, za oceánom známeho ako Miata, sa začala písať ešte v roku 1989. Prvá generácia predstavovala ľahké (menej ako 1000 kg) a jednoduché športové auto stvorené podľa klasického receptu - motor s prevodovkou vpredu a zadný náhon. Všetky MX-5 mali pod kapotou atmosférické štvorvalce s neveľkým výkonom, hlavne pri prvej generácií (NA) je preto bežná výmena motoru za svalnatý americký small block V8.

Vo World of Speed si zajazdíte v tretej generácií s hardtopom (pevnou strechou). Ako som už spomínal, Mazda 25 rokov po predstavení prvej generácie uvedie na trh tú najnovšiu, ktorá má znovu našliapnuté na dráhu bestselleru. Mazda MX-5 má totiž záznam v Guinnessovej knihe svetových rekordov ako najpredávanejšie športové auto na svete.
Rivals v ponuke EA Access

Čo je vlastne to EA Access? Ide o čerstvú novinku, služba bola predstavená verejnosti iba koncom júla. Je to určitý systém predplatného určeného pre hráčov na konzole Xbox One. Za ročný poplatok 30 dolárov budú mať hráči nielen stály prístup do knižnice vybraných hier (kam teraz pribudlo aj Rivals), ale aj exkluzívny prístup na pár hodín k hrám 5 dní pred tým ako reálne vyjdú. EA Access je dostupné aj na Slovensku.

Vo výsledku sa jedná o vcelku zaujímavú ponuku kde hráč môže za 30 dolárov ročne alebo 5 mesačne hrať hry s hodnotou oveľa väčšou.
WoS - princíp tímovej jazdy

Tímovej hre sme sa venovali už v článku s videom. Na oficiálnej stránke WoS však túto tému rozoberajú hlbšie. Hra samotná sa radí do kategórie "racing MMO", a pevnou súčasťou každej online multiplayerovej hry je tímová spolupráca. Pred každým závodom si jazdci musia medzi sebou určiť svoje ciele, prispôsobiť tomu svoje auto atď. Pri tímovom pretekaní totiž nevyhrá ten kto prvý pretne cieľovú čiaru, vyhrá tím s najväčším počtom bodov.

V každom preteku budú určené štyri ciele (objectives), za ktoré môžu jazdci zbierať body. Môže to byť napr. slipstream, tiež známy ako drafting - držanie sa vo vzduchovom vaku vytvorenom autom pred vami. Medzi ďalšie možné ciele patrí Pathfinder (hľadanie skratiek), Overtake (body za predbehnutie určeného počtu áut), Master Corners (ideálny prejazd zákrutou, ten asi poteší priaznivcov simulátorov), Sliding (akési šmýkanie v zákrute, rozdielne od driftovania) a Master Racing Line (udržať sa v ideálnej stope čo najdlhšie).
Za splnenie viacerých cieľov naraz sa pripočítavajú extra body. Tímová jazda je v preteku podporená výberom takých cieľov, ktoré sa vzájomne vylučujú (nemôžete napríklad udržiavať ideálnu závodnú stopu a driftovať či ísť pritom skratkou). Preto je na hráčoch dohodnúť sa a určiť si špecifické úlohy.

Tímová jazda je štúdiom Slightly Mad hodnotená ako kľúčová časť hry, ktorá ju odlišuje od ostatných multiplayerových hier oceňujúcich iba najrýchlejších jazdcov. Pre všetkých ostatných hráčov potom jazda stráca zmysel. Vo WoS by sa však vďaka plneniu tímových cieľov mal zabaviť každý hráč.
A nakoniec odhalenie dátumu spustenia bety: bude to štvrtý kvartál roku 2014.
Ako to vyzerá #InsideGhost?

V nasledujúcej neoficiálnej "tlačovej konferencii", odohrávajúcej sa na Twitteri, sme sa od vývojárov dozvedeli pár informácií, ako napr. potvrdenie enginu FrostBite 3 z Rivals, vývoj hry v ranej fáze a asi 100 členný vývojársky tým.
Odvtedy sa Ghost Games odmlčali. Na oficiálnej stránke hry nie je pridaná žiadna novinka už od mája, na Twitter konte informovali o vydaní filmu na Blu-ray a momentálne tam prebieha súťaž o pár suvenírov s tematikou NFS. A okrem toho nám priniesli pár fotiek priamo z herného štúdia.



WoS - Dream Drive: Evo X vs. WRX STi

Aj o Eve aj STi sme už dávnejšie vydali krátke články. Video v podstate zobrazuje len to, čo sa už 20 rokov odohráva na rally erzetách po celom svete - boj o nadvládu medzi značkami, ktoré majú inak mnoho spoločného.
Vás však možno viac ako očividné veci zaujíma všetko čo sa skrýva pod povrchom videa. Za odhalenia a obrázky môžeme ďakovať užívateľom WoS fóra. Na videu sa mihol Dodge Viper zrejme najnovšej generácie. Auto má na kapote typický nasávací otvor. Okrem Viperu je vo videu schovaný aj nový Mustang a niečo čo vyzerá ako koniec Subaru BRZ.

Aaron Paul získal cenu Emmy za Breaking Bad

Ceny Emmy sa každoročne udeľujú za televíznu tvorbu v Amerike. Paul bol ocenený v kategórii Najlepší herec vo vedľajšej úlohe v dramatickom seriáli za postavu Jesseho Pinkmana. Seriál Breaking Bad celkovo bodoval na všetkých frontoch, ako absolútny víťaz, za hlavnú mužskú postavu, za vedľajšiu ženskú a vedľajšiu mužskú postavu.

WoS: Alfa Romeo 8C Competizione

Prvý prototyp 8C Competizione bol na trh uvedený už v roku 2003. Alfa Romeo na auto zakrátko dostala viac ako 1400 objednávok. Začalo sa však predávať, k veľkej radosti šoférov po celom svete, až v roku 2007 za nemalú sumu 165 000 €.

Dizajn auta je inšpirovaný slávnymi modelmi z tridsiatych a štyridsiatych rokov minulého storočia. Názov Competizione pritom odkazuje na 6C 2500 Competizione z roku 1948.

Pod kapotou je motor, na ktorom sa podieľalo Maserati aj Ferrari. Ide o 4,7 litrový V8 s výkonom 450 koní. Pri hmotnosti okolo 1500 kg trvá zrýchlenie na stovku asi 4 sekundy, maximálnu rýchlosť uvádza Alfa Romeo okolo 180 mph. V realite je to ešte viac, asi 190 mph (305 km/h).



Ja konkrétne sa teším viac na jej menšiu sestru v oveľa lepšej kondícií - 4C s karbónovým monokokom, váhou pod jednu tonu a prepĺňaným štvorvalcom. Snáď sa v hre tiež objaví.
Strana: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82 - 83 - 84 - 85 - 86 - 87 - 88 - 89 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163 - 164 - 165 - 166 - 167 - 168 - 169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203